پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا
جلسه مجمع عمومی عادی سالانه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا روز شنبه 30 تیرماه ساعت 15:00 با حضور 22 نفر از اعضای فعال اتاق مشترک ، نمایندگان بخش حقوقی و بین الملل اتاق ایران برگزار گردید.




اعضای هیئت رییسه مجمع به شرح زیر انتخاب شد.
جناب آقای مهندس حسن دیده ور به عنوان رییس مجمع
جناب آقای مهندس علیرضا جهانی به عنوان ناظر اول
جناب آقای دکتر محمد طاهری به عنوان ناظر دوم
آقای دیده ور ضمن خوشآمدگویی به اعضای اتاق مشترک، طبق دستورجلسه مجمع ، این نشست را اداره کردند.
در ابتدا گزارش هیئت مدیره در سال 1396 توسط آقای دکتر طاهری قرائت شد.




محورهای فعالیت اتاق مشترک طبق اساسنامه مصوب مشخص شده است، که بر همین اساس اتاق مشترک ایران و اسپانیا در جهت گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنايع و بازرگانان ايراني در زمينه های مختلف تجاریتلاش می نماید.

مبادله هيأتهاي تجاري و اقتصادي بين دو كشور که در سال گذشته در دو نوبت اطلاع رسانی گردید و هیچ کدام از اعضای حاضر تمایلی به شرکت در هیئت مورد نظر نداشتند. امید است میزان همکاری متقابل اعضا و اتاق مشترک افزایش یابد.

مجلات الکترونیکی به صورت موضوعی و خبری در اختیار اعضای محترم قرار گرفته، که سعی خواهد شد این کار منظم تر انجام شود. در همین رابطه کتابچه نمایشگاه سال 2018 آماده شد، و به دوستان علاقمند تلگرام یا ایمیل شد.

اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا بارها در خصوص لزوم تشکیل اتاق متقابل در كشور اسپانیا با نهادهای داخلی و خارجی رایزنی نموده و این درخواست خود را همواره مطرح کرده است، با توجه به شرایط پیش رو و امضای نقشه راه میان سازمان توسعه ایران و طرف مقابل ایشان منتظر اتفاقات خوبی در این عرصه می باشیم.

درخصوص موارد حقوقی، ضمن اطلاع رسانی در رابطه با نحوه تنظیم قراراداد، وکلای ایرانی و خارجی به اعضای محترم معرفی تا حتماً تحت نظارت مراجع قانونی فعالیت تجاری خود را انجام دهند، در صورت بروز اختلاف اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا تشويق طرفين اختلاف به رفع اختلافات از طريق مركز داوري اتاق ايران را پیشنهاد داده است.

استعلام در خصوص صحت فعالیت شرکتهای اسپانیایی مورد نظر، ارائه لیست شرکتهای فعال در اسپانیا، ارائه مراحل ثبت شرکت از جمله خدمات اتاق مشترک می باشد.

همچنین از طریق اتاق ایران و سایر اتاق های مشترک و کمیته ایرانی بازرگانی بین المللی اطلاعاتی مبنی بر اعزام و دریافت هیئت، برگزاری سمینار و نشست، و دوره های آموزشی در زمینه تجارت به اتاق مشترک ارسال می شود که طی ایمیل و تلگرام به اعضای فعال اطلاع رسانی می گردد تا از فرصت های تجاری موجود در سایر کشورها نیز استفاده نمایند.

اعضای هیئت مدیره به نیابت از اعضای محترم اتاق مشترک در نشستهای خصوص و مهمانی های سفارت شرکت می کنند تا موقعیت اجتماعی اتاق مشترک بیش از پیش به جایگاه مطلوب مورد نظر ارتقا یابد.

در خصوص ویزا، در گذشته گرفتن وقت سفارت برای اعضای بر عهده اتاق مشترک بود، با سیاست های سفارت اسپانیا در ایران در حال حاضر این اختیار به شرکت BLS واگذار گردید، امید است با رایزنی های بیشتر مجدداً سهم معینی جهت معرفی اعضا به سفارت به اتاق مشترک واگذار گردد.






در ادامه جناب آقای مهندس هاشمی، خزانه دار اتاق مشترک نسبت به صورت درآمد و هزینه های در سال 1396  توضیح دادند و سرکار خانم ساعت به عنوان بازرس اصلی اتاق مشترک گزارش ارائه شده را تایید کردند.

در خصوص حق عضویت سال 1397 چند پیشنهاد مطرح شد.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا باید جایگاه مستقلی داشته باشد تا بتواند خدمات ارزنده تری به اعضا ارائه دهد. در حال حاضر محل استقرار اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا در توسط اتاق ایران در اختیار ایشان قرار داده شده است که مستلزم تعمیرات  بوده و تنها بخشی از یک سالن را اشغال کرده است.

1-هزینه ها طبق سال گذشته تمدید شود و در صورتیکه اعضا با دخالت اتاق مشترک نسبت به عقد قرارداد اقدام کردند، جهت رهن مکان مستقل اسپانسر شوند.

2- طبق معمول سالهای گذشته هزینه ای به مبلغ موجود اضافه شود.

3- حق عضویت به همین صورت باقی بماند، و به ازای خدمات هزینه جداگانه دریافت شود.

4- عضویت در اتاق مشترک در 4 رده مختلف تعریف شود، هر کدام از این سطوح خدمات منحصر بفردی دریافت می نمایند که با توجه به خدمات ارائه شده، حق عضویت کمتر یا بیشتری در نظر گرفته می شود.

در نهایت با رای اعضای حاضر تعیین حق عضویت سال 1397 به هیئت مدیره اتاق مشترک واگذار شد.






در همین راستا جناب آقای مهندس جهانی، نماینده محترم شرکت کوپر چوب پارسیان به ریاست جناب آقای مهندس حمیدرضا قلی نژاد پیشنهاد اسپانسرینگ طراحی، ساخت، نصب و زیباسازی محل اتاق مشترک را ارائه دادند.

روزنامه صمت (صنعت، معدن، تجارت ) به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.



در مرحله بعد با توجه به انتخابات بازرس خانم نرگس ساعت و آقای مهندس طلایی کاندیداتوری خود را اعلام کردند، و در خصوص رزومه و فعالیت های خود توضیح دادند. با رای گیری بعمل آمده سرکار خانم ساعت با 15 رای به عنوان بازرس اصلی و جناب آقای طلایی به عنوان بازرس علی البدل به مدت یک سال انتخاب شدند.





در نهایت آقای دکتر طاهری از کارگروه مشترک هیئت رییسه اتاق مشترک ایران و اسپانیا با سفیر ایران در اسپانیا خبر داد، و اعلام کردند که در صورت امکان با رایزنی هایی که صورت خواهد گرفت نسبت به دعوت از اعضای حاضر در این جلسه اقدام خواهد شد. در غیر این صورت از کلیه اعضای اتاق مشترک درخواست می نماییم تا  انتقادات و پیشنهادات، راهکارهای تجارت با اسپانیا را به صورت کتبی برای ما ارسال نمایند، تا در جلسه کارگروه مطرح شود.




مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم اتاق مشترک ایران و اسپانیا ساعت 16:30 به اتمام رسید.


تاریخ خبر: 13970431
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی