شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اولین همایش سفراء با اتاق های مشترک بازرگانی و تشکل های کشور
اولین همایش مشترک سفراء و رؤسای محترم نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران با اتاق های مشترک بازرگانی و تشکل های کشور روز یکشنبه 07/05/97 برگزار گردید، در ابتدا جناب آقای مهندس شافعی رییس محترم اتاق بازرگانی ایران و سپس جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه ج.ا.ایران به سخنرانی پرداختند.

رییس اتاق بازرگانی ایران بر حضور پرقدرت بخش خصوصی در بازارهای جهانی تاکید و پیشنهاد نمود کمیته مشترکی بین وزارت امور خارجه و اتاق ایران تشکیل شود.  کمیته‌ای مشترک بین کارشناسان اتاق ایران و نمایندگان وزارت امور خارجه به منظور تربیت نیروهای زبده برای پیشبرد مذاکرات بین‌المللی؛ زمینه‌سازی برقراری موافقت‌نامه‌های تجارت ترجیحی و تجارت آزاد بین ایران و کشورهای هدف و تمرکز دیپلماسی اقتصادی بر دو موضوع تجارت و سرمایه‌گذاری.

ایشان این همایش را فرصتی برای آشنایی نزدیک سفرای ایران در کشورهای دیگر با دغدغه‌ها و خواسته‌های فعالان اقتصادی دانستند تا آنها بتوانند راهکارهای مفیدی را برای همکاری با بخش خصوصی بیابند. در این دیدار چگونگی ارتقای فعالیت‌های تجاری مورد بحث قرار می‌گیرد و فعالان اقتصادی می‌توانند از تجربیات سفرا برای تحقق این هدف استفاده کنند.

در ادامه جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه ج.ا.ایران طی سخنانی در اتاق ایران گفتند: همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی، رشد بخش خصوصی کشور را به دنبال خواهد داشت. وزارت امور خارجه وظیفه خود می‌داند که در خدمت فعالان بخش خصوصی و تسهیل‌کننده فعالیت آنان باشد.

چنین همایش هایی موجب همکاری جدی بخش خصوصی و سفارت ها در کشورهای مختلف می‌شود. راه ارتباط میان بخش خصوصی و نمایندگان ایران در کشورهای مختلف یک سویه نیست. از طرفی دولت به اطلاعات بخش خصوصی نیاز دارد تا بفهمد در چه حوزه‌هایی امکان رقابت و فعالیت اقتصادی وجود دارد و  از سوی دیگر فعالان اقتصادی بخش خصوصی به اطلاعات نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و پیگیری‌های این نمایندگی‌‌ها نیاز دارند.
ایشان با اشاره به تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا گفتند: علی‌رغم توان اقتصادی آمریکا، امروز این کشور خود را در انزوا احساس می‌کند و تصور می‌کند برای نمایش توان اقتصادی خود باید به تحریم‌ها متوسل شود. تاریخ روابط خارجی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به طور معمول بیشترین تحریم‌ها را علیه کشورهای جهان اعمال کرده و به عبارتی می‌توان گفت که  آمریکا معتاد به تحریم‌ است.

  در ادامه این همایش سفرا و فعالان بخش خصوصی در قالب 51 کارگروه به بررسی مسائل مرتبط با تجارت با 51 کشور پرداختند. از جمله مواردی که در رئوس این کارگروهها مطرح شده است مسائل بانکی و نقل و انتقال پول، امور بیمه و گمرک، توسعه و تمرکز جهت فعالیت با شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری، حل و فصل اختلافات تجاری میان تجار، و پتانسیل‌های موجود برای انعقاد موافقت نامه‌های تجاری.

منبع: سایت اتاق بازرگانی ایران


تاریخ خبر: 13970507
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی