شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار بررسی بازارهای سرمایه گذاری برگزار شد- 27 شهریور

وبینار بررسی بازارهای سرمایه گذاری با حضور اعضا و علاقمندان روز پنجشنبه 27 شهریور ماه 1399 برگزار گردید. در اینجا به گوشه ای از سخنان مدرس جلسه جناب آقای دکتر مولوی اشاره می کنیم.

خاطر نشان می گردد این سری وبینارها هر هفته برگزار و با توجه به اتفاقات روز مطالب جدیدی ارائه میشوند

صندوق توسعه ملی و بازار سرمایه

حسن قالیباف اصل در نشست هم‌اندیشی ایمیدرو و شرکت‌های معدنی با سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران درباره انتقال یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار سرمایه اظهار داشت: برآورد ما این است که سرمایه از بازار بیرون نرفته است. برخی، سهام را به اوراق صندوق‌های با درآمد ثابت تبدیل کرده اند. ممکن است قاعدتا بار دیگر این سرمایه به بازار سهام برگردد. چون بازار سرمایه صرفا خرید و فروش سهام نیست. در بازار سرمایه هم سهام خرید و فروش می‌شود و هم اوراق بهادار.
وی افزود: موضوع صندوق ثبات بازار سرمایه و انتقال یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به این بازار قانون مصوب سال ۹۴ مجلس است که ذیل قانون بهبود فضای کسب‌وکار به تصویب رسیده است. اما با مصوبه شورای عالی بورس موضوع پیگیری اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: امروز نامه درخواست اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به صندوق ثبات بازار را به صندوق توسعه ملی ارائه دادیم. صندوق ثبات بازار موضوع بازارگردانی سهام را در دستور کار دارد.
به گفته قالیباف اصل، صندوق ثبات بازار سرمایه آئین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مخصوص به خود دارد و هیئت امنای آن بر اساس این دستورالعمل اقدام به بازارگردانی خواهد کرد.
وی درباره مبلغ یک درصد صندوق توسعه ملی گفت: با توجه به اینکه ما از منابع این صندوق مطلع نیستیم لذا از رقم یک درصد این صندوق نیز اطلاعی نداریم. ضمن اینکه مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال این مبلغ کفایت کرده و نیازی به تصویب درخواست سازمان بورس در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ندارد.
دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به این پرسش که آیا از زمان موافقت صندوق توسعه ملی با اختصاص منابع به صندوق ثبات بازار سرمایه مطلع هستید یا خیر گفت: ما فعلا نامه درخواست را اعلام کرده‌ایم و هنوز صندوق توسعه به سازمان بورس نداده است. منابع این صندوق می‌توانند به بازارگردانی سهام کمک کرده و اثر مثبتی در کاهش صف فروش خواهد داشت.

عوامل بنیادین در رشد ارزهای خارجی

دلار به ۲۶ و به مرز ۲۷ هزار تومان هم رسید
هم اکنون که این متن را می خوانید معلوم نیست دلار و یورو افزایش داشته و یا کاهش.
اما چه عوامل بنیادینی در اقتصاد ایران این مسیر را مهیا می کند؟
خبر خوبی که دیروز منتشر شد خبر بهبود رشد منفی اقتصادی بدون نفت به اندازه ۰.۶- درصد از زبان ریس کل بانک مرکزی مخابره شد. این امر می تواند مثبت باشد اما عوامل بنیادین افزایش دهنده تورم هنوز در اقتصاد ایران کار می کنند و آن افزایش نقدینگی است.
تمایل به سرمایه برای خروج از بازار سرمایه سریعا به سمت دلار حرکت کرد و فقط یک ماه طول کشید تا دلار از ۲۲ به ۲۶ هزار تومن حرکت کند
بازار سرمایه نشان داد که چه سدی بر روی نقدینگی بوده است و حال این نقدینگی در تمام بازار ها تا آرامش مجدد بورس به عنوان سیل عمل خواهد کرد
این جو تا انتخابات ایالات متحده ممکن است ادامه یابد

طلا رکورد می زند.

طلا به مرز ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان رسید.
رشد ۲۴۰٪ در ۳۶۰ روز.
همواره در روزهای عدم اطمینان این طلا بوده است که در ترکیه، ایران، بانکهای سرمایه گذاری بزرگ ، حتی بانکهای مرکزی آرامش را به آنها بازگردانده است.
طلای جهانی هنوز از مرز ۲۰۰۰ رد نشده شاهد حرکت طلا و دلار در اقتصادیم.
در سبد های سرمایه گذاری محافظه کارانه در حدود ۳۰٪ از پوتفوی به طلا تعلق دارد

ین روزها بهترین زمان برای سنجش توانمندی صندوق های سرمایه گذاریست.
لیست بالا صندوق ها بر اساس بازده ۱ ماهه مرتب شده اند.
با دقت بدانها بنگرید. درسهای زیادی برای ما دارند.

این بار استراتژی ذخیره سود را جدی بگیرید.

استراتژی ذخیره سود یعنی بر اساس تیپ شخصیت و توانمندی مالی خود بخشس از سود را از هر سرمایه گذاری در زمانهای معین و یا به محض تحقق آزاد کنید و در سایر بازارهای موازی سرمایه گذاری کنید.
این امر بستگی به تیپ شخصیتی محافظه کار و یا ریسک پذیر شما دارد می تواند از ۲۵٪ سود هر معامله شروع شود و تا ۱۰۰٪ سود شما ادامه یابد.
این رفتار به شما کمک می کند با ریسک معقول تری در اقتصاد ایران سرمایه گذاری کنید

بورس در حال جمع و جور شدن است.
اگر اینبار می خواهید وارد شوید فارغ از استفاده از استراتژی ذخیره سود حتما از روش سرمایه گذاری شاخصی نیز بهره ببرید.
سرمایه گذاری شاخص محور به شما کمک می کند تا به عنوان مثال ۳۰ شرکت اول بورس خود را مچ کنید و دیگر زمان زیادی برای معاملات از دست ندهید.
البته می توانید از صندوق های شاخصی بازار هم بهره ببرید.

آیا چرخه دلار-سهام آغاز به کار کرده است؟

با افزایش قیمت دلار به ۲۷ تمون در روزهای اخیر و حرکت مجدد بورس با توجه به روند همگرایی دلار بورس در اقتصاد ایران همواره وجود دارد.
بیشتر شرکتهای بورسی ایران کالایی هستند و افزایش دلار تاثیر بسیار زیادی بر روی صورتهای مالی آنها دارد.
همچنین افزایش قیمت دلار کلید افزایش ارزش دارایی ها را هم برای شرکتهای بورسی خواهد زد.

ویدئوی معرفی اجمالی وبینار

https://www.aparat.com/v/DBXIu



تاریخ خبر: 13990629
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی