پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار بازارهای موازی سرمایه گذاری-هیجان در بازار سرمایه برگزار شد.
وبینار بازارهای موازی سرمایه گذاری-هیجان در بازار سرمایه با حضور اعضا و علاقمندان روز پنجشنبه 13شهریور ماه 1399 برگزار گردید. در اینجا به گوشه ای از سخنان مدرس جلسه جناب آقای دکتر مولوی اشاره می کنیم.
در مرداد ماه بازارهای موازی روزهای پر فراز و نشیی داشتند، بازار سرمایه ایران دچار نقصان شد و با چندین رویکردمتناقض در خصوص دارا دوم، گشایش اقتصادی، سهام عدالت و اوراق سلف نفتی دچار سرگیجه گردید و شاخص تا کانال ۱،۶۰۰،۰۰۰ واحد هم رسید! بسیاری را که تازه وارد بازار شدند مغبون کرد و بسیاری را که سودهای زیادی در ۶ ماهه گذشته داشتند از سودها محروم کرد.
بسیاری در آن روزها تازه به یاد بازارهای موازی افتادند.
بازارهای موازی و بررسی روند آنه به ما کمک می کند تا با داشتن یک استراتژی منسجم به دیدار آینده برویم، اما با آمادگی و مدیریت ریسک ها!
چه بسیار سودهای بازار سرمایه که می شد با سرمایه گذاری در بازار های موازی آنها را مصون از کاهش نگه داشت اما طمع این اجازه را از سرمایه گذاران ربود


قیمت جهانی طلا به دنبال یک روز سقوط شدید به شدت جهش کرد. ضعیف شدن دلار و تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو باعث شد تا قیمت طلا بالا برود.
قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۹ درصد جهش کرد و به ۱٫۹۶۴.۶۲ دلار رسید. به این ترتیب رشد این هفته قیمت طلا به بیش از ۱ درصد رسید. قیمت این شاخص در معاملات روز پنج‌شنبه ۲.۲ درصد سقوط کرده بود.
قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۲.۰۷ درصد یا ۴۰ دلار جهش کرد و به ۱٫۹۷۲.۶۰ دلار رسید.
در واکنش اولیه به سخنرانی جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، که از تغییر رویه بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم خبر داد، نرخ سود اوراق قرضه آمریکا پنج‌شنبه شب بالا رفت و دلار را تقویت کرد.
اما آرام آرام سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند اینکه بانک مرکزی مدت طولانی‌تری به تورم اجازه دهد از نرخ هدف ۲ درصدی بالاتر باشد به معنای این است که نرخ بهره فعلاً پایین نگاه داشته خواهد شد که این به نفع معاملات طلا است.
دلار در برابر ارزهای مهم جهان به پایین‌ترین سطح در بیش از یک هفته اخیر رسید که این باعث شد قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای آن بالاتر برود.
اما این یک خبر است و شما به عنوان سرمایه گذار باید به منشا این تغییرات احاطه داشته باشید

املاک و مستغلات از مهمترین ابزارهای سرمایه گذاری ایرانیان هستند و در دوره های با تورم بالا گروه های مختلف سرمایه گذار به دنبال مفری برای حضور در این بازار.
بر اساس روند همیشگی این سالها رابطه معناداری بین متوسط متر مربع ملک در تهران و متوسط دلار وجود دارد.
لذا می توانیم در شهریور ماه منتظر حرکت از ۲۰ میلیون تومان به ۲۲ تومان در تهران باشیم.
عوامل رشد دهنده قیمت ملک هنوز در حال فعالیت هستند و این امر می تواند به رکود تورمی دامن بزند
سرمایه‌گذاران همیشه باید در ذهن داشته باشند که مهمترین معیار این نیست که چقدر بازدهی بدست آورده‌اند بلکه بازدهی در مقابل ریسک متحمل شده مهم است. در نهایت، هیچ‌چیز برای سرمایه‌گذار نباید مهمتر از توانایی خوابیدن آسوده در شب باشد.


تاریخ خبر: 13990614
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی