چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

برگزاری وبینار استراتژی انتخاب سهام و مدیریت سبد سهام- 23مرداد 99
وبینار استراتژی انتخاب سهام و مدیریت سبد سهام 23 مرداد 99 ساعت 19 با حضور اعضای اتاق مشترک و علاقمندان و با سخنرانی دکتر مولوی برگزار شد

در ادامه به رئوس مطالب مورد بحث اشاره می شود:

استراتژی شما نقش مهمی در ایجاد یک سبد سهام متوازن مبتنی بر اقتصاد این روزهای ایران با تمام ریسک هایی که به سرمایه گذاران و سهامداران دارد. ترکیب استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه بورس و چیدمان سبد سهام مبتنی بر آن از نیاز های بسیاری از شما همراهان در طول سال ۹۸ و ۹۹ بوده است، وبینار حاضر با رویکرد اجرایی در صدد ارایه راهکارهایی به سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه است تا با رویکردی اصیل و مبتنی بر مدیریت ریسک اقدام به چیدمان سبد سهام و پورتفولیو سهام خود نمایند.
داشتن یک سبد سهام مبتنی بر شخصیت سرمایه گذاری و فضای اقتصادی ایران می تواند استرس شما را در دوران رکود و نزول به همراه داشته باشد.



سرمایه گذاری ارزشی چیست؟
سرمایه گذاری ارزشی ، یک استراتژی سرمایه گذاری است که سرمایه گذار به دنبال خرید سهامی است که در کمتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. سرمایه گذاران ارزشی به شکل فعالی به دنبال سهام شرکت‌هایی هستند که عقیده دارند بازار آن‌ها را کمتر از آنچه هستند ارزش گذاری کرده است. آن‌ها باور دارند که بازار به اخبار خوب و بد بیش‌ازحد واکنش نشان می‌دهد و درنتیجه منجر به نوسان قیمت سهام می‌شود که با اصول بنیادی بلندمدت شرکت همخوانی ندارد. حاصل، فرصتی است برای سرمایه گذاران ارزشی تا با خرید به‌موقع هنگام کاهش قیمت سهم در بازار، سود ببرند.
معمولاً در استراتژی سرمایه گذاری ارزشی توجه بیشتر سرمایه گذاران به سهامی است که نسبت قیمت به ارزش دفتری یا قیمت به درآمد کمتر از میانگین و یا بازده سود سهام نقدی بالایی دارند.
مشکل بزرگ در استفاده از استراتژی سرمایه گذاری ارزشی تعیین ارزش ذاتی است. به خاطر بسپارید که هیچ ارزش ذاتی «درستی» وجود ندارد. دو سرمایه گذار می‌توانند با اطلاعات کاملاً مشابهی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، ارزش متفاوتی روی یک شرکت بگذارند. به همین دلیل، یک مفهوم محوری دیگر برای سرمایه گذاری ارزشی «حاشیه امنیت» است.
همچنین به خاطر بسپارید که تعریف دقیق سرمایه گذاری ارزشی بسیار ذهنی است. بعضی از سرمایه گذاران ارزشی فقط به دارایی ها و درآمدهای شرکت‌ها نگاه می‌کنند و هیچ ارزشی برای رشد آینده قائل نمی‌شوند. سایر سرمایه گذاران ارزشی استراتژی های خود را کاملاً حول تخمین رشد آینده و جریان‌های نقدی بنا می‌کنند. برخلاف روش‌های مختلف، همه‌چیز به تلاش برای خرید چیزی کمتر از ارزش واقعی‌اش بازمی‌گردد.




کابوس دلاری روی بازارهای کالایی

بازارهای کالایی کاهش نرخ را به قدری جدی گرفته‌اند که نمی‌توان به گرد پای رصد کاهش قیمت‌ها رسید. بهای میلگرد به کمتر از ۱۰ هزار تومان کاهش یافت و در بازار پلیمرها حتی به رغم توقف اطلاع‌رسانی قیمتی، باز هم کاهش نرخ خودنمایی می‌کرد. کاهش بهای پلیمرها در شرایطی به ثبت رسید که قیمت‌های پایه روز گذشته با افزایش نرخ اعلام شد که نشان می‌دهد جریان غالب در بازار علیه روند عمومی قیمت‌های پایه موضع‌گیری کرده؛ یعنی بازار نظر خود را اعمال می‌کند. این وضعیت به معنی آن است که جریان کاهش قیمت‌ها احتمالا آغاز شده و اوج خودنمایی آن را به زودی مشاهده خواهیم کرد.
قیمت‌ها وقتی از توجیه اقتصادی و فنی برخوردار نباشند، به شکننده شدن بازارها منتهی خواهد شد و این شکست قیمتی در صورت وقوع، رکود را در فاز دوم فرآیندها به همراه می‌آورد. از سوی دیگر زمان رکود فصلی فرارسیده و اگر افت قیمت ارز با کاهش قیمت‌های جهانی همراه شود، روزهایی را شاهد خواهیم بود که انتظار نداشته باشیم، شاید در روزهای آینده بهتر بتوان درخصوص واقعیت بازارها اظهارنظر کرد؛ اما بهتر است تغییر فاز بازار را باور کنیم.



تاریخ خبر: 13990525
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی