پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار سرمایه گذاری تدافعی برگزار شد- 31 مرداد 99
وبینار وبینار سرمایه گذاری تدافعی 31مرداد 99 ساعت 18 با حضور اعضای اتاق مشترک و علاقمندان و با سخنرانی دکتر مولوی برگزار شد

در ادامه به رئوس مطالب مورد بحث اشاره می شود:

این روزها بسیاری از فعالان سرمایه گذاری در بازار سرمایه روزهای پر استرسی را پشت سر می گذارند، استرسی که ناشی از روند نزولی بازار در هفته گذشته و شنبه بود، حال بسیاری از سرمایه گذاران در بازار سرمایه به اهمیت داشتن استراتژی آگاه شده اند، دیگر از آن روزهای اول سال ۹۹ و حرکت شاتلی بازار خبری نیست و داشتن استراتژی بسیار مهم شده است، هم در انتخاب سهام و هم در تغیرات در سبد سهامی که داریم.
استراتژی سرمایه گذاری تدافعی یک روش تدافعی تخصیص دارایی ها و مدیریت پرتفوی با هدف کاهش ریسک از دست دادن اصل سرمایه است. یک استراتژی سرمایه گذاری تدافعی مستلزم ایجاد توازن در تخصیص دارایی یک پرتفوی است. این توازن از راه‌هایی نظیر خرید اوراق با درآمد ثابت و تضمین شده با سررسید کوتاه مدت یا سهام شرکت های بزرگ و ارزشمند، متنوع سازی اصولی پرتفوی، وضع دستورات توقف زیان و نگه داشتن پول نقد و معادل‌های آن در دوران رکود بازار اتفاق می‌افتد. این استراتژی ها به‌منظور محافظت سرمایه گذاران در برابر ضرر و زیان قابل‌توجه از رکودهای بازار به کار گرفته می‌شوند.




سهام تدافعی

سهامی که بدون توجه به وضع کلی بازار بورس، سود ثابت و پایداری به سهامداران خود ارائه دهد، سهام تدافعی گفته می‌شود.
البته ممکن است بگویید که در این چند روز مگر سهام تدافعی هم جود داشته است، بازار کاملا قرمز پوش بود، اما جواب به شما مثبت است.

یک نکته:
برای درک سهام تدافعی و سهام های تدافعی باید ضریب بتای صنایع و سهام ها را داشته باشید
ظریب بتا چیست؟
سرمایه‌گذاران از ضریب بتا برای برای تعیین میزان ریسک و بازده مورد انتظار سهم و مقایسه آن با شاخص بورس استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر ابتدا سطح ریسک‌پذیری خود را شناسایی و در مرحله بعد ضریب بتای سهم و اقلام مختلف دارایی را بدست آورده تا با توجه به وضعیت بازار برای انتخاب یک موقعیت سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری نماید. پس سرمایه‌گذاران با در نظرگرفتن ریسک‌پذیری خود می‌توانند با انتخاب سهام با ضریب بتاهای متفاوت میان بازدهی کسب شده و ریسک متحمل شده پورتفویی متعادل و متناسب با شرایط فوق الذکر ایجاد کنند. برای فهم دقیق‌تر از ارتباط ضریب بتا و شرایط بازار به موارد زیر توجه نمایید.
سهام با β<1: به این معناست که اگر بازار ۱ واحد رشد (افت) داشته باشد، این نوع دارایی کمتر از ۱ واحد رشد (افت) خواهد داشت. این نوع از دارایی بیشتر مناسب برای بازاری با روندی نزولی است و اصطلاحا به آنها سهام تدافعی گفته می‌شود.




بارها در تمام شبکه های اجتماعی از چرخه های سرمایه گذاری صحبت کردیم، در وبینارها توضیح دادیم که بازارها محل صعود و سقوط، حرکت رو به بالا و پایین هستند،
اصلا بازار ها خوشبین و بدبین هستند… اما بسیاری جدی نگرفتند.
استراتژی ذخیره سود را توضیح دادیم
اهمیت شناخت خود و تست MBTI
اهمیت درک روند اقتصاد کلان و استراتژی!
شاید بسیاری بدانها وقعی نهادند و شاید نه
اما به نمودار بالا بنگرید!
بازارها فراز و فرود هایی دارند و برای ما فقط یک چیز اهمیت دارد و خواهد داشت
یک تجربه تلخ را شاید برخی در این روزها تجربه کرده اند
آیا اگر بازار برگردد شما باز همان تجربه ها را تجربه خواهید کرد؟
کنفسیوس در این باب حرف جالبی دارد:
«در زندگی انسان سه راه دارد:
راه اول از اندیشه می‌گذرد، این والاترین راه است
 راه دوم از تقلید می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است
 و راه سوم از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است.

نباید همواره راه سوم را انتخاب کرد


تاریخ خبر: 13990602
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی