جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وبینار شرکت های بین المللی و ژئوپلتیک بهابازار ایران برگزار شد- 22 آبان 99



وبینار شرکت های بین المللی و ژئوپلتیک بهابازار ایران- 22 آبان 99 با حضور اعضا و علاقمندان روز 22 آبان ماه 1399 برگزار گردید.در این وبینار آقای دکتر مولوی به نکات ذیل اشاره کردند:

بازار بین بانکی چیست؟ برخی از بانک‌ها در پایان دوره‌ مالی کوتاه‌مدت خود (هفتگی یا روزانه) با کسری نقدینگی مواجه می‌شوند که برای تسویه‌ حساب باید آن را تسویه و متعادل کنند. اگر بانکی با چنین کسری نقدینگی مواجه شود، باید با قرض یا وام گرفتن از بانک‌های دیگر حساب‌های خود را تسویه کند. این وام‌ها که سررسید یک هفته‌ای یا کمتر دارند، در بازاری به نام بازار بین‌بانکی معامله می‌شوند. با وجود این بازار، بانک‌ها دیگر مجبور به گرفتن وام از بانک مرکزی نمی‌‎شوند که این امر به کنترل حجم نقدینگی کمک می‌کند. در واقع در بازار بین بانکی، بانک‌ها اقدام به عرضه و تقاضای نقدینگی به صورت وام می‌کنند. اقتصاد ایران در رکود تورمی بزرگ و رکود اعتماد ۴ استراتژی سرمایه گذاری اصلی عبارتند از: استراتژی رشد محور استراتژی ارزش محور استراتژی شاخصی استراتژی تریدینگ های روزانه ئوپلیتیک بهابازار! نبرد بین بازار پول و بازار سرمایه جملات بسیار زیبا هستند و بعضا تاثیر گذار! مثلا وقتی رئیس کل بانک مرکزی از بزرگ شدن بازار سرمایه استقبال می کند این امر در ظاهر بسیار دلنشین است ، اما در ورای سخنان رویدادهایی که در حال وقوع هستند نکات دیگری را برایمان شرح می دهد! بانکها و سیستم پولی کشور سیستمی است که به تورم اعتیاد دارد! دلیل عدم بهره وری این سیستم در مقایسه با نرم های جهانی است، این سیستم همواره به سبب فعالیت در اقتصاد دستوری زیانهایی را هم تحمل می کند اما در جای دیگری اقدام به جبران می نماید! هنوز به خاطر داریم که چگونه نرخ تسعیر از دلار ۴۲۰۰ تا ۱۱ هزار تومانی توانست زیان بسیاری از بانکها را پوشش دهد. حال تصور کنید در یک بازار که بر اساس رویکرد سیاستگذار در حال تبلیغ آن برای ورود سرمایه حقیقی ها در اقتصاد است (بخوانیم تامین کسری بودجه) ارزش سهام همین بانکها و شرکتهایی که دسترسی به منابع بی واسطه و یا با واسطه بانکی دارند چندین برابر شده است! این در حالیست که سایر بازارها هنو رشد چندانی در مقایسه نیافته اند ، این ذینفعان در اقتصاد نا خود آگاه سری هم در بازار های موازی دارند و روند حرکت آن بازارها شروع می شود، آرام آرام! با قمار خواندن بهابازار، زیر سوال بردن سود شرکتها، زیر سوال بردن کلیت این بازار و …. از زمان ریزش بازار سرمایه شاهد رشد چندین برابری بازارهای موازی هستیم و این امر برای ذینفعانی که در بیشتر بازارهای موازی حضور دارند بازی دوسر بردند! اما نکته نگران کننده این است! این بازی چون در اقتصادی که رشد اقتصادی منفی دارد در جریان است همواره برای خوب نشان دادن اوضاع ادامه خواهد یافت و ریسک آن هم به عموم باز خواهد گشت! با توجه به روند بازار سرمایه در یک ماه اخیر اگر افرادی در بازار سرمایه هستند این روزها با توجه به شرایط حال اقتصاد ایران و ریسکهای بین المللی حاکم بر اقتصاد ، بازار سرمایه نیز دچار کاهش شدید ورد نقدینگی است و این تعلیق موجب روی آوردن بسیاری به معاملات روزانه و نوسانگیری شده اند

تاریخ خبر: 13990825
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی