جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

جبل الطارق بار ديگر بين انگليس و اسپانیا اختلاف انداخت

مادريد - روابط پليس منطقه جبل الطارق تحت اداره انگليس و ماموران گارد سويل اسپانیا بار ديگر دستخوش تنش و بحران شد.

به گزارش ايرنا، تنش در روابط پليس منطقه جبل الطارق و ماموران گارد سويل در جنوب اسپانیا پس از آن رخ داد كه ماموران گارد سويل يك قايق قاچاقچيان مغربي را در نزديكي سواحل جبل الطارق متوقف و چند خدمه آن را دستگير كردند.
دستگيري اين قاچاقچيان مواد مخدر در فاصله سه هزار و 700 متري سواحل جبل الطارق رخ داد.
منابع خبري اسپانیا به نقل از گارد سويل اين كشور اعلام كردند: در حالي كه ماموران گارد سويل در حال دستگيري و انتقال خدمه يك قايق قاچاقچيان مواد مخدر بودند، پنج قايق پليس جبل الطارق و نيروي دريايي انگليس به آنها نزديك شد و آنها را مورد اهانت قرار داد و دزد ناميد و همين رفتار سبب بروز كشمكش ميان طرفين شد.
نيروهاي گارد سويل سرانجام قايق توقيف شده را به بندر الخضرا در خاك اسپانیا منتقل كردند.
كشمكش هاي تاريخي جبل الطارق به دليل ادعاي مالكيت آن از سوي اسپانیا و انگليس ريشه اي 300 ساله دارد و در اين منطقه هر از چندگاهي تنش هايي ميان دو كشور بروز مي كند.
جبل‌ الطارِق نام دهكده‌اي كوهستاني در ساحل جنوبي اسپانیا و در جنوب غربي اروپا است كه زير پرچم بريتانيا اداره مي شود. كوه طارق در بخش ساحلي خود به تنگه جبل ‌الطارق پيوسته ‌است، اين تنگه درياي مديترانه را به اقيانوس اطلس متصل مي كند و در دو سوي آن مغرب و اسپانیا قرار دارد.
در سي‌ و يكم ماه مارس سال جاري ميلادي شاهزاده فليپه بوربون وليعهد اسپانیا در ديداري كه شاهزاده چارلز انگليسي از اسپانیا داشت به لزوم تلاش در جهت يافتن راهي‌ براي رفع كشمكش هاي تاريخي جبل الطارق تاكيد كرد و خواهان جستجو محدوده هاي جديدي در همكاري هاي اسپانیا و انگليس شد.
در سال 1969 ميلادي در يك همه پرسي از ساكنان منطقه، اكثريت به نفع انگلستان راي دادند.
به رغم آنكه حاكميت بر جبل الطارق در سال 1713 ميلادي بر اساس قرار داد اوترخت به انگلستان واگذارشده است، اسپانیا همچنان ادعاي مالكيت بر جبل الطارق را دارد.

تاریخ خبر: 13900212
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی