جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رييس كل گمرك ايران:

ترانزيت كالاي 100 كشور جهان از ايران نشانگر شكست تحريم دشمنان است

مراغه - معاون وزير اقتصاد و رييس كل گمرك ايران گفت: ترانزيت كالاي 100 كشور از طريق ايران به نقاط مختلف جبه گزارش ايرنا ، عباس معمارنژاد روز پنجشنبه در آيين راه اندازي ترمينال صادراتي ، ترانزيتي و ترانشيپمنت كالا و سوخت مراغه افزود: طي سال گذشته اين تعداد كشور 10 ميليون تن كالا را از ايران ترانزيت كرده اند.
وي اظهار داشت: اين كشورها ، ايران را محيطي امن و زيرساخت هاي اين كشور را مناسب براي صدور كالاهاي خود تشخيص داده و از طريق جمهوري اسلامي كالاهاي خود را صادر كرده اند.
وي اضافه كرد: صدور اين كالاها از ايران نشانگر عدم تاثير تحريم هاي كشورهاي متخاصم عليه نظام جمهوري اسلامي است.
وي ادامه داد: برنامه دولت و گمرك جمهوري اسلامي براي ترانزيت كالا ، افزايش حجم ترانزيت از 10 ميليون تن در سال به 30 ميليون تن بوده و براي تحقق اين مساله نياز به افزايش زيرساخت هاي و توسعه حمل و نقل تركيبي در كشور است.
وي با اشاره به اينكه در حمل و نقل كالا از طريق ترانزيت ، ميزان قاچاق كالا كاهش مي يابد ، افزود: در سال جهاد اقتصادي گمرك جمهوري اسلامي ايران با دو رويكرد ، كاهش زمان و كاهش هزينه هاي انجام تشريفات گمركي بدنبال تحقق منويات رهبر معظم انقلاب است.
وي خاطرنشان ساخت: اگر بتوانيم اين دو هدف را عملي سازيم آن وقت به عنوان سربازان خط مقدم عرصه اقتصادي نقش خود را در كشور ايفا كرده ايم.
وي ، راه اندازي ترمينال صادراتي، ترانزيتي و ترانشيپمنت كالا و سوخت مراغه را نيز در راستاي تحقق اين اهداف عنوان كرد و گفت: با ايجاد اين ترمينال از طريق حمل و نقل ريلي هم هزينه ها و هم زمان صدور كالاهاي فعالان اقتصادي كاهش مي يابد.
معمارنژاد، افزود: هم اكنون برنامه اي تحت عنوان گمرك نوين در گمرك جمهوري اسلامي تدوين شده كه در اين برنامه بدنبال استفاده از شيوه هاي نوين مديريتي ، فناوري هاي جديد اطلاعاتي ، بكارگيري افراد شايسته و استفاده از قوانين تسهيل كننده براي صدور كالاها هستيم.
به گزارش ايرنا وي همچنين از تهيه و تنظيم بسته حمايتي گمرك طي روز گذشته از توليدكنندگان و صادركنندگان خبر داد و گفت: اين بسته به تمام گمركات كشور ابلاغ شده و ارايه تسهيلات ويژه به صادر كنندگان ، ارزيابي كالا در محل صدور كالا و تهيه ليست فعالان اقتصادي براي صدور كالا از مسير سبز گمركي در اين بسته گنجانده شده است.
ترمينال صادراتي ، ترانزيتي و ترانشيپمنت كالا و سوخت مراغه با نظارت گمرك جمهوري اسلامي و سرمايه گذاري شركت حمل و نقل تركيبي كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با حضور جمعي از مسوولان كشوري ، استاني و محلي و فعالان اقتصادي منطقه راه اندازي شد.
شهرستان مراغه با توليد سالانه حدود 230 هزار تن انواع ميوه و خشكبار از قطب‌‏هاي مهم توليد و صادرات فرآورده‌‏هاي كشاورزي در شمالغرب ايران است.
اين شهرستان با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.


تاریخ خبر: 13900307
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی