چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سمینار آموزشی” روابط مهم و تاثیرگذار در بازارهای بین الملل” روز4 دی ماه 1399 برگزار گردید


با حضور اعضا و علاقمندان روز4 دی ماه 1399 برگزار گردید. آقای دکتر مولوی به نکات ذیل اشاره کردند:

یس جمهور بایدن پس از روی کار آمدن،ممکن است به دو گام اولیه متعهد شود. مرحله نخست لغو ممنوعیت تبعیض آمیز سفر به آمریکاخواهد بود که ایرانیان را به علت سطح حضور شهروندانش در ایالات متحده، بیشتر از دیگرملت‌ها تحت تاثیر قرار داد. گام دوم به تخفیف فوری تحریم‌های مرتبط با مقابله با بیماریکووید ۱۹ مربوطخواهد بود که با صدور مجوز برای تجهیزات درمانی و دارویی به صورت یک کانال اختصاصیبرای بانک‌های بین المللی، شرکت‌های حمل و نقل، بیمه‌ها و دیگر شرکت‌های خدماتی برایکمک به دسترسی ایرانیان به درمان پزشکی همراه خواهد بود.

 

همچنین دستورالعمل تحریمی جدیدی برایاین گروه‌ها و سازمان‌های امدادرسان بین المللی صادر خواهد شد تا نحوه کار فوری، مستقیمو قانونی آن‌ها در قبال این تراژدی در ایران بدون هراس از مجازت تعیین شود. همچنینباید برای نهادهایی که قبلا مراقبت‌هایی علیه آن ها صورت می‌گرفت نامه‌های تسهیل سازیصادر شود تا به آن‌ها اطمینان دهد اگر در تجارت بشردوستانه با ایران به منظور حمایتاز تهران در پاسخدهی به کووید۱۹ اقدام کنند، هدف تحریم ایالات متحده قرار نمی گیرند.

تنظیمات هرگام اولیه دیپلماتیک بایدبراساس «آرامش برای آرامش» در منطقه و برای کاستن از سطح تنش‌هایی صورت بگیرد که دریک سال گذشته در منطقه رخ داد. چنین ترتیباتی لازم نیست که با جزئیات و مفصل بیان شوداما هر دو طرف ایران و آمریکا باید از حملات و فشار خود بکاهند.

دولت جدید ایالات متحده در مورد پروندههسته‌‍‌ای ایران چند گزینه دارد. نخست بازگشت دوطرفه واشنگتن و تهران به برجام است.در این مرحله برنامه هسته‌‍‌ای ایران در ازای بیشترین مقدار کاهش تحریم‌ها به عقب بازمی گردد. این ممکن است آسانترین توافقی باشد که به سرعت قابل حصول است زیرا چارچوبآن در قالب برجام پیش از این طراحی شده است. از دیدگاه قوانین ایالات متحده، این امرنیازمند بازبینی کنگره نیست زیرا برجام در سال ۲۰۱۵تحت قانون بازنگری هسته‌‍‌ای ایران(INARA) مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزینه همچنین تاثیرگذارترین اقدامبر گروه ۱+۵ نیزمحسوب می‌شود به ویژه برای متحدان اروپایی که برجام را ارزشمند می دانند و برای هرفردی که موفقیت این اقدام را نشانه‌ای بارز از کارآمدی دیپلماسی چندجانبه می‌داند.

 

گزینه دوم در پرونده هسته‌‍‌ای شاملتوافقی کوچکتر مشابه برنامه اقدام مشترک(JPOA) است که در سال ۲۰۱۳ تصویبشد. این توافق موقت برنامه هسته‌‍‌ای ایران بود که به برجام منتهی شد یا همچون تلاش«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۹که برای گفت وگو بر سر یک معامله بیندولت ترامپ و ایران وارد عمل شد.

سومین گزینه درپرونده هسته‌ای، مذاکرهفوری بر سر توافقی تازه بر روی برجام است که به مسائلی گسترده می پردازد. در مقابلایالات متحده کاهش تخفیف‌های بیشتر از برجام را قبول می کند که شامل فقط شامل تحریم‌هایثانویه نمی‌شود بلکه برخی محدودیت‌ها برای شرکت‌های ایالات متحده درتجارت با ایرانرا هم شامل می‌شود و به ایران مجوز استفاده از دلار را در معامله‌ها می‌دهد


تاریخ خبر: 13991006
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی