دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸
فارسی
English
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

فشار بازارهاي نوظهور براي تصرف پستهاي مديريتي صندوق بين المللي پول

تهران- كريستين لاگارد براي انتخاب موفق خود به عنوان مديرعامل صندوق بين المللي پول، حمايت اقتصادهاي نوظهور را با اين قول كه در صورت انتخاب وي، نفوذ بيشتري در اين صندوق خواهند داشت، به دست آورد.

به گزارش گروه اقتصادي ايرنا از پايگاه خبري بلومبرگ، لاگارد، وزير دارايي فرانسه ، ديروز (سه شنبه) ازسوي هيات مديره صندوق بين المللي پول واقع در واشنگتن دي سي به عنوان رييس اين صندوق انتخاب و بر تنها رقيب خود آگوستين كارستنز مكزيكي پيروز شد.
وي موافقت اقتصادهاي نوظهور مانند هند و برزيل و نيز كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و امريكا را به دست آورده بود.
لاگارد در جريان مبارزات انتخاباتي كه به برزيل، چين و خاورميانه سفر كرد، به اين كشورها قول داد تا قدرت كشورهاي در حال توسعه را در صندوق بين المللي پول تقويت كند و شغلهاي مديريتي بيشتري به اتباع اين كشورها بدهد.
گايدو منتگا وزير دارايي برزيل از جمله كساني بود كه درخواست كرد به شش دهه موافقت غيررسمي كه تحت شرايط آن همواره يك اروپايي هدايت صندوق بين المللي پول را به عهده داشته است، پايان داده شود، اين درحالي است كه يك امريكايي بانك جهاني را رهبري مي كند.
وي خواست كه به جاي اين شيوه، فرايند انتخاب ها بر پايه شايستگي باشد.
وزير دارايي سال 2010 برزيل گفت: اين كشور حداكثر حمايت خود از لاگارد را به عمل آورد، زيرا وي متعهد شد به سرعت براي افزايش قدرت راي برخي كشورهاي نوظهور در صندوق بين المللي پول اقدام كند.

تاریخ خبر: 900411
ایران چیزی جز بیانیه‌درمانی از اروپا ندیده است / ایران در اجرای تصمیم اخیر خود جدی است
دیدار هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
حضور اسپانیا در نمایشگاه نفت و گاز و پبروشیمی ایران OIL SHOW 2019
نمایشگاه «ایران: مهد تمدن ها» در اسپانیا گشایش یافت
دیدار رییس مجلس سنا اسپانیا و سفیر ایران، اسکودرو:امیدوارم تحریم یکجانبه امریکا علیه ایران پایان یابد
آرشیو
 
  نکته امروز









تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد:
«بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست.
برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.»
فارسی - English - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی