شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بحران اقتصادي اسپانيا روزانه 300 خانواده را بي خانمان مي كند.

مادريد- اوضاع اقتصادي در اسپانيا چنان به وخامت گراييده است كه بنا به گزارش هاي رسمي، هر روز 300 خانه در اين كشور جنوب غربي اروپا به دليل ناتواني مالكان آنها در پرداخت اقساط وام، از سوي بانكها مصادره مي شود.
به گزارش ايرنا، مانوئل پاردوس رييس انجمن مشتريان بانك ها، صندوق هاي مالي‌ و بيمه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مادريد اعلام كرد: روزانه 300 خانوار در اسپانيا به دليل عدم توانايي‌ در پرداخت اقساط وام هاي دريافتي از منازل مسكوني خود رانده مي شوند و خانه هاي آنها به نفع بانك مصادره مي‌ شود .
وي گفت: روياي بزرگ وام دهي‌ در اسپانيا اكنون به يك فاجعه تبديل شده است.
بحران اقتصادي كه از نزديك به 45 ماه پيش گريبان گير اسپانيا شده است، دولت اين كشور را وادار كرد كه براي جلوگيري از فروپاشي اقتصادي، اصلاحات انقباضي فراواني را انجام دهد كه كاهش حقوق كاركنان دولت، حذف برخي از كمك هاي اجتماعي به مردم و تثبيت حقوق اندك بازنشستگان از جمله آنها است.
اين اقدامات سختگيرانه اقتصادي در كنار بروز بحران بيكاري در اين كشور كه اكنون با داشتن نرخ 21 درصدي بالاترين ميزان بيكاري را در اتحاديه اروپا دارد، چنان زندگي را بر مردم سخت كرده است كه شهرهاي مختلف اسپانيا هر روز شاهد تظاهرات اعتراض آميز مردم است.
رييس انجمن مشتريان بانك ها، صندوق هاي مالي‌ و بيمه اسپانيا در اين گفت و گوي خبري از دولت خواست طرحي را تصويب كند تا بر اساس آن به خانواده ها فرصتي سه ساله براي پرداخت تدريجي اقساط خود داده شود.
پاردوس گفت: با اين اقدام، بيش از يك ميليون خانوار در اسپانيا از تسهيلات قانوني جديد بهره مند مي شوند و روند روزافزون مصادره خانه هاي مردم متوقف خواهد شد.
وي گفت: انجمن مشتريان از بيش از 100 بانك و صندوق مالي‌ به دليل ايجاد محدوديت ها و سختگيري هاي شديد در انعقاد قراردادهاي وام به دستگاه قضايي اسپانيا شكايت كرده است.
پاردوس گفت: دادگاه مادريد اين شكايت را كه توسط 15 هزار خانواده اسپانيايي امضا شده است، براي بررسي پذيرفته است.


تاریخ خبر: 13900717
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی