جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ايران و برزيل گسترش همکاريهاي صنعتي و اقتصادي را سرعت بيشتري مي دهند
تهران - قائم مقام وزير صنايع و معادن در امور بين الملل گفت: گسترش همکاريهاي صنعتي، اقتصادي و بازرگاني جمهوري اسلامي ايران و برزيل با سفر "لولا داسيلوا" رييس جمهور برزيل به تهران، سرعت بيشتري به خود مي گيرد.
"احمدخادم المله" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: توسعه همکاريهاي دو کشور در سفر آذر ماه سال گذشته آقاي "محمود احمدي نژاد" به برزيل پايه گذاري شد و دو کشور توافق کردند در مسير توسعه تجاري، مناسبات دو جانبه خود را گسترش دهند.
وي يادآور شد: با سفر وزير صنايع و تجارت برزيل چارچوب همکاريهاي صنعتي، اقتصادي و بازرگاني دو کشور و مقدمات سفر رييس جمهور برزيل به تهران فراهم شد و با سفر هيات بزرگ اقتصادي برزيل و رييس جمهور اين کشور به ايران توافقات دو کشور با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد.
به گفته وي،‌ در سفر رييس جمهور کشورمان به برزيل هفت سند همکاري در بخش هاي صنعتي و اقتصادي بين دو کشور امضا شد که براي پيگيري توافقات روساي جمهور دو کشور رياست کميسيون مشترک دو کشور به وزارت صنايع و معادن واگذار شد.
قائم مقام وزير صنايع و معادن در امور بين الملل با بيان آنکه با سفر"ميگوئل ژرژ"وزير صنايع و تجارت برزيل به تهران چهار کارگروه تخصصي بين دو کشور فعال شد، افزود: در اين سفر توافقات دو کشور در 16 محور مختلف اقتصادي، صنعتي و بازرگاني شناسايي و مورد موافقت طرفين قرار گرفت.
وي تصريح کرد: با تشکيل چهار کارگروه کشاورزي و مواد غذايي، صنعت معدن، نفت و گاز، پتروشيمي و اتانول متشکل از کارشناسان دو کشور، با سفر رييس جمهوري برزيل هشت سند همکاري اقتصادي، بازرگاني و صنعتي بين ايران و برزيل به امضا رسيد.
در پايان چهارمين همايش اقتصادي ايران و برزيل، در حضور روساي جمهور دو کشور، سند جامع همکاريهاي معدني به امضاي وزير معدن و انرژي برزيل و وزير صنايع و معادن کشورمان رسيد.
دومين سند مربوط به توسعه همکاري ها در بخش انرژي بين دو کشور بود که به امضاي وزير معدن و انرژي برزيل و "مجيد نامجو" وزير نيروي کشورمان رسيد.
گسترش همکاريهاي ايران و برزيل در بخش توسعه همکاريهاي نفتي سومين سندي بود که در حضور روساي جمهور دو کشور از سوي رييس آژانس نفت برزيل و علي اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن امضا شد.
چهارمين سند همکاريهاي صنعتي ايران و برزيل مربوط به سند همکاريهاي جامع صنعتي بود که آن را"سيدمجيد هدايت" رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و معاون وزير توسعه صنعت و تجارت خارجي برزيل امضا کردند.
سند گسترش همکاريهاي مالي و اعتباري بين دو کشور نيز به امضاي "حميد پورمحمدي" قائم مقام بانک مرکزي و قائم مقام وزير توسعه صنعت و تجارت برزيل رسيد.
ششمين سند توسعه تجارت بين دو کشور نيز توسط معاون آژانس توسعه تجارت و سرمايه گذاري برزيل و "بابک افقهي" معاون وزير بازرگاني و رييس مرکز توسعه تجارت ايران امضا شد.
در اين مراسم سند بسط همکاريها در بخش استاندارد دو کشور را "نظام الدين برزگري" رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و رييس موسسه استاندارد برزيل امضا کردند.
در پايان اين مراسم هشتمين سند استاندارد تکنولوژي بين دو کشور نيز توسط رييس موسسه استاندارد برزيل و "نسرين سلطانخواه" معاون علمي و فناوري رييس جمهور در حضور روساي جمهوري ايران و برزيل امضا شد.


تاریخ خبر: 13890228
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی