سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

یك كارشناس اقتصادی: ترك یورو آخرین گزینه اسپانیا است

تهران – دامنه بحران اقتصادی جامعه یورو بگونه ای گسترش یافته كهیك استاد و تحلیلگر ارشد اقتصاد اروپا هشدار داده كه اسپانیا همانند یونان شرایطسختی را تجربه می كند و در نهایت آخرین گزینه مادرید ترك منطقه یورو و شكست اینواحد پولی مشترك اروپایی برای اسپانیا است.

بهگزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه گزارش داد: رافائل پامپیلونتحلیلگر و استاد اقتصاد دانشكده علوم اقتصادی و تجاری مادرید گفت، اگر بانك مركزیاروپا اقدامی برای بهبود وضع موجود صورت ندهد، اسپانیا را نمی توان از بحران مالینجات داد.

اینتحلیلگر اقتصادی افزود: در چنین شرایطی، آخرین گزینه پیش رو برای مادرید، تركمنطقه یورو و شكست این واحد پولی برای مادرید است كه پیامدهای غیرقابل پیش بینی رامتوجه اقتصاد اسپانیا، اروپا و جهان خواهد می كند.

اظهاراتاین كارشناس اقتصادی درحالی توسط رسانه های خبری بازتاب داده شد كه وزرای اقتصاداسپانیا و آلمان در برلین بر سر كمك مالی به بانك های اسپانیایی و بحران اقتصادیحاكم با یكدیگر دیدار كردند.

گزارشها حاكی است دركنار بحران مالی بانك های اسپانیایی كه اعتماد سرمایه گذاران خارجیرا از خود سلب كرده است، نیاز برخی از دولت های منطقه ای این كشور به دریافت كمكمالی و افزایش نرخ بهره كمك های مالی دریافتی، دولت مادرید را در شرایط دشوارتریقرار داده است.

معادلاتبحران زمانی پیچیده تر می شود كه با وجود هشدار این تحلیلگر و دیگر كارشناساناقتصادی مبنی بر لزوم كمك بانك مركزی اروپا برای نجات اسپانیا، موسسه آمریكاییاعتبارسنجی مودی، چشم انداز اعتبار صندوق ثبات مالی اروپا را از با ثبات بهمنفی تغییر داده است.

مودیدوشنبه گذشته نیز به دنبال ابهام در منطقه پولی یورو در برگیرنده نگرانی خروجیونان از واحد پول مشترك اروپایی، وخامت اقتصاد اسپانیا و ایتالیا، رتبه اعتباریآلمان، هلند و لوگزامبورك را از باثبات به منفی تغییر داد.

منبع: ایرنا 


تاریخ خبر: 13910509
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی