جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

وزیر اقتصاد اسپانیا: اواخر 2013 در کشور اشتغال ایجاد می شود

مادرید – وزیر اقتصاد اسپانیا وعده داد این کشوربحران زده اروپایی در آخرین سه ماهه سال 2013 میلادی خواهد توانست فرصتهای شغلیایجاد کند اما تا آن زمان روند بیکاری در کشور به شش میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، لوییسد گیندوس امروز سه شنبه در نخستین روز سال جدید میلادی در مصاحبه با رادیوی محلی کادناسر افزود:هرچند تحلیلگران معتقدند وضعیت اقتصادی اسپانیا در نیمه دوم سال 2013بهتر خواهد شد، اما در شرایط کنونی نمی توانیم مانع تداوم روند بیکاری در کشورشویم.

وی یادآور شد: با این حال، اصلاحات کاری دولت در یکسال اخیر همانند ترمز، روندبیکاری را کند کرده است و اگر این اصلاحات دو یا سه سال پیش انجام شده بود، شماربیکاران کنونی یک میلیون نفر کمتر بود.

گیندوس در حالی از اصلاحات یادشده به عنوان یک ترمز برای بحران بیکاری یاد کرد کهشمار بیکاران اسپانیایی در نخستین سال اجرای آن در 2012 میلادی 600 هزار نفر بیشترشده است.

بنا به گزارشهای رسمی، شمار بیکاران اسپانیایی در حال حاضر پنج میلیون و 700 هزارنفر است و پیش بینی می شود نرخ بیکاری 2/25 درصدی کنونی آن به بیش از 26 درصد تاپایان سال جدید میلادی برسد.

وزیر اقتصاد اسپانیا گفت: در این مدت، بیکاری افزایش یافته است چون تاثیر اصلاحاتکاری به صورت فوری نیست اما توانستیم شتاب این روند را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد که ایجاد اشتغال، اولویت نخست دولت است و ما به تلاش خود برای دفاعاز اصلاحات کاری ادامه خواهیم داد.

بحران اقتصادی اسپانیا از سال 2008 میلادی با ترکیدن حباب مسکن و سقوط قیمتها دربخش ساخت و ساز آغاز شد و بسرعت همه بخشهای کشور را فراگرفت.

گیندوس گفت: هیچ کشوری همانند اسپانیا شاهد این همه نابودی فرصتهای شغلی خود نبودهاست. به همین خاطر، نخستین اولویت دولت ماریانو راخوی - که نوامبر سال گذشته بهقدرت رسید-، اصلاحات کاری بود.

وزیر اقتصاد اسپانیا در باره روند بهبود اوضاع اقتصادی این کشور اروپایی اظهارداشت:این روند در سه ماهه اول و دوم 2013 همچنان منفی خواهد بود اگرچه منفی بودن آن ازسه ماهه چهارم 2012 کمتر خواهد بود ولی انتظار داریم در سه ماهه سوم سال جدید شاهدرشد مثبت در آمارها و بهبود اقتصاد باشیم.

گیندوس در باره احتمال درخواست اسپانیا برای دریافت بسته نجات مالی از اتحادیهاروپا خاطرنشان کرد: مسائل زیادی برای چنین درخواستی باید مورد توجه قرار گیرد ولیانتظار داریم بدون چنین کاری بتوانیم بر بحران کنونی فائق شویم.

بسیاری از دولتمردان و احزاب اسپانیایی با اشاره به تشدید وخامت اوضاع اقتصادیکشورهایی نظیر یونان و پرتغال پس از دریافت بسته نجات مالی معتقدند چنین بسته اینه تنها درد چندانی را از اسپانیا دوا نخواهد کرد بلکه به دلیل تحمیل ریاضتهایاقتصادی بیشتر و بدهی های سنگین تر، شرایط زندگی مردم دشوارتر خواهد شد.

علاوه بر این، برخی کارشناسان می گویند آلمان به عنوان رهبر اقتصادی اتحادیه اروپابا اعطای بسته نجات مالی به اسپانیا موافق نیست.

منبع:ایرنا


تاریخ خبر: 13911018
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی