جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار اعضای شورای بازرگانی ایران و اسپانیا با هیئت کاتالونیا
هیئتی متشکل از بخش  دولتی و خصوصی ایالت کاتالونیا - بارسلون در تاریخ 7 تا 9 می (17 تا 20 اردیبهشت ماه )  به تهران آمدند. هیئت مذکور در  زمینه های اتوماسیون و اتوماسیون خانگی ، سوییچ گردان، کشاورزی، دام و طیور، میوه و سبزیجات، مواد غذایی و مواد غذایی منجمد، آبزیان، لجستیک، لوازم آرایشی، و توریسم و برنامه ریز ورزشی بود، به همین منظور به کلیه اعضای فعال و مرتبط با زمینه های فوق از طریق پیامک ، ایمیل و فکس اطلاع رسانی گردید، طبق اعلام آمادگی 30 شرکت از اعضای شورای بازرگانی ایران و اسپانیا، جلسات رودررو در هتل محل اقامت و در محل شرکتها برنامه ریزی گردید.
در راستای اعتلای سطح روابط اعضای شورای بازرگانی ایران و اسپانیا با ایالت کاتالونیا که دارای پتانسیل تجاری ارزنده ای می باشد، اعضای هیئت مدیره شورای بازرگانی ایران و اسپانیا با خانم FRANCESCA GUARDIOLA، مدیر روابط سازمانی و منطقه ای و سرکار خانم CLAUDIA DANESI مدیر دفتر خارجی و برنامه های بین المللی کاتالونیا دیدار داشتند، ایشان ضمن برشمردن فرصت های سرمایه گذاری در ایالت کاتالونیا به موارد زیر اشاره کردند.
بارسلونا در مرکز منطقه یورو واقع شده است و بیش از پیش می توان چشم انداز اقتصادی امیدوار کننده ای  برای آن متصور شد. مرکز اتصال امریکا لاتین به شمال غربی آفریقا، که به لحاظ استراتژیک بسیار مهم بوده و سرمایه گذاری در این ایالت را به نحوی تضمین می نماید. این ایالت دارای زیرساخت حمل و نقل بسیار خوب و توسعه یافته ای می باشد و  بیش از 1600 شرکت خارجی از کشورهای از فرانسه، آلمان و شمال امریکا و ... در بارسلون حضور دارند.  25 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی در اسپانیا به کاتالونیا ختصاص می یابد.  همچنین اقتصاد متنوع و پویا، مرکز پرورش استعداد و دارای سرمایه انسانی موثر، املاک وسیع، انجام پروژه های عظیم ، استانداردهای متعالی سطح زندگی از امتیازات این ایالت محسوب می گردد.
اعضای هیئت مدیره شورا ضمن تشکر از اطلاعات ارزنده و قابل توجه  در خصوص سرمایه گذاری در ایران توضیحاتی ارائه دادند، برخورداری سرمایه گذاری خارجی از حقوق و حمایت ها و تسهیلات یکسان با سرمایه گذاری داخلی،انتقــال آزادانــه اصل سرمایه و منافع ناشی از سرمایه گذاری در کشور بصورت ارز و یا کالا، امکان سرمایه گذاری خارجی بصورت صد در صد در طرح های سرمایه گذاری، پذیرش سرمایه گذاری خارجی در کلیه زمینه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی، حمل و نقل ارتباطات، خدمات و تأمین آب و برق و گازو انرژی، امکان ارجاع اختلافات سرمایه گذاری به مراجع بین المللی، امکــان تملـــک زمیـن به نام شـــرکت (ثبت شده در ایران) در سرمایه گذاریهای مشترک را از امتیازات کشور ایران جهت سرمایه گذاری برشمردند و خاطر نشان کردند که شورای بازرگانی ایران و اسپانیا دارای اعضایی می باشند که به صورت تخصصی در حال تجارت با کشور اسپانیا هستند، این شرکت ها طیف متنوعی از زمینه های تجاری را شامل می شوند.
همچنین در خصوص فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های موجود در کشور ایران در بخش های توریسم و هتلداری، پتروشیمی، صنعت و معدن، سنگ، مواد اولیه، مواد غذایی و خشکبار، آبزیان، پوست و چرم  توضیحات کاملی ارئه دادند .

 جهت ملاحظه لیست هیئت کلیک نمایید.

تاریخ خبر: 13950214
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی