چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ديدار هیئت تجاری پرتغال به سرپرستي شهردار شهر Leiria با رييس شوراي بازرگاني ايران وپرتغال
هیئتی  متشکل از شهردار، معاون انستیتو پلی تکنیک، رئیس انجمن شهرداری، عضو شورای شهرداری ، دانشگاه پلی تکنینک شهر لیریا و شرکتهای پرتغالی صبح سه شنبه 18 آبان در دفتر انجمن APEC حضور یافتند و با رئیس شورای بازرگانی ایران و پرتغال دیدار و گفت‌وگو کردند.

جناب آقای دکتر طاهری ضمن معرفی اعضای حاضر، به نحوه فعالیت شورا پرداخته و گفتند: شورای بازرگانی ایران و پرتغال در سال 1382 تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمود، این شورا دارای بیش از 350 عضو است که در زمینه های گوناگون به تجارت و بازرگانی می پردازند. همچنین اینجانب به مدت 4 سال سفیر ج.ا.ایران در کشور پرتغال بودم. در آن سالها سفارت ایران هیئتی متشکل از 75 شرکت فعال پرتغالی را به ایران اعزام کردند، که از استانهای جنوبی کشور بازدید بعمل آوردند. این شورا آمادگی خود را جهت آشنایی شرکتهای ایرانی معتبر با شرکتهای پرتغالی اعلام می کند.

در ادامه آقای Raul Castro شهردار شهر لیریا اقامتشان در ایران را مثبت ارزیابی کردند و اذعان داشتند که علاقمند به برقراری ارتباطی همه جانبه با کشور ایران هستند. ایشان اشاره کردند که امیدوارند هیئت های بیشتری از این دست میان دو کشور به خصوص شهر لِیریا رد و بدل شود. ایشان آقای Sousa ریاست NERLEI  انجمن کارآفرینی منطقه لیریا را معرفی کردند.


آقای Sousa به معرفی انجمن NERLEI پرداختند، این انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را از سال 1985 آغاز نمود و پس از گذشت 31 سال دارای شرکتهای عضو بسیاری در زمینه های گوناگون و متنوع است. ایشان ادامه دادند: این دومین بار است که در ایران حضور دارم و هدف انجمن آشنا کردن شرکتهای زیر مجموعه با پتانسیل های فراوان کشور ایران و یافتن همتای مناسب تجاری می باشد. در این هیئت سه شرکت پرتغالی وجود دارد، شرکت کاشی و سرامیک Leirimetal، شرکت تولیدات کیف و کفش Bom Calcado و شرکت سازه های پیش ساخته و ساختمانی Mercantils.

 آقای دکتر طاهری به ایشان خوشآمدگفتند و قرار ملاقات هایی که برای هر سه شرکت توسط شورا تنظیم شده بود را به ایشان اطلاع دادند.

در ادامه آقای Paulo Marques از دانشگاه پلی تکنیک پرتغال خودشان را معرفی کردند و از  امضای تفاهمنامه ای با دانشگاه گیلان در خصوص پذیرش دانشجو خبر دادند. ایشان ابراز تمایل کردند که حیطه رشته های درسی در ارتباط با پذیرش دانشجو وسعت یابد و در خصوص تبادل دانشجو در رشته زبان اظهار علاقمندی کردند و از تجربه مشابه در کشور چین توضیح دادند و اظهار کرند مدرک آن به صورت double degree خواهد بود.

آقای دکتر طاهری از این پیشنهاد استقبال کردند و این نوع تبادل را برای افزایش سطح همکاریهای دو کشور ضروری قلمداد کردند  و تاکید کردند شورا در این زمینه بسیار می تواند کمک نماید.

در انتها آقای Raul Castro شهردار شهر لیریا با تشکر از شورای بازرگانی ایران و پرتغال پتانسیل همکاری در زمینه های نفتی و انرژی های را بسیار خوب ارزیابی کردند.


آقای دکتر طاهری مجدداً تاکید کردند شوای بازرگانی ایران و پرتغال از هیچ کمکی در رابطه با معرفی شرکت ها و فرصت های تجاری در ایران دریغ نخواهد کرد و همه می توانند از طریق ایمیل با شورا در ارتباط باشند، ایشان همچنین پیشنهاد دادند تا هیئت حاضر زمینه های حضور ریاست جمهوری محترم کشور پرتغال را فراهم نماید  و تبادل هیئت میان دو کشور با توجه به پتانسیل های تجاری و توریستی رو به افزایش باشد.


تاریخ خبر: 13950818
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی