شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

جلسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با رییس اداره جنوب اروپا وزارت امور خارجه

بررسی موانع، مشکلات و راهکارهای تجارت ایران و اسپانیا


جلسه هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا با حضور رییس اداره جنوب اروپا و کارشناس میز اسپانیا در وزارت امور خارجه، روز دوشنبه 25 تیرماه سال 1397 ، ساعت 14 الی 16:15 در سالن طبقه ششم اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید.

آقای طاهری، ریاست اتاق مشترک ضمن تقدیر از حضور نماینده محترم وزارت امور خارجه در جلسه به معرفی اعضای هیئت مدیره پرداخته و در خصوص مشکلات و موانع کسب و کار به ایشان توضیحات لازم را ارائه کردند.



در ادامه نیز اعضای هیئت مدیره آقایان منشی زاده، فرخزادی، هاشمی، دیده ور، آهنی ها، محمدی راد، فروردین و خانم ساعت ضمن اعلام موانع و مشکلات راهکارههای موجود را اعلام و به موارد زیر اشاره کردند.

-  مشکلات ویزا برای بازرگانان

-  مشکلات باز کردن حساب بانکی / بسته شدن مجدد حساب بانکی ایرانیان مقیم در اسپانیا

-  ارائه راه حل در خصوص باز نگه داشتن روابط بانکی بین دو کشور

-  درخواست جهت اطلاع رسانی بهتر در خصوص دریافت و اعزام هیئت

-  لزوم عملکرد تخصصی بخش بازرگانی سفارت ایران در اسپانیا

-  روابط نزدیکتر اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا با وزارت امور خارجه

-  خود تحریمی در بخش های مختلف وجود دارد، مانند گرفتن گواهی و مدارکی که الزامی جهت دریافت آنها وجود ندارد

-  بهتر است با حمایت وزارت امور خارجه شرایطی را فراهم نماییم تا ایرانیان را به سرمایه گذاری در شرکتهای اسپانیایی  با خرید بخشی از سهام آن شرکتها ترغیب نماییم.




-  بسیاری از شرکتهای ایرانی توان رقابت در حوزه محصولات تولیدی از جمله قطعات خودرو را با شرکتهای اروپایی دارند، با حمایت دولت می توانیم در کشورهای دیگر نسبت به تاسیس کارخانه اقدام نماییم.

-  اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می تواند در اشاعه فرهنگ ایرانی و تقویت مناسبات مشترک ایران و اسپانیا نقش بسزایی داشته باشد.

-  نقش بخش فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا بسیار کارآمد تر و پررنگ تر از بخش بازرگانی بوده و می توان از این فرصت به بهترین نحو استفاده نمود.



در این جلسه که جناب آقای قاضی زاده رییس  اداره جنوب اروپا وزارت امور خارجه و جناب آقای روشنایی، کارشناس اداره امور جنوی اروپا به موارد زیر اشاره کردند.

-  وزارت امور خارجه از بهمن ماه سال جاری نسبت به تخصصی تر شدن بخش های این وزارت تاکید داشته و ادارات مختلفی را در این رابطه پایه گذاری کرده است.

-  اسپانیا از کشورهای اروپایی است که بسیار علاقمند به گسترش روابط با ایران می باشد.

-  اداره امور جنوب اروپا در نظر دارد روابط ارگان های داخلی و خارجی را ارتقا ء داده و مرکز ثقل رایزنی های بازرگانی دو کشور باشد.

-  با توجه به گزارشات واصله کار با اروپا افزایش می یابد.


-  اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، کلیه مشکلات موجود را به وزارت امور خارجه به صورت کتبی ارائه نماید.  

-  اتاق مشترک همچنین راهکارهای موجود جهت تعاملات بانکی را به صورت خلاصه به این وزارتخانه اعلام نماید.

-  بر اساس توافقات حاصله و امضای نقشه راه بین دو کشور ایران و اسپانیا 6 کارگروه در سازمان توسعه تجارت مشخص شده که در بخش های مختلف جلساتی را برگزار می نمایند.




در پایان جلسه آقای دکتر طاهری ضمن تشکر مجدد از نماینده محترم وزارت امور خارجه بر ادامه این همکاریها تاکید کردند و اعلام کردند امید است جلسات منظمی را با وزارت امور خارجه و اعضای اتاق مشترک داشته باشیم.



تاریخ خبر: 13970426
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی