شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

در ادامه بررسی مشکلات اعضای اتاق مشترک برگزار شد،جلسه ISCC با اداره جنوب غرب اروپا وزارت امور خارجه ج.ا.ایران

سه شنبه 20 آذر ماه 1397 ساعت 10:30

 ساختمان شماره 9 وزارت امورخارجه

اولین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت با کشور اسپانیا با حضور اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در تاریخ 23 مهرماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در این جلسه مشکلات اعضای اتاق مشترک جمع آوری و در هشت محور گنجانده و به اتاق بازرگانی ایران جهت ارجاع به مقامات بالادستی ارجاع داده شد.

در همین رابطه هیئت مدیره اتاق مشترک در گام بعدی در دیدار با جناب آقای قاضی زاده رییس اداره غرب اروپا دیدار داشته، و کلیه مشکلات اعلام شده را به ایشان اعلام کردند.





1- مشکلات حمل و نقل
2- نحوه تخصیص ارز
3- سیاست گذاری غلط در زمینه صادرات
4- عدم همکاری شرکت‌های بیمه‌ای بین‌المللی
5- ممنوعیت ورود هزار و چهارصد قلم کالا از مبادی گمرکات کشور تحت این عنوان که در طبقه کالایی لوکس و ورای نیازهای اولیه مصرف کنندگان قرار دارد
6- کارشناسی غیر تخصصی در صنایع مختلف از ناحیه گمرکات
7- معضل اخذ مجوز واردات
8- ریجکت شدن ویزای بسیاری از فعالین اقتصادی


آقای قاضی زاده، رییس اداره جنوب غرب اروپا: بر اساس درخواست اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا و صحبتهایی که در جلسه گذشته مطرح گردید، بخش بازرگانی سفارت ایران در اسپانیا بیش از پیش فعال شده است. آقای حسن قشقاوی سفیر جدید ایران از دو هفته قبل به عنوان جانشین آقای محمد حسن  فدایی فرد وارد اسپانیا شده و در انتظار است تا استوارنامه خود را در هفته های آتی در کاخ سلطنتی به فلیپ ششم پادشاه اسپانیا تسلیم نماید. سفیر جدید ایران کارشناس در امور اروپای غربی است و سابقه طولانی سیاسی و دیپلماتیک را در کارنامه خود دارد.





ایشان در طی دو هفته گذشته در دیدار با مدیرکل مغرب و خاورمیانه وزارت امور  خارجه اسپانیا، طیف وسیعی از موضوعات دستورکار روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به خصوص مشکلات ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در اسپانیا را با وی مورد تبادل نظر قرار داده است.

همچنین در دیدار با  مدیر کل اسپانیایی های خارج از کشور، کنسولی و‌ امور مهاجرت در وزارت امور خارجه، اتحادیه اروپا ‌و همکاری اسپانیا در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه با وی گفتگو‌ کردند. در دیدار با آقای دوآرته همچنین خواستار حل مشکلات ایرانیان مقیم و‌ دانشجویان و پذیرش گواهینامه ایرانی، تسهیل صدور روادید شدند.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا می تواند مشکلات اعضای اتاق مشترک را برای ما به صورت کتبی ارسال نماید تا در صورت امکان نسبت به پیگیری و حل مشکل موجود از طریق وزارت امورخارجه اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیر کنسولی وزارت امور خارجه پیشنهاد داده است ، یادداشت تفاهمی میان ایران و اسپانیا جهت معرفی اتاق مشترک به عنوان مرجع رسمی ارتباطی امضاء گردد، که در صورت تصویب ضوابط، راهکارها و حیطه اختیارات مشخص و ابلاغ خواهد شد.

امیدواریم به زودی شاهد فعالیت SPV باشیم، تا مشکلات موجود بانکی حل و فصل شود. خبرهای خوبی در راه است، باید امیدوار بود.




آقای طاهری، رییس اتاق مشترک: از اینکه می توانیم با وزرات امور خارجه روابط نزدیک و صمیمانه ای داشته باشیم بسیار خوشحالیم، امید است بیشتر در خدمت دوستان باشیم تا مشکلات را به مرور حل کنیم. با توجه به سوابق آقای قشقاوی مطمئنیم ایشان می توانند با کمک و همراهی نهادهای دولتی و خصوصی گام ارزنده ای در پیشبرد منافع کشورمان در اسپانیا بردارند. در صورتی که MOU مورد نظر امضا شود و حیطه اختیارات قابل توجهی در اختیار اتاق مشترک قرار گیرد، می تواند کمک بسیار ارزنده ای به فعالین اقتصادی دو کشور نماید. البته اتاق مشترک همچنان معتقد است تاسیس یک اتاق بازرگانی همتا در کشور اسپانیا می تواند قدم ارزنده ای در پیشبرد روابط اقتصادی دو کشور باشد. از طرف دیگر متاسفانه سفارت اسپانیا ویزای بسیاری از فعالین اقتصادی را ریجکت میکند، با وجود آنکه شرکتها، معتبر هستند و دعوتنامه محکمی دریافت کرده اند و حتی اتاق مشترک ایشان را معرفی کرده است، به عنوان مهاجر غیرقانونی شناخته شده و با درخواست ویزای ایشان موافقت نمی شود.




در ادامه آقایان منشی زاده، هاشمی، فرخزادی و خان فلاح از اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک در خصوص مشکلات و راهکارها تویضیحات تکمیلی را ارائه کردند.

 

در نهایت آقای طاهری مشکلات اعضای اتاق مشترک را که در اولین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت با کشور اسپانیا مطرح شد، به صورت کتبی به آقای قاضی زاده تحویل دادند، و ابراز امیدواری کردند با تلاش و همکاری بیشتر معضلات و کاستی های موجود از بین برود.




ISCC


تاریخ خبر: 13970920
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی