جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اصغر آهنی ها، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا و و عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایان کشور : صنایع کشور به صندوق قرض الحسنه‌ای برای دولت تبدیل شده‌اند

علی‌اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فیداربن اظهار کرد:برخی از دستورالعمل‌ها و تصمیمات صادره از سوی دولت برای بخش صنعت، موانع جدیدی راپیش روی تولیدکننده‌ها قرار داده است.

وی افزود: عمدتا صنایع ما مثل کاشی و سرامیک و نساجی در تبادلاتصادراتی خود از پول محلی استفاده می‌کنند و این درحالی است که دولت با ملزم کردن تولیدکنندگانبه تعهدات ارزی سبب شد تا فعالان حوزه صنعتی برای اجرای این قانون، از جیب خودشان پولتامین کرده و آن را به دولت بازگرداند.

آهنی‌ها تاکید کرد: قرار بود تعهد ارزی برای صنایع پتروشیمی،نفت و معدنی اجرایی شود و نه اینکه صنایع خرد را در بربگیرد. بنابراین با این روندجلوی صادرات گرفته شده و مسیر اقتصاد صادراتی به دست دلالان خرده‌پا افتاده است

این فعال صنعتی بیان داشت: صدور ۵۰ بخشنامه متناقض با روح تولیدباعث شده تا عملا صنعتگران ما انگیزه هیچ‌گونه معامله و صادراتی را با خارج از کشورنداشته باشند و شاهد به دست گرفتن بازارهای بین المللی توسط کشورهای عربی، ترکیه وچین باشیم.

آهنی‌ها تصریح کرد: اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، تولید درکشور ما الویت محسوب نمی‌شود و با اینکه مقام معظم رهبری بارها تولید را به عنوان شاهکلید رونق اقتصادی عنوان می‌کنند، اما اقدامی درخور توجه از سوی مدیران و مسئولان کشورمشاهده نمی‌کنیم. درحال حاضر دولت و مجلس باید همگی در راستای پیشرفت صنعت و بخش خصوصیگام بردارند. اما در عوض می‌بینیم که وظیفه مالیات بر ارزش افزوده به گردن تولید کنندهافتاده است و امروزه صنایع ما به صندوق قرض الحسنه اداره دارایی تبدیل شده‌اند.

دبیر کانون کارفرمایان استان قزوین در حوزه اقدامات مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:اقداماتی که برای تولید توسط نمایندگان خانه ملت انجام می‌شود، بسیار کند است. ازسال۸۷ تاکنون قوانین ارزش افزوده به غلط در کشور اجرایی شد و نمایندگان مجلس قول دادندکه این موضوع را در اردیبهشت سال جاری به صحن علنی مجلس ببرند، اما با گذشت ۷ ماه ازسال جاری هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

آهنی‌ها ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همواره روی صنعت و تولیداثرات منفی به جای گذاشته، خلط مباحث سیاسی با اقتصادی است و هنوز در کشور ما بحث شایستهسالاری چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. تا مادامی که از افراد متخصص و مجرب در حوزهصنعت استفاده نکنیم، بخش اعظمی از مشکلات ما باقی می‌ماند.

عضو کانون عالی کارفرمایان کشور یادآور شد: قانون رفع موانعتولید از ابتدای تصویب تاکنون به درستی اجرا نشد و هنوز ضمانت اجرایی خوبی برای آنمشخص نشده است. اگر نتوانیم با فساد و رانت‌ها برخورد جدی داشته باشیم، عملا این دستقوانین نمی‌تواند راهگشای تولید و صنعت باشد.


تاریخ خبر: 13971024
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی