دوشنبه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۸
فارسی
English



اهمیت رتبه بندی
بر اساس اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران سقف ارزشی واردات برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی بر ا...
سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می کند: جلسه اتاق های مشترک بازرگانی حوزه اروپا با موضوع قوانین، مقررات و بخشنامه های صادرات و واردات
سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد جلسه ای در خصوص مشکلات، سوالات و تقاضاهای مربوط به آخرین قوان...


اسپانیا

ایران

 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رايزن بازرگاني ايران در تركيه: بازار ايران بايد جذابيت صادراتي خود را به كشور تركيه نشان دهد

قزوين - رايزن بازرگاني ايران در تركيه گفت: بازار ايران بايد جذابيت‌هاي صادراتي خود را به ترك‌ها نشان دهد. به گزارش ايرنا، فراز چمني روز چهارشنبه در جمع تجار و صادركنندگان قزويني افزود: استان قزوين داراي ظرفيت‌هاي خوبي است كه مي‌تواند در امر صادرات سهم بيشتري داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه شرايط دنيا به سمت تجارت جهاني در حال حركت است ولي متاسفانه ما هنوز تا آنجا فاصله داريم، ادامه داد: استان قزوين داراي ظرفيت خوبي براي برقراري ارتباط تجاري و صنعتي با كشور تركيه است و اميدواريم در آينده نزديك با رفع برخي موانع موجود اين ارتباط تنگاتنگ تر شود.
اين مسوول بيشترين حجم تجارت جمهوي اسلامي ايران با كشور تركيه را در حوزه انرژي اعلام كرد و گفت: از لحاظ بين‌المللي تراز سهم تجارت ايران به تركيه مثبت است ولي به لحاظ داخلي منفي است زيرا انرژي نعمت خدادادي است كه ما صادرات آن را داريم و بايد بكوشيم صادرات غيرنفتي افزايش يابد.
رايزن بازرگاني ايران در تركيه با اشاره به عدم حمايت دولت تركيه از صادركنندگان تصريح كرد: دولت تركيه از صادركنندگان هيچ گونه حمايتي نمي كند و اگر حمايتي نيز وجود دارد درصد آن بسيار كمتر از دولت ما است و همين امر نيز موجب موفقيت آنها شده است.
وي با تاكيد بر عدم وابستگي صادركنندگان ايراني به حمايت‌هاي دولت گفت:
دولت بايد ابتدا زمينه‌هاي لازم تجارت را براي صادركنندگان فراهم كند و بعد صادركنندگان بدون وابستگي به دولت به تجارت بپردازند.
چمني با اشاره به مشتركات جمهوي اسلامي ايران و تركيه يادآور شد: از نظر حجم روابط پروژه‌ها و رفت وآمد هيات ها، روابط تجاري ايران با تركيه قابل مقايسه با كشورهاي ديگر نيست.
رايزن بازرگاني ايران در تركيه اضافه كرد: ‪ ۹۰‬درصد محصولات صادراتي تركيه، صنعتي است كه با توجه به اينكه ‪ ۶۰‬درصد اين صادرات به اروپا است اين امر نشان مي‌دهد كه كالاي صادراتي قيمت، كيفيت و استاندارد لازم را دارد كه به اروپا صادر مي‌شود.
وي افزود: آلمان، انگليس، امارت متحده عربي، ايتاليا، فرانسه، روسيه، آمريكا، اسپانيا، روماني و عراق كشورهاي عمده واردكننده از تركيه هستند.
چمني يادآور شد: هم اكنون تركيه در بخش غير نفتي ‪ ۸۶‬ميليارد دلار صادرات و ‪ ۹۴‬ميليارد دلار واردات داشته است كه پيش بيني مي‌شود اين ميزان تا پايان سال به ‪ ۱۳۰‬ميليارد دلار برسد.
رايزن بازرگاني ايران در تركيه تاكيد كرد: به دليل صنعت توليد كيف و كفش در اين كشور صادرات چرم و پوست مرغوب ايراني مورد توجه تجار و بازرگاني اين كشور است كه از بازار خوبي برخوردار خواهد بود.
وي در ادامه به پرسشهاي تجار و بازرگانان ايراني در خصوص بازارهاي تجاري تركيه پاسخ داد.


تاریخ خبر: 890720
فهرست کالاهای مشمول اجرای مقررات استاندارد اجباری برای واردات
مصاحبه رادیویی آقای دکتر محمد طاهری، رییس اتاق مشترک ایران و اسپانیا با رادیو اقتصاد
گزارش مجمع عمومی عادی و عمومی فوق العاده نوبت دوم اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا
عید فطر مبارک
نظر معاون بین الملل اتاق ایران در خصوص عملکرد اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در سال 1397
آرشیو
 
  نکته امروز









تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد:
«بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست.
برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.»
فارسی - English - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی