شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

قدرداني از ايران در نمايشگاه هنري كشور سوييس

تهران-به مناسبت يكصدمين سال تاسيس موزه كونستهاوس زوريخ سوييس، نمايشگاهي از آثار هنرمند بزرگ اسپانيايي پابلو پيكاسو برگزار شد كه دراين نمايشگاه ازايران به خاطر همكاري در امانت سپاري تابلوي پيكاسو قدرداني شد. به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از موزه هنرهاي معاصرتهران؟ اين نمايشگاه كه ‪ ۲۲‬مهرماه با حضور مقامات و مسئولين سوئيس، سفراي كشورهاي خارجي، محمود شالويي مديركل مركز هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصرتهران و جمع كثيري از اعضاي موزه كونستهاوس زوريخ برگزار شد.
در روز افتتاحيه اين نمايشگاه كه بيش از ‪ ۲‬هزار نفر در موزه كونستهاوس زوريخ شركت داشتند، كريستف بكر رئيس موزه كونستهاوس طي سخناني نقش موزه هنرهاي معاصرتهران در اين همكاري را ستود و گفت: فرهنگ و هنر هيچ مرزي ندارد و ما به حركت‌هاي فرهنگي خود با كشور ايران ادامه خواهيم داد.
وي ضمن تقدير و تشكر از همكاري موزه هنرهاي معاصر تهران اظهار داشت :
اقدام فرهنگي موزه هنرهاي معاصر، در امانت دادن يك اثر با ارزش از گنجينه اين مركز، كار غيرممكن را به ممكن تبديل كرد چرا كه اين نمايشگاه بدون تابلوي پيكاسو اهميتي نداشت.
بكر در ادامه سخنان خود از اثر بسيار زيبا و نادر پيكاسو با عنوان نقاش و مدلش كه متعلق به گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران است نام برد و اعلام كرد: اين اثر چون ستاره‌اي تابناك بر تارك نمايشگاه مي‌درخشد.
وي در پايان سخنان خود با تاكيد بر گسترش همكاري‌هاي فرهنگي با ايران گفت : اين حركت خود منشا همكاري‌هاي مشترك بيشتر بين سوئيس و ايران خواهد بود لازم به ذكر است اثر شگفت انگيز نقاش و مدلش ( ‪ ،۱۹۲۷‬رنگ و روغن روي بوم، ‪ (۲۱۴;۲۱۵#۲۰۰‬يكي از مهم‌ترين آثار پيكاسو است كه بنا به درخواست موزه كونستهاوس زوريخ، موزه هنرهاي معاصرتهران اين اثر را در راستاي تعامل فرهنگي به امانت داده و به خاطر جايگاه ارزشمند، اين اثر در صدر نمايشگاه جاي گرفت.
منبع:ایرنا


تاریخ خبر: 13890803
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی