شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

برگزاری سمینار مجازی چگونه در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنیم

سمینار مجازی (وبینار) چگونه در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنیم با شرکت اعضا و علاقمندان برگزار گردید. زمان جمعه 5 اردیبهشت ساعت 19

طریقه دسترسی : eseminar.tv

مدرس دوره : جناب آقای دکتر مولوی-فارغ التحصیل دانشگاه اسکس انگلستان، بنیانگذار سرمایه گذاری مولوی، مدیر یورواگزیم اسپانیا


یکی از مهمترین موارد آگاهی بخش به هر سرمایه گذار در هر جای دنیای سرمایه گذاری دقت به چند مورد زیر است: اول قیمت سهام به سود سهام ان شرکت که به P/E معروف است، اگر این شاخص مثلا عدد ۵ باشد یعنی شما در حال خرید سهامی هستید که ۵ برابر سود ان شرکت قیمتش را می پردازید، آیا این ریسک را آگاهانه انجام می دهید؟ اگر این شاخص مثلا ۲۵ باشد، یعنی ۲۵ برابر سود احتمالی شما در حال خرید یک سهم هستید ، بسیاری از سهامی که P/E بالایی دارند به سرمایه گذاران از محل خرید و فروش سود می رسانند تا سود تقسیمی. دوم بررسی کیفیت سود آوری است و نه سود حسابداری سوم بررسی پتانسیل رشد پایدار بنگاه است که نشان از استقرار و قدرت توسعه اتی دارد چهارم هم ضریب بتا است، ضریب بتا از مهمترین ارکان تصمیم گیری برای خرید و یا عدم خرید یک سهم است.



یکی از استراتژی های کارامد استراتژی سود تقسی یا Dividend Strategy است. در این حالت سرمایه‌گذار اقدام به خرید سهام شرکت‌هایی میکند که در پایان سال مالی خود سود تقسیمی بالایی را برای سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند. لذا این نوع سرمایه‌گذاران با بررسی وضعیت شرکت‌ها و میزان سود تقسیمی آنها در سال‌های گذشته و عملکرد آنها در سال جاری سود را پیش‌بینی کرده و نسبت به خرید سهام شرکت‌هایی با سود تقسیمی خوب، منظم، قابل پیش‌بینی و رشد کننده اقدام می‌نمایند. میزان سود نقدی احتمالی چندماه قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، در انتهای گزارش مالی برخی شرکت‌ها ذکر می‌شود. گرچه این میزان سود اعلام شده قطعی نیست و تصمیم نهایی میزان سود در مجمع عمومی عادی سالیانه گرفته می‌شود ما وقتی شرکتی تصمیم می‌گیرد که پرداخت سود تقسیمی بیشتر را به حالت تعلیق دربیاورد، سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سود نقدی هستند.


تاریخ خبر: 13990207
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی