شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سمینار مجازی تحلیل بنیادی بازار سهام و استراتژی انتخاب سهام برگزار شد

سمینار مجازی تحلیل بنیادی بازار سهام و استراتژی انتخاب سهام با حضور اعضای این اتاق مشترک و علاقمندان روز جمعه 12 اردیبهشت از طریق وبینار ساعت 21 برگزار شد. با توجه به بازار بورس و شرایط خاص جهانی اقتصاد ایران و دنیا در دوران کورونا تحلیل هفتگی بازار و چشم اندازهای پیش رو بررسی می شود.


وقتی پول متوجه می‌شود در دستان خوبی قرار دارد، تمایل پیدا می‌کند در آن دستان بماند و چندبرابر شود. شاید بپرسیم منظور از دستان خوب چیست؟ دستان خوب متعلق به ذهنیت هایی هستند که ارزش زمانی پول را می دانند، هزینه فرصت را می فهمند و از تک تک دارایی هایشان می توانند بازده دریافت کنند. یک رابه دو و دو را به ۴ و حتی بیشتر تبدیل می کنند.


به این مثال دقت کنید: اگر ماهی 4 درصد سود کسب کنید و به اصل و سود پول خود دست نزنید بعد از 12ماه چند درصد سود کسب خواهید کرد؟ جواب: 12*4=48 درصد. نه جواب درست 60 درصد است. میتوانید خودتان محاسبه کنید، و این یعنی قانون سود مرکب. سود مرکب نوعی سود است که در آن میزان سود به اصل سرمایه اضافه می‌شود و در نوبت‌های بعدی علاوه بر اصل سرمایه‌گذاری، به سود نیز سود تعلق می‌گیرد.

«قیمت، آن چیزی است که شما می‌پردازید و ارزش، آن چیزی است که دریافت می‌کنید» وارن بافت


این نقل‌قول، کنایه از فلسفه سرمایه‌گذاری ارزش‌محور دارد، ارزشی که در غوغاسالاری ذینفعان گم می شود و سرمایه گذاران حقیقی به سبب عمق دانش و اطلاعات کمتر از سرمایه گذاری روی آن شرکتها باز می مانند. چهارشنبه که همه در حال نقد کردن سهام های خود برای خرید سهام شستا هستند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در سهام شرکتهای با پتانسیل بالا ایجاد خواهد شد. این است ارزش آفرینی. درواقع این آموزه ارزش آفرینی بر این نکته تاکید دارد که هنگام خرید سهام از بازار بورس، نباید بر روی کوتاه‌مدت تمرکز کنید شما باید ورای یک تصویر لحظه‌ای و یک زمان کوتاه را ببینید. برای اینکه بتوانید به چنین مهارتی دست پیدا کنید، باید برروی ارزش شرکتی که برروی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، تمرکز کنید. درواقع، در بلندمدت، این ارزش سرمایه گذاری شماست که خود را نشان خواهد داد.



صرف سهام به چه معناست؟


عبارت صرف سهام که نام لاتین آن Premium است مبلغی را بیان می کند که چه در نوشتن پذیره اولیه سهام و چه در بازار بورس، علاوه بر اعتبار اسمی برای هر سهم پرداخت می شود. براساس ماده ۱۶۰ مقررات تجارت، شرکت این امکان را دارد که سهام جدید خود را معادل نرخ اسمی، معامله کند و یا اینکه علاوه بر نرخ اسمی سهم، هزینه ای را تحت عنوان ارزش مازاد از سرمایه گذار بگیرد. شرکت می تواند عواید بدست آمده از ارزش مازاد سهام معامله را به سرمایه های انباشته شده شرکت منتقل نموده یا به شکل نقدی بین سهامداران قبلی توزیع کند، از طرفی میتواند در ازای آن سهام جایزه به سرمایه گذاران قبلی بدهد. صرف سهام، مبلغی اضافه بر ارزش اسمی سهام است که شرکت در زمان فروش سهام عادی دریافت کرده است.


تاریخ خبر: 13990213
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی