جمعه ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۹
فارسی
English
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

برگزاری سمینارمجازی چگونه سهام رشدمحور انتخاب کنیم؟

سمینارمجازی چگونه سهام رشدمحور انتخاب کنیم با حضور اعضای این اتاق مشترک و علاقمندان روز جمعه 2 خرداد برگزار شد.

وقتی همه چیز خیلی خوب شروع شده باشد،نگران باش

شانس مبتدی

ایجاد یک ارتباط(نادرست) با گذشته ، کسانی که در بازی ها تازه وارد هستند در دوره های اول می بازند ، معمولان این قدر باهوش هستند که کنار بکشند، اما کسی که از ابتدا شانس آورده است تمایل دارد ادامه دهد. این افراد آماتور که متقاعد شده اند مهارتهایشان بالاتر از حد متوسط است ریسکهای بالاتری را می پذیرند اما وقتی که احتمالات نرمال شد کاملا هوشیار می شوند اما آن زمان خیلی دیر است. این روند در بازار سرمایه بسیار رخ می دهد! بازار شدیدا صعودی ماه های گذشته بسیاری از تازه واردان را به سمت شانس مبتدی سوق می دهد.

افراد مبتدی در بازار سرمایه نیازمند داشتن یک استراتژی برای بازارهای صعودی و نزولی هستند استراتژی که دارایی آنها را از بین نبرد و در مهار تورم مفید باشد . استراتژی رشد محور استراتژی است که به مرور افراد را به سمت خرید سهام هایی بلند مدت رهنمون می کند.

سود شرکت به هر سهم را EPS و سود تقسیمی را DPS می نامیم.

به نظرتان یک شرکت از ۱۰۰ EPS خود ۱۰٪ را تقسیم کند بهتر است یا ۹۰٪ آن را؟

جواب این سوال در استراتژی سرمایه گذاری شما نهفته است.

شرکتهایی که برنامه های توسعه دارند، آینده نگر هستند بیشتر سود کمتر تقسیم می کنند و این تقسیم سود کمتر در میان و بلند مدت با بزرگ شدنشان و توسعه شان جواب سهامدارانشان را می دهند.

البته شرکتهایی هم هستند برای جلب سهامداران خوب سود تقسیم می کنند

حتی باور می کنید شرکتهایی داریم که سود تقسیم می کنند اما پول پرداخت ان را از طریق وام جبران می کنند!

بله اینگونه است.بین شرکتهایی که شود تقسیمی بالایی دارند با پتانسیل رشد پایدار آنها رابطه وجود دارد.

پس دو کلمه را تعقیب کنید:

Dividend Policy

Sustainable Growth





کوکا کولا در انتخاب سهام رشد محور به ما چه می آموزد؟

 کوکا کولا را همه می شناسیم، این شرکت بزرگترین تولید کننده و فروشنده آشامیدنی در جهان است هدف آن رسیدن به مصرف یک سوم نوشیدنی در سطح جهانی است!

عدد را دقت کردید از هر ۳ نفر یک نفر کوکا کولا بنوشد!

این شرکت مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران رشد محور قرار داشته همانند وارن بافت ( البته وی ارزش محور هم هستند).

چرا کوکا کولا برای استراتژی رشد محور جذاب است؟

چند عامل کلیدی در صورتهای مالی و همچنین نوع کسب و کار این شرکت این امر را توجیه می کنند.

حاشیه سود ناخالص ۶۸٪

حاشیه سود عملیاتی ۲۸٪

حاشیه سود خالص ۲۷٪

نرخ بازگشت سرمایه گذاری ۱۷٪

شرکتی که سود تقسیمی متوسط و کمی دارد .

شرکتی که نیاز به تحقیق و توسعه کمی دارد .

شرکتی که حتی با تمام تحریم ها در تمام کشورها حضور دارد با اینکه امریکاییست .

چرا کوکا کولا همواره در حال رشد است؟

سیاست های کسب و کاری شرکت کوکا کولا، آموزه های مهمی را در اصول مربوط به کسب و کار در بر دارد، برای مثال:

تمرکز روی بهترین خط تولید؛ کوکا کولا روی سود مند ترین خط های تولید خود تمرکز می کند. در سال ۱۹۸۴، ۷۷درصد از در آمد های به دست آمده از این کمپانی، از نوشابه های گاز دار آن حاصل شد. در حال حاضر تأکید کوکا کولا روی سود دهی بسیار بالا متمرکز شده است.

سرمایه گذاری مجدد؛ سرمایه گذاری مجدد از جمله نکات مهمی است که به پیشرفت یک کسب و کار کمک خواهد کرد. در دهه ۹۰، کوکا کولا سود خود را روی سرمایه گذاری مجدد معطوف کرد.

تمرکز روی مصرف کننده؛ تمام کسب و کار های موفق، در نتیجه توجه به مشتریان حاصل شده است. اگر یک کمپانی به در خواست مشتریانش توجه نشان دهد، بدون شک به موفقیت خواهد رسید.

از نظر فیشر، تحقیق، نقش کلیدی در سرمایه‌گذاری موفق دارد. او کلمه «scuttlebutt» را وضع کرد که شاید مهم‌ترین جنبه‌ فلسفه‌ی سرمایه‌گذاری وی باشد. «scuttlebutt» فرایند فراتر رفتن از صورت‌حساب‌های مالی یا گفته‌های شرکت و تحقیق درباره سهامداران درونی و بیرونی شرکت، برای دستیابی به اطلاعات دقیق و یک دورنمای وسیع‌تر کسب و کاری به منظور پی بردن به پتانسیل رشد است.

فیشر همواره از مشتری‌ها، کارکنان سابق، تأمین‌کنندگان، رقبا و تیم مدیریت شرکتی که علاقه‌ اش را جلب کرده بود، سؤال می‌پرسید تا پیش از سرمایه‌گذاری، ‌تصویر روشن‌تری از پتانسیل سهام به‌دست آورد. تعداد بیشماری از سرمایه‌گذاران ارزشی، ‌ امروز این رویکرد را در پیش گرفته‌اند.

سمینارهای هفتگی تحلیل بازار و سرمایه ادامه دارد.


تاریخ خبر: 990303
وبینار تحلیل بنیادی و مالی شاخص سازهای بورس (پنج صنعت) (پنج شرکت شاخص ساز) برگزار شد
وبینار بررسی و تحلیل بازارهای موازی سرمایه گذاری در مرداد ماه برگزار شد
وبینار تکنولوژی های نوین و پایداری در ساختمان و همکاری با شرکتهای اسپانیایی در ساخت و ساز برگزار شد
سمینار مجازی استراتژی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران
سمینار مجازی مدیریت سبد سهام برگزار شد
آرشیو
 
  نکته امروز









تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد:
«بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست.
برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.»
فارسی - English - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی