سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱
EN/ES
فارسی



مشاوره حقوقی- تاسیس موسسه زبان- آذر 1401
عضو محترم اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا احتراماً باطلاع می رساند هیئت تجاری اسپانی...
هیئت تجاری اسپانیایی در زمینه های موزاییک، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی و برقی- آذر 1401
عضو محترم اتاق مشترک بازرگانی ایران و  اسپانیا احتراماً باطلاع می رساند هیئت تجاری اس...


اسپانیا

ایران

 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

سمینار آموزشی مبانی مدیریت سرمایه گذاری شرکت های بین الملل در دوران بحران اقتصادی برگزار شد- 16 آبان 99
سمینار آموزشی مبانی مدیریت سرمایه گذاری شرکت های بین الملل در دوران بحران اقتصادی همراه با جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضا و علاقمندان رو 16 آبان 99 ساعت 18:00 الی 21 برگزار شد.
در این نشست 3 ساعته جناب آقای دکتر مولوی به موارد ذیل اشاره کردند:



استراتژی سرمایه گذاری رنج ضرر کردن-مهم‌ترین سوگیری‌های شناختی در سرمایه گذاری سوگیری پس‌نگری-سوگیری پس‌نگری (Hindsight Bias) یک خطای شناختی است که باعث می‌شود تصویر ما از گذشته خودمان به‌صورت غیرعقلانی ترسیم شود سوگیری اتفاقات مکرر (Regency Bias)- این سوگیری شناختی باعث می‌شود آدم‌ها فکر کنند چیزی که تا امروز رخ داده است، در آینده هم ادامه می‌یابد و رخ می‌دهد. اثر لنگر (Anchoring Bias)- خلاصه اثر لنگر این است که ذهن انسان تمایل دارد بار بیشتری به اطلاعاتی که در ابتدا به دست آورده بدهد نسبت به اطلاعات بعدی که دریافت می‌کند، بدهد؛ یعنی اطلاعاتی که در ابتدا به دست می‌آیند روی تصمیم فرد لنگر می‌اندازند. سوگیری تاییدی- جانب‌داری تاییدی به تمایل ذهن ما برای تایید عقاید قبلی‌مان گفته می‌شود. فرض کنید شما یک عقیده اولیه در مورد چیزی دارید. وقتی اطلاعات جدیدی در آن باره به دست شما می‌رسد که ناقض یا نقد‌کننده عقیده اولیه شما هستند، ذهن شما تلاش می‌کند اطلاعات جدید را به نحوی تفسیر کند که تاییدکننده عقیده اولیه شما باشد. چه مواردی را برای تصمیم بهینه در سرمایه گذاری بررسی کنیم؟ مگا فاکتور ها و کلان داده ها داده ها را از کجا تهیه و تطبیق دهیم فکتورهای اساسی در چرخش بازارها چیست؟ نشانه های چرخش بازار ها چیست؟ بازار های موازی کدامند و چگونه بر روی هم تاثیر می گذارند؟ بررسی تاثیر تحریم ها بر کسب و کارها امروز و فردای ایران چه فرصتهای بی نظیری که در ایران برای ایجاد ثروت از دست رفت فرصتهایی که می توان گفت یا به سبب ندانستن آن فرصتها و یا محافظه کاری بی مورد از دست رفت.


تاریخ خبر: 13990818
همایش فرصت ها در بخش های صنعتی در ایران به میزبانی اکستندا- مهر 1401
دیدار معاون بین‌الملل اتاق ایران با روسای اتاق‌های مشترک منطقه اروپا- 19 مهرماه 1401
مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا و جایگاه اسپانیا- شهریور 1401
دیدار آقای دکتر محمد طاهری، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا از نمایشگاه دائمیIHIT -مرداد 1401
روابط اقتصادی و تجاری کشورهای پیرامونی ایران با اسپانیا- مرداد 1401
آرشیو
 
 







تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي

اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد:

«بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست.

برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.»


EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی