شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

دیدار هیات پارلمانی ایران در سفارت ج.ا.ایران در مادرید با حضور نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی همراه که به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی به مادرید سفر کرده اند، شنبه ششم آذر ماه 1400 در محل سفارت با تعدادی از ایرانیان مقیم اسپانیا دیدار و گفتگویی صمیمانه پیرامون بررسی مشکلات ایرانیان و همچنین ابعاد مختلف فعالیت های اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اس‍پانیا داشتند. در ابتدای جلسه آقای دکتر قشقاوی ضمن خوشآمدگویی به حاضرین جلسه از ایشان خواستند تا به بیان نقطه نظرات ،دیدگاهها و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مختلف در خصوص مسائل مرتبط بپردازند.

آقای مهندس فرخزادی به عنوان نماینده اتاق مشترک به لزوم حمایت دولت از اتاق های مشترک بازرگانی اشاره کردند عدم حمایت دولت از شرکت ها و به خصوص از اتاق های بازرگانی و اتاق‌های مشترک بازرگانی یکی از معضلات بزرگ تجارت نوین محسوب می شود. در صورتیکه دولت نسبت به تخصیص بودجه و بررسی بستر حمایت از اتاق های بازرگانی اقدام کند، اتاق های مشترک می توانند شرکت‌های مستعد و علاقمند در عرصه تجارت و صادرات را شناسایی کرده و با برگزاری سفرهای تجاری با انواع حمایت‌های مادی و معنوی از گام نخست تا عقد قرارداد و نظارت بر اجرایی شدن مفاد قرارداد آنها را همراهی نمایند. در این دیدار، ایرانیان مقیم از جمله فعالان حوزه های مختلف تجاری و گردشگری ضمن اشاره به برخی مشکلات از جمله تبادلات بانکی، بسته شدن حساب ایرانیان، مشکلات پیش روی صادر کننده گان برای بازگرداندن ارز به سامانه نیما، قطع پروازهای مستقیم میان ایران و اسپانیا و اخذ گواهینامه های رانندگی، به بیان دیدگاه های خود جهت بهبود هرچه بیشتر ظرفیت ارزشمند هموطنان مقیم خارج از کشور در توسعه مناسبات دو کشور پرداختند.


در ادامه، نایب رییس مجلس، ضمن پاسخگویی به پرسش های آنان، برآمادگی کامل مجلس و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در ارائه راهکارهای تقنینی و اجرایی برای رفع مشکلات و استفاده مطلوب از ظرفیت فراوان هموطنان مقیم خارج از کشور، تاکید نمودند.


تاریخ خبر: 14000908
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی