شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

زاپاته رو: اقتصاد اسپانيا سال آينده دوباره رشد مي كند

مادريد – خوسه لوئيس رودريگز زاپاته رو نخست وزير اسپانيا اعلام كرد كه اقتصاد اسپانيا در سال آينده ميلادي از دوباره با رشد روبرو خواهد شد و كشورش در زمره كشورهاي داراي رشد بالا قرار خواهد گرفت.

به گزارش ايرنا، زاپاته رو كه كشورش از ماه مارس سال 2008 همزمان با آغاز دومين دوره زمامداري وي با بحران شديد و فزاينده مالي روبرو شده است، در گفت وگو با شبكه تلويزيوني
سي.ان.بي.سي (CNBC) اظهار داشت: برخي‌ از تحليل ها حكايت از آن دارند كه با اصلاحات انجام شده اسپانيا در سال هاي 2012 و 2013 يكي از كشورهايي خواهد بود كه بيشترين رشد را خواهد داشت.
اين در شرايطي است كه برخي از تحليلگران اقتصادي اعلام كرده اند كه اسپانيا آخرين كشوري خواهد بود كه از بحران مالي بين المللي رهايي خواهد يافت كه در
خوشبينانه ترين صورت اين زمان زودتر از سال 2015 نخواهد بود، حال آنكه برخي ديگر اين امر را زودتر از سال 2020 ندانسته اند.
همچنين برخي از كارشناسان اقتصادي اروپايي معتقدند كه اسپانيا پس از يونان نخستين كشور عضو اتحاديه اروپاست كه در خطر ورشكستگي اقتصادي قرار دارد.
از سوي ديگر كميسيون اقتصادي اروپا طي روزهاي اخير بر اساس پيش بيني هاي فصل پاييز سال جاري ميلادي خود تصريح كرد: اسپانيا نمي‌تواند به وعده هايش براي كاهش بدهي دولتي به ميزان شش درصد ارزش توليدات ناخالص داخلي اين كشور در سال 2011 پايبند باشد، زيرا بر خلاف پيش بيني‌ رشد اقتصادي 3/1 درصدي تنها به 7/0 درصد رشد دست خواهد يافت.
نخست وزير سوسياليست اسپانيا با اشاره به گزارش هاي صندوق بين المللي پول و شركت اقتصادي، بازرگاني جي پي‌ مورگان (JPMorgan) آمريكاي گفت: براساس اين گزارش ها بازار سهام اسپانيا بين سالهاي 2012 و 2013 يكي‌ از جذاب ترين كشورها خواهد بود.
آخرين گزارش منتشره در مورد بورس ايبكس 35 اسپانيا كه ديروز منتشر شد، حكايت از آن دارد كه اين بورس و بازار ارز اسپانيا طي ماه نوامبر سال 2010 با افزايش شديد پاداش خطرات سرمايه گذاري و بالاترين ميزان ركود معاملات ارزي روبرو بوده است.
وي با تاكيد براينكه اقتصاد اسپانيا از سلامتي‌ خوبي‌ برخوردار بوده و بنيان محكمي دارد، گفت كه اقتصاد اسپانيا نه تنها از سلامتي‌ خوبي‌ برخوردار است، بلكه دولت نيز تكاليف خود در اين زمينه را انجام داده و در حال انجام آن است.
زاپاته رو اظهار داشت: همه? سرمايه گذاران مي‌ توانند نسبت به نظام مالي‌ اسپانيا اطمينان خاطر داشته باشند، زيرا پس از اصلاحات انجام شده نظام مالي از ضمانت خوبي‌ برخوردار و در چارچوب قوانين درست و قدرت در حال پيشرفت است و اين امر امكان مي دهد كه در يك زمان منطقي‌ به اهداف خود برسيم.


تاریخ خبر: 13890914
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی