چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

بهبهاني : طرح توسعه بنادر چابهار و جاسك در دست اجرا است

 تهران- وزير راه و ترابري طرح ‌توسعه بنادر چابهار، جاسك وسواحل مكران دردرياي عمان را از برنامه‌هاي اولويت داراين وزارتخانه اعلام كرد وگفت ‌: طي دو تا سه سال آينده شاهد شماي جديدي از اين بنادر خواهيم بود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، حميد بهبهاني‌ روز دوشنبه در نهمين همايش بين‌المللي سواحل بنادر و سازه‌هاي دريايي با بيان اينكه طي چند سال اخير برنامه‌هاي زيادي براي توسعه سواحل و بنادر كشور اجرا شده، افزود: بنادر به عنوان نقطه آغاز و انجام حمل و نقل دريايي مركزيتي براي توسعه تجارت، صنعت،گردشگري، شيلات و صادرات مجدد و حمل و نقل چند وجهي به شمار مي رود.
نهمين همايش بين المللي سواحل، بنادر و سازه‌هاي دريايي از هشتم تا 10 آذر ماه جاري در محل هتل المپيك برگزار مي شود.
بهبهاني ضمن اشاره به جايگاه ويژه حمل و نقل دريايي در فعاليت‌هاي تجاري افزود: در شاخص‌هايي چون حمل بار رقمي بين 90 تا 92 درصد از كالاهاي جابه جا شده از طريق حمل و نقل دريايي انجام مي شود كه نشان مي دهد استفاده از اين روش حمل و نقل اقتصادي، ايمن و با ريسك پايين است.
وي افزود: با احتساب سواحل جزاير ،طول كل سواحل كشور در حدود پنج هزار و 700 كيلومتر است، در حالي كه مراكز جمعيتي اغلب در حاشيه رودها و سواحل درياها شكل گرفته است، ولي متاسفانه در ايران مردم به دلايل مختلف از سواحل جنوبي دور مانده اند .
بهبهاني درباره اقدامات صورت گرفته درعسلويه بوشهر نيز گفت: پيشرفت‌هاي عسلويه و اجراي طرح توسعه پارس جنوبي به حدي است كه موجب شگفتي رييس جمهور قزاقستان در بازديد از اين مناطق شد.
وي با اشاره به ظرفيت‌هاي دريايي كشورمان گفت:ايران چهار بندر درسواحل درياي خزر و هفت بندر در سواحل خليج فارس و درياي عمان دارد و چنين ظرفيت‌هايي در كمتر كشوري وجود دارد.
وزير راه و ترابري با بيان اينكه نبايد در توليد مقالات علمي فقط به آمارهايي مثل
ISI(مقالات معتبر بين المللي ) بسنده كرد، گفت :‌بايد نيازهاي كشور و زمينه‌هاي اجرايي اين مقالات مورد توجه قرار گيرد.
وي معتقداست :‌ضروري است در توليد مقالات علمي بر مولفه‌هايي كه در اجرا هم مورد نياز كشور است ،‌توجه داشت .
بهبهاني با تاكيد بر لزوم بومي سازي فناوري اظهار داشت: دانشگاهيان و متخصصان ايراني با تلفيق علم و عمل توانسته اند در كارهاي اجرايي هم توانايي‌هاي خود را به اثبات برسانند.
وزير راه و ترابري با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي در جهان گفت: تا چند سال قبل ريزش بهمن هم در رديف سيل و زلزله بود كه نتايج مخربي را براي بشر در پي داشت، ولي امروز انسان توانسته اين پديده را كاملا تحت كنترل خود درآورد .
وي تصريح كرد:‌ اطمينان داشته باشيد كه بشر در آينده خواهد توانست سيل و زلزله را هم پيش بيني كرده و به كنترل دربياورد.
يادآور مي شود :‌ نهمين همايش بين‌المللي سواحل بنادر و سازه‌هاي دريايي با حضور 13 كشور از جمله آمريكا، كانادا، ژاپن، استراليا، هلند، انگليس، اسپانيا، مصر، قطر، مالزي برگزار مي شود.
مهندسي دريا، سازه‌هاي دريايي، آبراه‌ها و كانال‌هاي كشتيراني، مديريت سواحل و بنادر و ايمني محيط زيست دريايي از محورهاي اين همايش است.

منبع: ایرنا


تاریخ خبر: 13890923
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی