جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

مراسم جشن نوروز با شكوه فراوان درمادريد برگزارشد

مادريد – مراسم جشن نوروز باستاني با حضور مرتضي صفاري نطنزي سفيرجمهوري اسلامي در اسپانيا، جمع زيادي از ايرانيان مقيم و اسپانيايي هاي دوستدار ايران زمين با اجراي برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان و موسيقي سنتي در مادريد برگزارشد.
بنا برگزارش ايرنا، دراين مراسم كه به اهتمام رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در سالن مركز فرهنگي نيكلاس سالمرون شهرداري مادريد، برگزارگرديد، پس از نواخته شدن سرود مقدس جمهوري اسلامي و اسپانيا، گروه نواي كهن با خوانندگي ميثم اكبري گوشه هايي از موسيقي اصيل ايراني را به اجرا گذاشتند كه با استقبال فراوان شركت كنندگان به ويژه اسپانيايي هاي حاضردر سالن روبرو شد.
دراين مراسم كه اجراي آن را فرشيد فهيم مجري شبكه سه سيماي جمهوري اسلامي ايران برعهده داشت و برخي از سنن و آداب ويژه نوروز معرفي شد، گروه ويژه كودكان و نوجوانان صدا و سيماي ايران نيز برنامه هاي شاد و آموزنده اي را براي فرزندان خانواده هاي ايراني اجرا كردند.
مرتضي صفاري سفير كشورمان در اين مراسم طي سخنان كوتاهي، مراسم نوروز باستاني را يكي ازسنت هاي ماندگار تاريخ ايران زمين برشمرد و اظهارداشت: رسم تاريخ اين است كه اگر پديده اي ، محتوا و عمق داشته باشد، ماندگارمي شود و نوروز هزاران سال است كه جشن گرفته شده و ماندگارشده است.
وي راز ماندگاري نوروز را اثربخشي آن برشمرد و گفت: يكي از سنت هاي ارزشمند نوروز كه در دين مبين اسلام نيز به آن تاكيد شده صله رحم يا ديد و بازديد است كه در احاديث به آن و آثارمثبتش بسيار تاكيد شده و اين سنت مهم پيش از اسلام نيز در ايران وجود داشته است .
صفاري در اين مراسم كه سفره هفت سين آن مطابق با سننن ايراني با بكارگيري قطعاتي از صنايع دستي ايراني به طرز زيبايي، توسط ايرانيان مقيم اسپانيا چيده شده بود همچنين با اشاره به برخي آثارمثبت صله رحم كه در اسلام مورد تاكيد ، قرارگرفته است، اظهار اميدواري كرد كه سال جديد سال دوستي هاي جديد و شادي باشد.
امير پورپزشك سرپرست رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مادريد نيزطي اين مراسم ضمن عرض تبريك سال نو و ابراز همدردي با همه رنج ديدگان حوادث اخيرخاورميانه ، شمال آفريقا، سونامي ژاپن به تشريح بخش هايي ازفعاليت هاي رايزني فرهنگي ايران در اسپانيا پرداخت .
دراين مراسم همچنين به رسم يادبود هدايايي نيز به برخي ازشركت كنندگان مراسم اهداء شد و ايرانيان مقيم نيزمتقابلا به منظور تقدير ازتلاش هاي سفير و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران درمادريد با اهداي يك قاب خاتم و يك قطعه اثرميناكاري شده ازآنان قدرداني كردند.
خاطرنشان مي شود كه گروه موسيقي سنتي ايراني نواي كهن و گروه برنامه هاي ويژه كودك ونوجوان صداي و سيماي جمهوري اسلامي ايران به خاطراستقبال فراوان اسپانيايي هاي دوستدارايران زمين ازبرنامه هاي آنان ، امروز ويژه برنامه ديگري مختص اسپانيايي ها درسالن مركز فرهنگي نيكلاس سالمرون برگزارخواهد كرد. 


 


تاریخ خبر: 13900110
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی