سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اطلاعیه های اتاق ایران و اسپانیا

مشاركت گسترده شركت هاي معتبرنفتي اروپا در نمايشگاه نفت ايران

 تهران- شركت هاي بين المللي و معتبر نفتي اروپا حضور گسترده اي در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت،گاز،پالايش و پتروشيمي ايران دارند و اين امر نشان از آن است كه اين شركت ها حفظ منافع بلندمدت خود را به تسليم دربرابر فشار كشورهاي سلطه گر، ترجيح مي دهند.
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا،دراين نمايشگاه كه روز جمعه (فردا) 26 فروردين ماه به طور رسمي گشايش مي يابد، بالغ بر 206 شركت اروپايي فعال در صنعت نفت دنيا حضوردارند كه از آن جمله مي توان به شركت استات اويل نروژ، او ام ف اتريش، شركت ملي نفت اتريش ،توتال فرانسه و سامي ايتاليا اشاره كرد.
روند حضور شركت هاي اروپايي در نمايشگاه هاي بين المللي نفت ايران هر سال رو به افزايش بوده است و امسال نيز شاهد افزايش 90 درصدي حضور شركت هاي انگليسي و 80 درصدي شركت هاي ايتاليايي در شانزدهمين نمايشگاه هستيم.
صنعت نفت جمهوري اسلامي ايران همواره در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تحت تحريم هاي گوناگون از سوي كشورهاي غربي سلطه گر بوده ، اما جذابيت وجود منابع عظيم نفت و گاز و قرار گرفتن كشور در موقعيت جغرافيايي سياسي مناسب سبب شده است كه شركت هاي معتبر نفتي دنيا منافع بلندمدت حضور خود در يك بازار بزرگ انرژي را فداي فشارهاي بين المللي نكنند.
فعالان تجاري آگاه هستند، ترك يك بازار و از دست دادن سهمي در آن فرايندي نيست كه در كوتاه مدت بتوان آن را جبران كرد و لذا شركت هاي معتبر نفتي دنيا شانس حضور خود در بازار انرژي ايران را به راحتي از دست نداده و سهم خود را به ديگران واگذار نمي كنند.
صنعت نفت ايران براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز كه حفظ جايگاه فعلي در سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) و افزايش سهم در بازار تجارت گاز از جمله آن به شمار مي رود، به جذب سالانه 30 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز دارد. برگزاري اين گونه نمايشگاه ها نه فقط تصويري كلي و جامع از صنعت نفت ايران به شركت كنندگان خارجي ارايه مي دهد ،بلكه زمينه جذب سرمايه هاي خارجي را نيز فراهم مي كند.
سيدمسعود ميركاظمي وزير نفت جمهوري اسلامي ايران در پيامي به مناسبت برگزاري شانزدهيمن نمايشگاه بين المللي نفت،گاز،پالايش و پتروشيمي به اهداف تعيين شده در برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور به منظور سرمايه گذاري 150 ميليارد دلاري در حوزه بالادستي نفت و گاز اشاره كرد و افزود: جذب سرمايه گذاري خارجي و داخلي با مراعات كامل اصول حاكميت و منافع ملي، تسريع در اجراي فازهاي باقي مانده نفت و گاز پارس جنوبي، گسترش همكاري گازي با كشورهاي دوست و همسايه ازضرورتهاي فراروي وزارت نفت است.
وي اهتمام هدفمند درجهت حضور رقابتي وفعالانه درعرصه هاي بين المللي را براي اين وزارتخانه حايز اهميت دانست و تصريح كرد: جايگاه استراتژيك ايران اسلامي به عنوان دارنده منابع عظيم انرژي و همچنين استفاده مطلوب از نفت و گاز به عنوان مهمترين مزيت اقتصادي كشور و به منظور حفظ منافع و مصالح جمهوري اسلامي ايران، مستلزم حضور فعال و ايفاي نقش سازنده در مجامع جهاني و رويدادهاي بين المللي است.
حضور شركت هاي نفتي خارجي در شانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت ايران رشد 22 درصدي نسبت به سال گذشته دارد و مجموع شركت هاي خارجي شركت كننده در اين نمايشگاه با احتساب 496 شركت از 40 كشور خارجي، 112 نماينده شركتهاي خارجي در ايران و سه شركت چند مليتي ، اين رقم به 611 شركت كننده در بخش خارجي بالغ مي شود.
كشور آلمان با 63 شركت فعالترين حضور را در اين نمايشگاه دارد و پس از آن كشور انگلستان با 37 شركت ، ايتاليا با 36 شركت ، فرانسه با 15 شركت و اسپانيا با 14 شركت قرار دارد.
در اين نمايشگاه شركت هايي از كشورهاي اتريش ، اسلواكي، بلژيك، پرتغال، چك، دانمارك، روماني، سوئيس، سوئد، فنلاند، لهستان، نروژ و هلند نيز حضور دارند.
شانزدهمين نمايشگاه بين المللي نفت،گاز،پالايش و پتروشيمي ايران روز 26 فروردين ماه جاري( فردا) با حضور معاون اول رييس جمهوري،وزير نفت ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سفراي خارجي و ديگر دست اندركاران صنعت نفت كشور در بخش دولتي و خصوصي گشايش مي يابد.
اين نمايشگاه در روزهاي 27 تا سي ام فروردين ماه از ساعت 9 تا 16 در معرض بازديد علاقمندان است.



تاریخ خبر: 13900129
Rising Up in Spain 2024
شرکت اسپانیایی در زمینه تهیه و تولید ماشین آلات و قطعات یدکی
حضور شرکت های اسپانیایی در نمایشگاه MEDLAB و ARAB HEALTH دبی 2024
پنجمین نشست مشاوره به کسب و کار 8 اسفند ماه
هیئت اسپانیایی مبلمان، مواد آرایشی و بهداشتی و لباس کودک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی