شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

كاهش نرخ بيكاري اسپانيا؛ سراب يا واقعيت

مادريد- وزارت كار اسپانيا در گزارشي از كاهش نرخ بيكاري در اين كشور خبر داد و اعلام كرد كه در ماه آوريل سال 2011 - فروردين سال 90 - به ميزان 48/1 درصد كاهش يافته است.

اظهارنظر وزارت كار اسپانيا در حالي منتشر مي شود كه گزارش ساير منابع در خصوص تعداد بيكاران در اين كشور، از افزايش بي سابقه اي حكايت دارد.
بنا برگزارش ايرنا، وزارت كار اسپانيا روز چهارشنبه در گزارشي اعلام كرد: تعداد بيكاران اين كشور در ماه آوريل سال جاري ميلادي 64 هزار و 309 نفر كاهش يافته است كه بيشترين كاهش از سال 2006 ميلادي تاكنون بوده است و نشانگر روند منفي بيكاري در اين كشور است.
اين آمار در حالي‌ اعلام مي‌ شود كه هفته گذشته موسسه ملي‌ آمار گزارش داد تعداد بيكاران اين كشور در پايان سه ماهه نخست سال جاري ميلادي از مرز چهار ميليون و 910 هزار نفر فراتر رفته است و نرخ بيكاري بي‌ سابقه 29/21 درصدي را كه بالاترين رقم در اتحاديه اروپا است، به ثبت رسانده است.
والريانو گومز و آلفردو پرز روبالكابا وزيران كار و كشور اسپانيا ، هفته گذشته در سخنان جداگانه اي، ضمن بي‌ اهميت توصيف كردن وجود پنج ميليون بيكار در اين كشور مدعي شدند كه نرخ بيكاري روند منفي‌ دارد.
ماري لوز رودريگز دبير كل دولت در امور اشتغال، در اين باره تصريح كرد: علي رغم اينكه تعداد بيكاران كاهش يافته است، اما نبايد به اين آمار دلخوش بود و با مشكلات با سستي برخورد كرد و در اين مورد بايد همه سعي‌ و تلاش خود را براي كاهش بيشتر نرخ بيكاري انجام داد.
سراب كاهش نرخ بيكاري اسپانيا همه ساله با شروع فصل تابستان و افزايش مسافرت ها و تعداد گردشگران، به خاطر انعقاد قراردادهاي موقت كاري هتلداران و رستوران داران با كارگران فصلي، خود نمايي مي كند، اما با پايان فصل تابستان و فسخ قراردادهاي موقت كاري و افزايش مجدد كارگران فصلي بر خيل عظيم بيكاران، كابوس رشد نرخ بيكاري دوباره اين كشور را دربرمي گيرد.
اسپانيا كه از سه سال پيش تاكنون گرفتار بحران شديد و فزاينده مالي است، همواره با افزايش تعداد بيكاران روبرو بوده است، به طوري كه اكنون بر اساس آمار رسمي منابع دولتي، بالغ بر چهار ميليون و 910 هزار بيكار در اين كشور وجود دارد، درحالي كه منابع ديگر از جمله برخي انجمن هاي صنفي اين رقم را افزون بر پنج ميليون نفر و روبه رشد اعلام كرده اند.
دولت خوسه لوئيس رودريگز زاپاته رو نخست وزير سوسياليست اسپانيا كه از نخستين روزهاي شروع دولت دوم خود در ماه مارس سال 2008 ميلادي با بحران مالي روبرو بوده است، تاكنون اقدامات متعددي را براي مقابله با اين بحران به اجرا گذاشته، اما در مهار اين بحران ناكام مانده است.
زاپاته رو از ماه ژوئن سال گذشته با كاهش متوسط پنج درصدي حقوق كاركنان دولت، حذف برخي يارانه هاي درماني و كمك هزينه دو هزار و 500 يورويي خانواده هايي كه صاحب فرزند جديد شده اند، تثبيت حقوق بازنشستگان، افزايش سن بازنشستگي، كاهش حقوق بيكاري، ادغام وزارتخانه ها و تغيير گسترده در كابينه خود برنامه اصلاحات اقتصادي را براي كاهش كسري بودجه به اجرا در آوره است، اما اين برنامه ها نه تنها به مهار بحران مالي اين كشور منجر نگرديد، بلكه اعتصابات و اعتراضات گوناگوني را نيز به همراه داشته است كه سبب تضعيف موقعيت حزب سوسياليست حاكم در مقابل حزب مردم رقيب ديرينه و اصلي آن به ميزان 15 تا 18 درصد شده است.


تاریخ خبر: 13900218
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی