چهار شنبه ۱ اسفند ماه ۱۳۹۷
فارسی
English



ارائه کتاب نمایشگاههای کشور اسپانیا در سال 2019 به اعضا
کتاب نمایشگاههای کشور اسپانیا در سال 2019 در 111 صفحه جهت ارائه به اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران...
خبرنامه اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا- فروردین تا خرداد 97
خبرنامه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا منتشر شد. جهت دریافت خبرنامه کلیک کنید. ...


اسپانیا

ایران

 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

برند ارگانيك ايران طراحي شد

همايش بين‌المللي توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك برگزار مي‌شود

رئيس انجمن ارگانيك ايران از تهيه و طراحي «برند ارگانيك ايران» خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اتاق ايران، «سيدرضا نوراني» در نشست خبري انجمن ارگانيك ايران ضمن اعلام اين خبر گفت: «انجمن ارگانيك ايران براي اولين بار در كشور همايش بين‌المللي توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك در 19 ارديبهشت ماه امسال برگزار خواهد كرد.»
رئيس انجمن ارگانيك ايران افزود: «متخصصاني از كشورهاي ايران، سوئيس، آلمان و اتريش در اين همايش شركت خواهند كرد و هدف اصلي آن آشنايي با اصول كشاورزي ارگانيك و معرفي (IFOAM) است.»
نوراني با اشاره به اهميت موضوع برندسازي در محصولات ارگانيك يادآور شد: «در روز همايش از برند ارگانيك ايران پرده‌برداري خواهد شد.»
وي افزود: «35 هزار هكتار محصولات ارگانيك در ايران وجود دارد كه شامل انجير، زيتون، زعفران، گياهان دارويي و غيره است كه اين ميزان يك‌دهم درصد كل توليدات ايران است و انجمن در تلاش است كه اين ميزان را به يك‌درصد افزايش دهد.»
نوراني عمده صادرات ارگانيك ايران را به آلمان، فرانسه، انگليس، هلند، ژاپن و كره‌جنوبي اعلام كرد و افزود: «آب انگور، آب انار، گل رز، گلاب، غنچه رز، انجير، خرما، برگ حنا، بادام و پسته، مهم‌ترين صادرات ارگانيك ايران را تشكيل مي‌دهد.»
وي در ادامه يادآور شد: «در گمركات سر فصلي به‌عنوان ارگانيك وجود ندارد، بنا‌بر‌اين به شكل دقيق نمي‌توان ميزان صادرات ايران را تخمين زد.»
«بهرام نظري» نايب رئيس انجمن ارگانيك ايران نيز به ارائه گزارشي از برنامه‌هاي همايش توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانيك پرداخت.
وي افزود: «در توليد ارگانيك عملكرد در واحد سطح پايين مي‌ايد كه به‌معناي برداشت كمتر از زمين است و به‌دليل اين‌كه كشاورزان ايران از نظر اقتصادي ضعيف هستند، نمي‌توانند دوره گذار ارگانيك را طي كنند.»
نظري خواستار حمايت از كشاورزان براي رسيدن به توليد ارگانيك شد.
وي افزود: «در برنامه پنجم توسعه پيش‌بيني شده است كه حداقل 25درصد محصولات كشاورزي ايران سالم و ارگانيك شود، كه نشان از عزم دولت براي توليد محصولات سالم در كشور است.»
«محمدرضا رضاپناه» از وزارت جهاد كشاورزي نيز به معرفي محصولات ارگانيك پرداخت و گفت: «محصولات ارگانيك تحت بازرسي‌هاي خاص قرار مي‌گيرند تا از نفوذ هرگونه مواد شيميايي و غيرارگانيك در فرانيد توليد و فراوري به‌دور باشد.»
وي افزود: «در حدود 3 سال طول مي‌كشد كه يك محصول به شكل ارگانيك توليد شود و با طراحي برند ارگانيك داخلي مي‌توان بازارهاي جديدي را در دنيا پيدا كرد.»
رضاپناه يادآور شد:«كشوري مانند برزيل در دو سال اخير به هدف 20درصد ارگانيك در كشاورزي خود دست يافته و اكنون رتبه سوم جهاني را كسب كرده و اين امر با برنامه‌ريزي‌هاي مدون اجرا شده است.
وي ارزش تجارت ارگانيك جهان را 55 ميليارد دلار اعلام و تصريح كرد:«70 ميليون هكتار اراضي ارگانيك در دنيا زير كشت است كه ايران دراين ميان در جايگاه بسيار پايني قرار دارد.»
وي يادآور شد: «در ايران حدود 5 /2 تا4 ميليون تن كودهاي شيميايي استفاده مي‌شود و حدود 20 هزارتن سموم دفع آفات در كشور استفاده مي‌شود كه به سلامت جامعه آسيب مي‌رساند.»
رضاپناه در پايان گفت: «هدف‌گذاري دستيابي به 25درصد محصولات سالم و ارگانيك در برنامه پنجم قابل تأمل است واين سؤال مطرح مي‌شود كه تكليف 75درصد باقي مانده چيست؟»
«مهدي مهدي‌پور» دبير انجمن ارگانيك ايران نيز به معرفي برند ارگانيك ايران پرداخت و گفت: «انجمن در سه سال گذشته پيشنهاد تدوين استاندارد ملي ارگانيك را ارائه كرد كه مرجع آن استاندارد بين‌المللي است.»
«ضرابي» عضو انجمن ارگانيك ايران نيز هدف اصلي توليدات ارگانيك را بهبود كيفيت زندگي و حفظ سلامت جامعه دانست و تصريح كرد:«بايد نحوه مصرف الگوي مصرف مواد غذايي در كشور تغيير كند.»
وي افزود:«توليد نهاده‌هاي ارگانيك و بيولوژيك براي جايگزيني مواد شيميايي در دستور كار انجمن ارگانيك قرار دارد.»
ضرابي تصريح كرد: «روند توليد و عرضه محصولات ارگانيك موج تحقيقاتي و فناوري‌هاي نويني را در كشور به‌وجود آورده است، مانند توليد كودهاي بيولوژيك و عوامل كنترل‌كننده بيولوژيك آفت‌ها


تاریخ خبر: 900219
در ادامه بررسی مشکلات اعضای اتاق مشترک برگزار شد،جلسه ISCC با اداره جنوب غرب اروپا وزارت امور خارجه ج.ا.ایران
ملاقات هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با کنفدراسیون Foment del Treball Nacional
دیدار اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا با هیئت مدیره PIMEC (صنایع کوچک و متوسط ایالت کاتالونیا اسپانیا)
هیئت اعزامی ISCC در نمایشگاه شهر هوشمند
میزبانی مدیران نمایشگاه IWATER از هیئت اعزامی اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا به بارسلونا - اسپانیا
آرشیو
 
  نکته امروز









تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد:
«بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست.
برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.»
فارسی - English - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی