شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

صادرات غیرنفتی

وزير بازرگاني:‌

تحقق هدف 45 ميليارد دلاري صادرات غيرنفتي در سال جاري امكان پذير است

تهران - وزيربازرگاني معتقد است با توجه به رشد 32 درصدي صادرات غيرنفتي كشور در ماه نخست سال جاري، تحقق هدف 45 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي امكان پذير است

به گزارش روز سه‌شنبه ايرنا، ‌مهدي غضنفري‌ درديدار با هيات رييسه اتاق‌هاي بازرگاني اصفهان و كاشان تصريح كرد‌: با ‌همت توليدكنندگان و بازرگانان در كنار مديريت و برنامه ريزي خوب اتاق هاي بازرگاني و همچنين حمايت هاي دولت، مي توانيم به اهداف صادراتي در سال 90 دست يابيم.
وي سپس از بخش خصوصي به عنوان گروهي پويا در عرصه اقتصاد كشور نام برد و گفت‌: با تعامل بيشتر و تاسي به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص سال جهاد اقتصادي‌، بايد از همه انرژي‌هاي خود براي رشد و بالندگي كشور استفاده كنيم‌.
غضنفري افزود:‌ از نظر دولت، بخش خصوصي و به ويژه اعضاي اتاق‌هاي بازرگاني نقش مهمي در اجراي برنامه‌هاي اقتصادي كشور دارند و دولت نيز به آنها اعتماد دارد‌.
وزير بازرگاني با بيان اينكه دولت آماده شنيدن پيشنهادات و نظرات اتاق‌هاي بازرگاني براي انتخاب راه‌حل‌هاي مناسب در حوزه مسائل اقتصادي است‌، اظهار داشت‌: در فضايي توأم با همدلي مي‌توانيم به سمت بهبود وضعيت توليد وصادرات حركت كنيم‌.
وي از منتخبان دور هفتم اتاق‌هاي بازرگاني خواست تا طرح‌هاي خود را براي توسعه استاني و ملي بيان كنند‌.
رييس شوراي عالي نظارت بر اتاق‌هاي بازرگاني اظهار داشت‌: در راستاي منافع اقتصادي هر چه اتاق بازرگاني و دولت بيشتر در كنار يكديگر به سمت جلو حركت كنند به همان نسبت در رسيدن به اهداف اقتصادي كشور تسريع مي‌شود‌.
وزير بازرگاني با ابراز خشنودي از برگزاري هفتمين دور انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني در فضايي سالم و باشكوه در حوزه اتاق‌هاي بازرگاني‌، تاكيد كرد‌: تمام تلاش دولت براي حضور حداكثري و برگزاري انتخاباتي سالم در اين دوره بود كه به لطف خداوند بزرگ اين اتفاق مبارك رخ داد‌.
وي افزود:‌ رييس جمهوري پيش از برگزاري انتخابات تاكيد بسياري بر فراهم نمودن شرايط برگزاري رقابتي با شكوه با حفظ حقوق شهروندي داشتند و تمام كوشش‌ها با هدف تحقق اين دستور بود‌.
غضنفري عنوان كرد‌: وزارت بازرگاني در هنگام برگزاري هفتمين دور انتخابات اتاق‌هاي بازرگاني نظر خاصي بر روي فرد يا افرادي نداشته و از نظر اين وزارتخانه خودي و غير خودي وجود ندارد و برخورد با همه يكسان است‌.
راه اندازي پورتال ارتباط مستقيم اتاق‌هاي بازرگاني براي طرح مستقيم مسائل با وزارت بازرگاني‌، يكي از خواسته‌هاي مطرح شده در اين نشست بود كه دكتر غضنفري با كليات ايجاد اين سامانه موافقت كرد و قرار شد معاونت توسعه فناوري اطلاعات وزارتخانه اين موضوع را پيگيري كند‌.
پيش از سخنان غضنفري تعدادي از اعضاي هيات رييسه اتاق‌هاي بازرگاني اصفهان و كاشان به بيان مسائل خود پرداخته و پيشنهاداتي را نيز ارايه كردند .
كمبود منابع براي بخش توليد و ناتواني در پرداخت معوقات‌، ضرورت اجراي كامل قانون ماليات بر ارزش افزوده‌، مشخص نبودن مرز صنعت و صنف در شهرستان‌ها‌، كمبود تشكل‌هاي تخصصي و صادراتي كه موجب ناپايداري صادرات مي‌شود و نبود شركت‌هاي حمل ونقل بين‌المللي‌، مسائل ناشي از تعيين حداقل دستمزد و طرح طبقه‌بندي مشاغل در استان اصفهان از جمله مسائل مطرح شده بود .

تاریخ خبر: 13900222
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی