جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رييس اتاق بازرگاني ايران: پروژه‌هاي مشترك ایران و اروپا منجر به صلح، امنیت و ثبات بیشتر خواهد شد

از نظر اقتصادی ایران بهترین منبع تأمین گاز برای پروژه خط لوله نوبوکو است و همچنین از دیدگاه سیاسی، اگر ایران و اروپا پروژه‌های مشترک داشته باشند منجر به صلح، امنیت و ثبات بیشتر خواهد شد. ایلنا: در ديدار رئیس اجرایی انجمن صنایع پرتغال با رئيس اتاق ايران بر لزوم توجه به پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و پرتغال تأكيد شد.
به گزارش ايلنا، در این دیدار « محمد نهاوندیان» با اشاره به اهمیت روابط پرتغال و كشورمان اظهار کرد: پتانسیل‌های بسیاری برای تجارت و بخش‌های زیادی برای همکاری دو طرف وجود دارد. وی افزود: زمینه‌های همکاری می‌تواند افزایش یابد، ولی به برخی زمینه‌های همکاری تاکنون توجهی نشده است و از شورای مشترک ایران و پرتغال می‌خواهیم تا روی آن‌ها تمرکز کند. نهاوندیان از «امنیت انرژی» به‌عنوان یکی از علایق مشترک بین ایران و اروپا یاد کرد و گفت: از نظر اقتصادی ایران بهترین منبع تأمین گاز برای پروژه خط لوله نوبوکو است و همچنین از دیدگاه سیاسی، اگر ایران و اروپا پروژه‌های مشترک داشته باشند منجر به صلح، امنیت و ثبات بیشتر خواهد شد. رئیس اتاق ایران «تأمین مالی پروژه‌ها» را از جمله زمینه‌های مهم برای همکاری ایران و اروپا عنوان و خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی نیز دارای اهمیت زیادی است و ما نمی‌خواهیم تنها صادرکننده نفت و گاز باشیم. به گفته او در حال حاضر انرژی‌های جایگزین از اهمیت خاصی برخوردار هستند و از آن‌جایی که ایران دارنده دومین ذخایر گازی دنیا و سومین کشور دارای ذخایر نفتی است، چنانچه بتوانیم از این ذخایر در صنعت پتروشیمی استفاده کنیم، ایران یکی از تأمین‌کنندگان محصولات پتروشیمی در دنیا خواهد بود.
• پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و پرتغال بسیار مورد توجه است
نهاوندیان درخصوص روابط تجاری دو کشور تصریح کرد: پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و پرتغال بسیار مورد توجه است. ایران در برخی صنایع مانند صنعت نساجی نیاز به تکنولوژی جدید دارد و به دنبال این هستیم تا نوآوری و اصلاحات داشته باشیم. وی با اشاره به روند خصوصی‌سازی در کشور و امکان حضور بیشتر شرکت‌های خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی ابراز کرد: قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه پیشرفت زیادی داشته است و شرکت‌های خارجی می‌توانند 100 درصد سهم داشته باشند که محدودیت ندارد. رئیس اتاق ایران تأکید کرد: سرمایه و سود سرمایه‌گذاران خارجی تضمین می‌شود تا بتوانند آن را به کشورشان بازگردانند و میزان مالیات نیز کم شده است. وی از «صنعت خدمات» در زمینه‌های «حمل‌و‌نقل‌دریایی» و «بانک‌ها» به عنوان زمینه‌های مناسب برای همکاری یاد کرد و گفت: پرتغال در زمینه حمل‌و‌نقل‌ دریایی خوب است و از آن‌جا که ایران در آفریقا بسیار فعال شده است، می‌توانیم با پرتغال در زمینه حمل‌و‌نقل‌ دریایی برای آفریقا همکاری داشته باشیم. نهاوندیان در بخش خدمات نيز «صنعت گردشگری» را مورد توجه قرار داد و افزود: ایرانی‌ها، گردشگر‌های خوبی هستند و برای پرتغال نیز ایران دارای جاذبه‌های بسیاری است، آن‌چه ما باید در اتاق ایران با پرتغال انجام دهیم، باز کردن درها است تا تجار بتوانند انتخاب و فرصت‌های زیادی پیدا کنند. به گفته وی ایران پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و محصولات الکترونیکی داشته است که این پیشرفت‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای جوان برای تحصیل در دانشگاه‌ها است. نهاوندیان یادآور شد: از طریق نمایشگاه‌ها و سمینارها بهتر می‌توان فرصت‌های دو طرف را معرفی کرد و می‌توانیم روز اقتصاد پرتغال را در ایران برگرار کنیم و یا بالعکس، همچنین هیأت‌های بیشتری باید بین دو کشور مبادله شود و در سرمایه‌گذاری‌ها باید مقامات دولتی را مشارکت دهیم.
 وی با بیان این‌که «کشورها با هم به اقتصاد جهانی کمک می‌کنند»، اذعان کرد: از دیدگاه اقتصادی صحبت در مورد تحریم‌های جدید، به ضرر اقتصاد جهانی خواهد بود و هر کس به دنبال اعمال تحریم باشد به اقتصاد جهانی صدمه می‌زند.
• کمبود اطلاعات دو كشور از يكديگر باید جبران شود
در ادامه جلسه «آنتونیو آلفایت» رئیس اجرایی انجمن صنایع پرتغال با اشاره به افزایش روابط دو کشور در طول چند ماه گذشته، ابراز کرد: اطلاعات دو کشور از یکدیگر کم است و با توجه به اهميت روابط تجاری و اقتصادی، اين کمبود اطلاعات باید جبران شود. وی با تأکید بر همکاری دو کشور در زمینه گردشگری، از آمادگی پرتغال برای اعزام هیأت‌های گردشگر به ایران خبر داد. رئیس انجمن اجرایی صنایع پرتغال، خاطرنشان کرد: باید از گام‌های اول شروع کنیم تا بتوانیم روابط تجاری دو کشور را افزایش دهیم.
 وی با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های سه‌جانبه، گفت: می‌توان با همکاری یکدیگر در کشورهای منطقه پروژه‌هایی را اجرا کرد. آلفایت مهمترین کشورهای طرف معامله پرتغال را اسپانیا، آلمان، فرانسه و انگلیس برشمرد و افزود: پرتغال نیز از بحران جهانی اقتصاد متأثر شده و اکنون نرخ بیکاری در اين کشور 10درصد است و در سال 2008 رشد اقتصادی برابر با صفر بود که در سال2009 به (2‌/‌2-) رسید.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی در سال جاری به 7‌/ ‌0 برسد و در تلاش هستیم که با ارتقاي اقتصادی و توسعه صادرات شرکت‌ها را به فعالیت بیشتر تشویق کنیم.

منبع:سایت اتاق ایران


تاریخ خبر: 13881205
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی