شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

نقش لیزینگ در جهان

نقش لیزینگ در جهان

ضريب نفوذ ليزينگ در جهان 2.5 تا پنج درصد و در ايران 0.4 است

تهران- مدير عامل ليزينگ پارسيان با اشاره به اينكه ضريب نفوذ ليزينگ در ايران 0.4 درصد است، گفت: در حاليكه ضريب نفوذ ليزينگ در جهان 2.5 تا پنج درصدمي باشد، اين ميزان در ايران بسيار پايين است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، فرهاد حنيفي روز چهارشنبه در نشست خبري كه در محل ليزينگ پارسيان برگزار شد، افزود:حجم فعاليت شركتهاي ليزينگ نسبت به توليد ناخالص داخلي 10 درصد است .
وي با اشاره به موضوع ليزينگ اظهار داشت: با اينكه ليزينگ تاريخي به قدمت 2هزار سال دارد اما حدود 100 سال است كه تحت عنوان صنعت ليزينگ شناخته شده است.
وي يادآور شد: دو گروه اصلي ايجاد كننده شركتهاي ليزينگ هستند كه شامل بانكها و توليد كنندگان مي باشند.
حنيفي تصريح كرد: صنعت ليزينگ در كشورهاي جهان بسيار متنوع است اما در ايران به طور عام در صنعت خودروي سواري و سنگين ،شناورها،تجهيزات پزشكي و اداري و مسكن فعال است.
به گفته مدير عامل شركت ليزينگ پارسيان ،صنعت ليزينگ در تامين كالاي سرمايه اي نقش دارند.اين صنعت در كشورهاي غربي در خصوص صنايع هواپيما و كشتيراني هم مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي در ادامه بيان داشت: در اين دسته از كشورها مسائل پيگيري حقوقي بسيار قوي است و در صورتي كه شركتهاي هواپيمايي اقساط خود را به شركتهاي ليزينگ پرداخت نكنند اين شركتها حتي مي توانند مانع پرواز هواپيما و يا توقف كشتي در ميان آبها شوند.اين تمهيدات در ايران هنوز فراهم نشده است.
حنيفي با اشاره به رابطه پول -كالا در شركتهاي ليزينگ گفت: در شركتهاي ليزينگ بر خلاف بانكها فقط رابطه پول-پول وجود ندارد .
وي گردش مالي شركت ليزينگ پارسيان طي پنج سال گذشته را 2هزار ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: شركت ليزينگ پارسيان به طور تقريب يك سوم صنعت ليزينگ را در ايران به خود اختصاص داده است.هم اكنون 65هزار مشتري در اين شركت فعال هستند.
وي حجم فعاليت اقتصادي در شركت ليزينگ پارسيان در سال 89 را 200 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: نرخ معوقات شركت ليزينگ پارسيان حدود 7.5 درصد در همه سرفصل ها است.خودرو سواري كمترين معوقات را نسبت به ساير حوزه ها دارد.

**برنامه هاي سال جاري
حنيفي مهترين برنامه سال جاري را حضور در بورس اوراق بهادار ذكر كرد و گفت: همچنين در صدد هستيم كه ماليات بر ارزش افزوده را براي اين صنعت حذف كنيم زيرا كالاها فهرست مصوبه قيمت دارند و شركتهاي ليزينگ تاثيري در قيمت ندارند.
وي تاكيد كرد: شركتهاي ليزينگ نمي توانند كالايي را انبار كنند و در شرايط متفاوت آنها را بفروشند.
وي همچنين با اشاره به بخش مسكن گفت: همچنين در صدد هستيم در پروژه هاي عمراني كه تا 80درصد موفقيت دارند مشاركت كنيم.به نظر مي رسد در متراژهاي پايين اين امر ممكن باشد.

** قيمت تمام شده پول در شركتهاي ليزينگ
حنيفي گفت: قيمت تمام شده پول در شركتهاي ليزينگ بين 19تا 20درصد است . شركتهاي ليزينگ همواره تابع بسته هاي بانك مركزي هستند هر چند اين روند مورد تائيد مانيست زيرا در بسته ها،قيمت تمام شده پول مورد توجه قرار نگرفته است.
وي در پايان تاكيد كرد: روند كار در شركتهاي ليزينگ سهلتر از بانكها است و با توجه به اينكه طي دو تا سه سال اخير بانكها ،شركتهاي ليزينگ براي خود ايجاد كرده اند اما شرايط شركتهاي ليزينگ به علت سهل بودن دريافت تسهيلات همواره سهلتر از بانكها است.


تاریخ خبر: 13900228
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی