پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

صنايع آلومينيوم

با بهره برداري از كارخانه پخت آند هرمزآل:

صنايع آلومينيوم از واردات آند بي نياز شد

بندرعباس – مدير مجتمع آلومينيوم هرمزگان(هرمزآل) گفت: با بهره برداري از كارخانه پخت آند دراين مجتمع صنايع توليد آلومينيوم ديگر نيازي به واردات آند از خارج كشور ندارند.

علي اكبر گلكار روز چهارشنبه درگفت گو با خبرنگار ايرنا، افزود: در آغاز سال90 كارخانه پخت آند هرمزآل بطور صد درصد به بهره برداري رسيد.
وي تصريح كرد:با فعال شدن فاز اول، واردات آند مورد نيازشركتهاي هرمزآل و المهدي از خارج كشور به كلي قطع شد و اين آمادگي وجود دارد كه آند مورد نياز ديگر صنايع واقع در اراك را نيز تامين نماييم.
گلكار.ظرفيت توليد آند پخته شده در هرمزآل را حدود 85 هزارتن عنوان و تصريح كرد: تصميم براين است در صورت نياز، از ظرفيت هاي خالي آن براي پخت آند ساير شركتها ازجمله ايرالكو و المهدي استفاده شود.
به گفته مدير مجتمع آلومينيوم هرمزگان با راه اندازي كارخانه پخت آند هرمزآل، ضمن اشتغالزايي براي 60 نفر ، شهرستان بندرعباس همانند آلومينيوم به قطب توليد آند در كشور تبديل شد.
با بهره برداري از واحد توليد آند در بندرعباس سالانه حدود 150 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي خواهيم داشت.
اين مقام مسوول تاكيد كرد: عمليات راه اندازي اين كارگاه تا رسيدن به بهره برداري كامل در حدود 50 روز به طول مي انجامد و اولين محصول اين كارگاه طبق برنامه ريزي انجام شده تحويل كارگاه ميله گذاري شده است.
آندهاي خام در اين كارگاه در دماي يكهزار و 150 درجه سانتي گراد در سيكل 26 ساعته پخته مي شوند و كل چرخه از زمان قرارگيري آند خام در كوره، انجام عمليات پيش گرم، پخت و خنك كردن آن حدود 14 روز به طول مي انجامد.
در هرچرخه تعداد 210 عدد آند پخته توليد مي شود كه در نتيجه مجموع توليد سالانه اين واحد به 70 هزار عدد آند معادل 85 هزار تن در سال خواهد رسيد.
اين واحد مشتمل بر 3 بخش كوره پخت، كنترل آلودگي و سامانه انتقال آند است كه با افتتاح آن براي 60 نفر شغل ايجاد شده است.
مجتمع آلومينيوم هرمزگان كه با ظرفيت اسمي 147هزار تن در سال و تعداد 228 ديگ در مهرماه سال 1388 افتتاح شد ، سالانه قريب به 70هزار تن آند نياز دارد و با راه اندازي كارگاه پخت آند در هرمزآل ، واردات آن به كشور قطع و بدين ترتيب سالانه حدود 150 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي خواهيم داشت.
هرمزگان با دارا بودن دو كارخانه بزرگ آلومينيوم با ظرفيت نزديك به340 هزارتن در سال بعنوان قطب توليد آلومينيوم كشور معرفي شده است.
در اطلاعات منتشره آمده است در نيمه دوم سال گذشته با خريد قالب آند توسط اين مجتمع و نصب در كارگاه آندسازي شركت المهدي ، آند خام مورد نياز نيز در داخل تهيه مي شد .
مجتمع هاي توليد آلومينيوم المهدي و هرمزآل در منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس بندرعباس قرار دارند كه دسترسي به اسكله اختصاصي اين منطقه براي تخليه و بارگيري مواد خام معدني ، نيروگاه برق، بزرگ ترين بندر واردات و صادرات كشور يعني شهيد رجايي و راههاي ريلي، دريايي ، زميني و هوايي بين المللي و همچنين دسترسي به انواع مشتقات نفتي توليدي پالايشگاه نفت بندرعباس و گاز سرخون قشم و بندرعباس و پارس جنوبي از مزيت هاي آن محسوب مي شود.
منطقه ويژه اقتصادي فلزي و معدني خليج فارس در 13 كيلومتري غرب شهر بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.ك/3


تاریخ خبر: 13900231
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی