شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اجراي بيش از 21 پروژه عمراني و گردشگري در منطقه آزاد قشم

تهران - مديرعامل منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با سال جهاد اقتصادي علاوه بر اجراي بيش از 21 پروژه عمراني و اقتصادي، از فعالان اقتصادي در چارچوب قانون و ضوابط حمايت شده و تسهيلات مورد نياز به آنها ارايه مي شود .

سيد رضا موسوي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: كاهش كاغذ بازي و بهينه سازي تشريفات اداري به منظور تحقق نهضت كاهش قيمت تمام شده بنگاه هاي مجاز اقتصادي و تسهيل تجارت بين المللي آرزويي است كه ساليان سال اذهان همه فعالان اقتصادي را به خود مشغول كرده است و سال جهاداقتصادي مي تواند مبناي اين تحول عظيم باشد.
وي سپس گفت : مهمترين بخش فعاليت هاي جهاد اقتصادي منطقه آزاد قشم به پروژه ملي طرح شبكه جامع ارتباطي خليج فارس كه در آخرين روزهاي سال 89 توسط رييس جمهوري رقم خورد، مربوط مي شود.
طرح شبكه جامع ارتباطي خليج فارس قرار است به عنوان يكي از پروژه هاي مهم كشور و با محوريت پل خليج فارس با 650 ميليون يورو به صورت مشترك بين دولت با 15 درصد و بخش خصوصي با 85 درصد اعتبار احداث شود.
موسوي همچنين از اجراي پروژه ساخت پنج هتل مدرن پنج و چهار ستاره ، توسعه راهها، سوخت رساني به كشتي هاي عبوري در خليج فارس، تكميل بيمارستان 96 تختخوابي پيامبر اعظم (ص) و توسعه خدمات مختلف روستايي به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي اقتصادي سال 90 منطقه آزاد قشم كه تنها با اقدام جهادي امكانپذير مي‌شود، نام برد.
به گفته‌ موسوي، توسعه فرودگاه بين‌المللي قشم، توسعه اسكله بين‌المللي كاوه، ايجاد اتوبان چهار بانده از شهر قشم تا فرودگاه، توسعه فضاي سبز و مبلمان شهري و افزايش سيستم‌هاي آب شيرين كن نيز از ديگر اقدامات جهاد اقتصادي در جزيره قشم در سال 90 خواهد بود.
مديرعامل منطقه آزاد قشم ، حمايت از ورزش را نيز يكي از برنامه هاي جدي درمنطقه آزاد دانست و اظهار كرد: توسعه ورزش و سرمايه گذاري در اين زمينه در سال جهاداقتصادي بايد به طور جد مورد توجه مسئولين قرار گيرد و منطقه آزاد قشم نيز از اين موضوع مستثني نيست.
اين مسئول ، همچنين از ايجاد بانك مناطق آزاد و نيز سرمايه گذاري مشترك براي تاسيس چند بانك خارجي و ارايه تسهيلات به سرمايه گذاران، توسعه صنايع مختلف با بسته هاي حمايتي سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه پالايشگاه هاي نفت و گاز، ايجاد شهرك دريايي و گازرساني به صنايع و منازل مسكوني به عنوان ديگر اقدامات جهاد اقتصادي در جزيره قشم نام برد.
وي در پايان بااشاره به اهميت اشتغال زايي در منطقه گفت، ايجاد شهر دريايي قشم كه در ساحل جنوبي جزيره احداث خواهد شد، نقش بسزايي در رشد اقتصادي كشور و فعال شدن توانمندي هاي منطقه و ايجاد اشتغال خواهد داشت.


تاریخ خبر: 13900231
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی