جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

عضویت ایران در شورای اجرایی کمیسیون اقیانوس شناسی

با تلاش نمايندگي جمهوري اسلامي در يونسكو/

ايران به عضويت شوراي اجرايي كميسيون اقيانوس شناسي درآمد

پاريس - نماينده دايم جمهوري اسلامي نزد يونسكو از عضويت كشورمان درشوراي اجرايي كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي خبرداد.

محمدرضا مجيديدرگفتگو با ايرنا پاريس دراين زمينه گفت : جمهوري اسلامي ايران در جريان بيست و ششمين اجلاس مجمع كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي كه از اول تيرماه تا چهاردهم تيرماه جاري در مقر دايمي يونسكو در پاريس در حال برگزاري است،به عضويت شوراي اجرايي اين نهاد مهم بين المللي درآمد.
وي با اشاره به اهميت دريا در زندگي روزمره امروزي بشر گفت : بهره برداري از اقيانوس ها و درياها به لحاظ حمل و نقل ، تجارت، منابع غذايي و دارويي، منابع معدني و امنيت كشورهاي ساحلي از اهميت بسيار حياتي برخوردار بوده و عضويت جمهوري اسلامي در شوراي اجرايي كميسيون اقيانوس شناسي داراي اهميت زيادي است.
وي با بيان اينكه درياها ديگر از نظر حمل و نقل كالاهاي بازرگاني داراي نقش حياتي و اساسي در زندگي امروزي ايفا كرده و هم اكنون نيز زندگي ميليون ها انسان با اين نعمت و موهبت خدادادي گره خورده است،خاطرنشان كرد: علاوه بر ميلياردها موجودات زنده دريايي كه از دريا تغذيه مي كنند، بيش از نيمي از جمعيت بشري به دريا و فراورده هاي آن وابسته بوده و با اين همه استفاده و استخراج از منابع دريايي ، باز مقدار اندكي از نعمت ها و بركات نهفته در دل ان بهره برداري شده است كه ثروت درياها به مراتب بيشتر از منابع خشكي بوده و مي توان سالانه ميلياردها تن محصولات حيواني و چندين برابر آن نيز مواد گياهي از دل درياها و اقيانوس ها استحصال كرده و در خدمت انسانها قرار داد.
وي خاطرنشان ساخت : بنابراين با توجه به نقش درياها و اقيانوس ها در حيات جوامع بشري امروزي و اهميت استراتژيك آن در جهان امروزي حضور فعال و موثر جمهوري اسلامي در نهادهاي تصميم گير دراين حوزه به ويژه در كميسيون مذكور بسيار با اهميت است.
سفير دايمي كشورمان در يونسكو سطح كره زمين را 510 ميليون كيلومتر مربع دانست و افزود: با توجه به اينكه حدود 360 ميليون كيلومتر مربع از اين مساحت را آب فرا گرفته، كه برابر با هفت دهم از مساحت كل كره زمين را شامل مي شود، حضور جمهوري اسلامي در تصميم گيريها دراين عرصه ضروري بود.
چندي پيش نيز با تلاش نمايندگي جمهوري اسلامي نزد يونسكو باغ هاي ايراني كه از قديم الايام زبانزد عام و خاص در نزد شهروندان و سياحان غربي است به تعداد 9 مورد به ثبت جهاني رسيد.


تاریخ خبر: 13900411
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی