چهار شنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تلاش بیهوده اروپا

كارشناسان: اروپا براي نجات اقتصاد منطقه يورو بيهوده تلاش مي كند.

تهران- همزمان با نشست وزراي اقتصاد اتحاديه اروپا در بروكسل و كشيده شدن كشورهاي ايتاليا و اسپانيا به ورطه ورشكستگي و ركود، كارشناسان تلاش هاي مقامات اروپايي را براي جلوگيري از گسترش بحران بيهوده توصيف كردند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا و به نقل از راديو فرانس اينترنشنال، در حاليكه وزراي اقتصاد اتحاديه اروپا به نمايندگي 27 كشور عضو اين اتحاديه در بروكسل دور هم جمع شدند تا راهكاري را براي جلوگيري از گسترش بحران مالي و ورشكستگي اقتصادي در اروپا بيابند، سهام بازار بورس كشورهاي ايتاليا و اسپانيا روز گذشته با سقوط مواجه شد.
بر اساس اين گزارش وزراي اقتصاد اتحاديه اروپا از دور روز پيش در بروكسل دور يكديگر جمع شده بودند تا از گسترش بحران مالي اتحاديه اروپا كه تا كنون كشورهاي يونان ، ايرلند و پرتغال را تحت تاثير قرار داده، جلوگيري كنند و از سرايت آن به كشورهايي چون ايتاليا و اسپانيا كه شواهد نشان مي هد اين كشورها نيز به ورطه سقوط اقتصادي نزديك شده اند، جلوگيري كنند.
بر اساس اين گزارش، ظاهرا نشست سران اروپايي در بروكسل كارساز نبوده است، چرا كه كشورهاي ايتاليا و اسپانيا با سرعت بيشتري نسبت به قبل به بحران نزديك مي شوند.
شاخص سهام اف تي اس ايي ميلان روز سه شنبه تقريبا با چهار درصد سقوط مواجه شد و بازار سهام و بورس مادريد در اسپانيا نيز از اين وضعيت مستثني نماند.
در اسپانيا نيز روز گذشته شاخص سهام ايبكس با سه و هفتاد و پنج صدم درصد سقوط مواجه شد.
ميزان برابري يورو واحد پول اتحاديه اروپا با دلار نيز روز گذشته به پايين ترين حد خود در چهار ماه گذشته رسيد.
از سوي ديگر انتشار اخبار مربوط به سقوط سهام ميلان باعث شد تا گيوليو تره مونتي وزير اقتصاد و دارايي ايتاليا خيلي زود اجلاس بروكسل را ترك كند.
وي عذر خود را در رابطه با ترك اجلاس بروكسل چنين عنوان كرد كه قصد دارد به رم بازگشته و بر روي طرح هايي كه براي بودجه رياضتي در نظر گرفته شده است، كار كند.
دولت ايتاليا پيشتر از بودجه رياضتي چهار ساله اي به ارزش 40 ميليارد يورو خبر داده بود و اعلام كرده بود كه با تعيين اين بودجه رياضتي قصد دارد تا سال 2014 ميزان كسري بودجه اين كشور را تا ميزان دو دهم درصد كاهش دهد. ميزان كسري بودجه ايتاليا در سال گذشته معادل 4 و شش دهم درصد اعلام شده بود.
بر اساس اين گزارش، ايتاليا يكي از كشورهايي است كه ميزان بدهي عمومي آن در بالاترين سطح در جهان قرار دارد و ميزان رشد اين كشور نيز پايين ترين ميزان رشد در اروپا است.
از سوي ديگر ضعف دولت سيلويو برلوسكوني نخست وزير ايتاليا نيز يكي از دلايل عمده اي است كه به هم ريختگي بازارها مالي و اقتصادي اين كشور دامن زده است.
اين درحالي است كه النا سالگادو وزير اقتصاد و دارايي اسپانيا نيز با اشاره به وضعيت موجود در كشورهاي اسپانيا و ايتاليا اعلام كرده است كه هيچ ربط منطقي در پس آشفتگي هاي موجود در بازار وجود ندارد چرا كه كشورهاي اسپانيا و ايتاليا هر دو از اقتصاد قوي برخوردار هستند.
بر اساس اين گزارش، بحران اقتصادي در اسپانيا از سال 2008 ميلادي و به دنبال بحران قيمت املاك و مستقلات در اين كشور به وجود آمد كه بيكاري مهمترين نتيجه آن بود بطوريكه ميزان بيكاري در اين كشور در فصل اول سال 2011 ميلادي به 21 و بيست و نه درصد رسيد.
در حال حاضر به عقيده كارشناسان امر، ملاحظات جدي وجود دارد كه كشورهاي ايتاليا و اسپانيا نيز در ورطه اقتصادي اروپا دنباله روي كشورهاي يونان ، پرتغال و جمهوري ايرلند خواهند بود و بدون شك آنان نيز به بسته كمك هاي مالي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول احتياج پيدا خواهند كرد و به دنبال آن خواهند بود.


تاریخ خبر: 13900427
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی