پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

پتانسیل انرژی خورشیدی
ايران جزو هشت كشور برتر دنيا از نظر پتانسيل انرژي خورشيدي است
تهران - دبير سنديكاي صنعت برق گفت: ايران جزو هشت كشور برتر دنيا از نظر پتانسيل استفاده از انرژي خورشيدي براي توليد برق قرار دارد و حتي در مناطقي مانند درياي خزر دريافت انرژي خورشيدي از شرايط بهتري نسبت به مناطق مختلف اروپا برخوردار است.
حميدرضا صالحي روز سه‌شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي ايرنا ظرفيت استفاده از انرژي هاي تجديدپذير در كشور را با توجه به شرايط اقليمي و موقعيت جغرافيايي بالا دانست.
وي افزود: در مورد انرژي بادي نيز حدود 15 هزار مگاوات ظرفيت بالقوه داريم و اين در حالي است كه تاكنون تنها ظرفيت توليد حدود 100 مگاوات برق بادي در كشور ايجاد شده و بر اين اساس ضروري است سرمايه‌گذاري در اين بخش تشويق شود.
به گفته ي دبير سنديكاي صنعت برق آلودگي‌هاي زيست محيطي ناشي از بكارگيري سوخت‌هاي فسيلي و توليد گازهاي گلخانه‌هاي و نيز پيش بيني جريمه‌هايي كه سازمان‌هاي بين المللي براي استفاده بيش از حد سوخت‌هاي فسيلي در آينده در نظر خواهند گرفت، همگي بر ضرورت داشتن جهش مناسب براي استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در كشور تاكيد مي كند.
صالحي تاكيد كرد: در اين راستا برگزاري نمايشگاه‌هاي بين المللي در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير براي ارزيابي امكانات و توانمندي‌هاي كشورمان بسيار خوب و ضروري است و سنديكاي صنعت برق كه در آن 400 شركت عضويت دارند علاقه‌مند به حضور مستمر در نمايشگاه‌هاي مربوط به انرژي نو در ايران است.
عضو هيات مديره سنديكاي صنعت برق اضافه كرد: با حضور در نمايشگاه‌ هاي بين‌المللي انرژي‌هاي تجديدپذير مي توان با آخرين فن‌آوري‌هاي روز دنيا آشنا شد و زمينه بكارگيري و بومي‌سازي آنها را فراهم كرد تا ظرفيت‌هاي بالقوه كشور در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير را با بالاترين ضريب راندمان به انرژي برق تبديل كنيم.
صالحي ضمن ابراز اميدواري نسبت به اينكه در آينده نزديك مقدار بالايي از برق توليدي كشور از طريق انرژي‌هاي تجديدپذير توليد شود، ‌اظهار داشت: در تمام دنيا بازيگران اصلي در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير و بويژه انرژي خورشيدي و انرژي بادي، فعالان بخش خصوصي هستند.
وي يادآور شد: در كشور ما نيز بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در اين بخش استقبال خوبي از خود نشان داده و توانسته فن‌آوري روز دنيا در اين زمينه را بومي‌سازي كند، بطوري كه هم‌اكنون صفحات (پنل‌هاي) خورشيدي در كشور توليد مي‌شود و نيروگاه‌هاي بادي نيز به زودي توسط بخش خصوصي احداث خواهد شد.
به گفته ي صالحي در صورتي كه سرمايه گذاري در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير در كشور اقتصادي‌تر شود ، بخش خصوصي مشاركت بيشتري نشان خواهد داد.
دبير سنديكاي صنعت برق گفت: هم اكنون تسهيلات لازم براي ايجاد انگيزه در بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در زمينه انرژي هاي تجديدپذير از سوي دولت پرداخت نمي شود و اين در حالي است كه در بسياري از كشورها بخشي از سرمايه لازم براي سرمايه‌گذاري در اين زمينه بصورت بلاعوض به سرمايه گذار پرداخت شده و يا برقي كه از طريق انرژي‌هاي يادشده توليد مي شود را با قيمت بالاتري نسبت به ساير انواع برق خريداري مي كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اين دو امر موجب علاقه‌مندي بيشتر بخش خصوصي مي شود و در مجموع بايد زمينه‌اي فراهم شود تا سرمايه‌هاي سرگردان جامعه بجاي اينكه در اموري مانند خريد و فروش سكه و ارز بكار گرفته شود، در چرخه توليد مانند توليد برق قرار گيرد.


تاریخ خبر: 13900429
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی