جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

تشنج در اقتصاد اروپا موج مي زند

تشنج در اقتصاد اروپا موج مي زند
وزراي دارايي اروپا بارديگر دور هم جمع مي شوند/
تهران - صدراعظم آلمان معتقد است، نشست وزراي دارايي اروپا همچون نشست پيشين بي نتيجه به پايان مي رسد و به نظر نمي آيد پس از اين نشست هم ، رهبران كشورهاي عضو به راه حلي براي كمك به بحران مالي در منطقه يورو، دست يابند.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، صندوق بين المللي پول به رهبران 17 كشور منطقه يورو هشدار داده است كه دارايي كنوني اين صندوق كه 440 ميليارد يورو برآورد شده، براي كمك به بحران مالي در كشورهاي يونان، پرتغال و ايرلند كافي نخواهد بود.
اين در حالي است كه، همزمان با قوت گرفتن احتمال گسترش بحران مالي منطقه يورو از يونان، پرتغال و ايرلند به ايتاليا و اسپانيا، رهبران اروپايي هفته گذشته نشستي فوري برگزار كردند كه بي نتيجه پايان يافت.
بر اين اساس، فرانسه به دليل بحران مالي اروپا و افت بازارهاي فروش خود، در ماه جاري با كاهش ارزش سهام و بحران در بازار اوراق قرضه مواجه است و اين نشانه هايي از سرايت بحران مالي است.
نوسان و كاهش اعتبارات بانكي يك عامل مهم ديگر در سرايت بحران بدهي ها است. فرانسه در حال حاضر همراه آلمان و ايتاليا از بزرگترين قدرت هاي اقتصادي اروپا محسوب مي شود و مايل است رتبه اعتبارات بانكي خود را حفظ كند اما بانك هاي اين كشور به ميزان زيادي تحت تاثير بحران مالي حوزه يورو قرار دارند.
همچنين از سوي ديگر حفظ رتبه اعتبار بانكي، نيازمند اصلاحاتي است كه بتواند هزينه هاي جاري دولت را كاهش دهد. دولت محافظه كار ساركوزي سال گذشته با اصلاح قانون بازنشستگي، تلاش كرد تا گامي در اين زمينه بردارد، اما چنين اصلاحاتي هنوز از چشم انداز قطعي برخوردار نيست.


تاریخ خبر: 13900501
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی