جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

هفتمين مركز توزيع اطلاعات هواشناسي جهاني در ايران راه اندازي شد

تهران- رئيس سازمان هواشناسي كشور گفت: هفتمين مركز توزيع اطلاعات هواشناسي جهاني در حالي در ايران راه اندازي شد كه در دسته بندي هاي سازمان جهاني هواشناسي تنها 10 كشور مي توانند در اين رده فعاليت كنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، بهرام صناعي روز چهارشنبه در حاشيه نشست مديران ستادي و استاني سازمان هواشناسي كشور كه در محل اين سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اين مراكز پيش از اين در كشورهاي برزيل، ژاپن، آمريكا، چين، آلمان و فرانسه وجود داشت و با وجود كشوري چون هند كه از قابليت هاي بالايي در زمينه فناوري هاي نوين برخوردار است، راه اندازي اين مركز در ايران دستاورد مهمي براي كشور به حساب مي آيد.
وي افزود: در كنگره‌ ي خرداد ماه سال جاري در شهر ژنو سوئيس ، ايران به عنوان هفتمين مركز دارنده جي.ايي.سي.اس كه وظيفه انتقال و تبادل اطلاعات هواشناسي جهاني به ديگر كشورها را برعهده دارد، معرفي شد.
صناعي با بيان اينكه سازمان هواشناسي سال گذشته در حوزه شاخص ‌هاي اختصاصي در مجموعه وزارت راه و ترابري سابق، رتبه اول را كسب كرده‌ است، افزود: اين سازمان سال گذشته در سطح شاخص‌هاي عمومي نيز در حوزه وزارت راه و ترابري سابق رتبه دوم را بدست آورد.
به گفته ي رئيس سازمان هواشناسي ،اين سازمان با بهره گيري از توان متخصصان داخلي توانست به اين رتبه دست يابد.
يادآور مي شود اعضاي سازمان جهاني هواشناسي در سه دسته طبقه بندي شده اند كه دسته اول تنها وظيفه جمع آوري داده ها و ارسال آنها را بر عهده دارد.
دسته دوم شامل كشورهايي است كه مكلفندعلاوه بر جمع آوري داده ها، محصولات خاصي را بين ساير مراكز هواشناسي ارائه كنند.
سومين گروه از اين كشورها كه جمهوري اسلامي ايران نيز در بين آنها قرار دارد ،در بالاترين رده بوده و مكلف هستند تمامي داده هاي جهاني هواشناسي را جمع آوري و منتشر كنند.
در حال حاضر اين برنامه مراحل آزمايشي و پايلوت را پشت سر گذاشته و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا آخر سال اين برنامه وارد مرحله تمام عملياتي شده و از سال 2012 به طور كامل در كشور اجرا مي شود.


تاریخ خبر: 13900501
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی