پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

آلمان و تلاش براي جذب نيروي كار ماهر از كشور بحران زده اسپانيا

تهران - بي ثباتي، سالخوردگي جمعيت و سيستم آموزشي آلمان، برلين را چنان با مخمصه نيروي كار ماهر مواجه كرده است كه براي تامين اين نيرو، برنامه اي سازماندهي شده را براي جذب كارگران ماهر كشورهاي بحران زده اي مانند اسپانيا به اجرا گذاشته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري فرانس 24، هرچند آلمان در حال رشد و بالندگي است اما، بي ثباتي، سالخوردگي جمعيت و سيستم آموزشي آن مانع از پرورش جوانان ماهر و متبحري شده است كه بتوانند به ادامه جلاي برند آلمان كمك كنند.
طبق اعلام اتحاديه هاي شغلي، در حال حاضر 150 هزار فرصت شغلي علمي و فني در آلمان، بلاتصدي است و كمبود نيروي كار موجب هدر رفت 30 ميليارد يورو(43 ميليارد دلار) از عوايد و درآمدهاي كشور در سال جاري ميلادي خواهد شد.
موسسه مك كنزي نيز اعلام كرده است كه با توجه به سالخوردگي جمعيت آلمان، اين كشور در پايان سال 2020، با كمبود 2 ميليون كارگر ماهر مواجه خواهد شد.
آلمان كه با استفاده از سيستم گرين كارت براي جذب كارگران مهاجر كشورهاي غير عضو اتحاديه اروپا در سال 2000، موفق به جذب 33 هزار نيروي كار طي 10 سال شد، همچنان نيازمند نيروي كار مجرب و ماهر است.
آلمان در ماه مه بازار كار خود را به روي اتباع لهستان، جمهوري چك، مجارستان، اسلووني، استوني، ليتواني و لتوني گشود كه در سال 2004 به عضويت اتحاديه اروپا درآمدند.
طبق اعلام سازمان هاي كار آلمان، در حال حاضر، نرخ بيكاري در اين كشور 7 درصد است.
از سوي ديگر، اسپانيا در سه ماهه اول سال جاري ميلادي شاهد نرخ 2/21 درصدي بيكاري، به ويژه در ميان جوانان بوده است.
طبق اعلام يكي از مقامات سازمان كار آلمان، حدود نيمي از جوانان زير 25 سال اسپانيايي، بيكار و عاطل و باطلند.
با توجه به شرايط دو كشور آلمان و اسپانيا، برلين درصدد اغوا و جذب كارگران ماهر از اسپانيا برآمد اما، با توجه به اينكه اسپانيايي ها نمي توانند به زبان آلماني صحبت كنند، روند جذب نيروي كار از اين كشور تا كنون قابل توجه و چشمگير نبوده است.
آنگلا مركل صدراعظم آلمان در سفر فوريه به مادريد، مهندسان، تكنسين ها و متخصصان كامپيوتر را به نقل مكان و زندگي در آلمان فراخواند.
سازمان فدرال كار آلمان از دو ماه پيش برنامه اي سازماندهي شده را براي جذب نيروي كار از اسپانيا به اجرا گذاشت كه با توجه به عدم احاطه اسپانيايي ها به زبان آلماني، تا كنون توفيق چنداني نداشته است.

تاریخ خبر: 13900519
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی