چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رشد آهسته اسپانيا و ايتاليا در شرايط بحران بدهي

مادريد- به رغم اينكه روز جمعه اسپانيا و ايتاليا از بهبود اندك اقتصادي خود خبر دادند,اما ترس و بيم از سرايت و گسترش بحران بدهي به ساير منطقه يورو وضعيت آنها را دشوار كرده و نگاه بازارها را نسبت به خود بدبين كرده است .

بنا بر گزارش ايرنا ،بانك اسپانيا مي‌ گويد سرعت رشد اقتصادي اسپانيا در بين ماه هاي آوريل و ژوئن سال جاري كاهش يافته و در حالي‌ كه در سه ماهه اول سال اين رشد 3/0 درصد بود در سه ماهه دوم سال اين رشد تنها 2/0 درصد بود.
بانك اسپانيا در اين زمينه از دولت و كشورهاي منطقه يورو خواهان شدكه به منظور اتمام جو نابسامان بازارها،به برنامه كمك مالي‌ به يونان سرعت بيشتري ببخشد.
از سوي ديگر،موسسه رسمي‌ آمار ايتاليا اعلام كرده است كه رشد اقتصادي اين كشور در سه ماه اول سال 1/0 درصد بوده ولي‌ در سه ماهه دوم سال افزايش يافته و به رقم 3/0 درصد رسيده است .
كارشناسان اقتصادي معتقدند كه بازار هاي جهاني‌ نسبت به وضعيت اقتصادي اسپانيا بي‌ اعتماد مي‌ باشند و رشد اندك اقتصادي اسپانيا نشانگر آن است كه پيش بيني‌ هاي دولت فاصله بسياري با واقعيت اين كشور دارد .
دولت سوسياليست خوسه لوئيس رودريگز زاپاته رو نخست وزير اسپانيا ، اصلاحات بسياري را در زمينه هاي بازار كاري ، نظام بانكي و نظام بازنشستگي انجام داده است و در اين امر بانك اسپانيا از اين كشور مي‌ خواهد كه هر چه زودتر اين اقدامات را به اجرا گذارد .
به گفته بانك اسپانيا ، عواقب احتمالي‌ كشمكش ها در بازار بدهي نسبت به اقتصاد واقعي كشور منشا? هاي مهم خطر براي رشد اقتصادي كشور مي‌ باشند .


تاریخ خبر: 13900523
ایران اکسپو 2024
سرمایه گذاری خارجی 28.215 میلیارد یورو در اسپانیا در سال 2023
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی