شنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

واكنش مثبت اقتصاد اسپانيا و ايتاليا به تصميم بانك مركزي اروپا

واكنش مثبت اقتصاد اسپانيا و ايتاليا به تصميم بانك مركزي اروپا
مادريد - تصميم بانك مركزي اروپا در خصوص خريد اوراق قرضه كشورهاي اسپانيا و ايتاليا، بخشي از فشارهاي ناشي از اوضاع بد اقتصادي اين دو كشور را تسكين داد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري، اين تصميم بانك مركزي اروپا در گام نخست، حق بيمه خالص يا پاداش خطرپذيري در اسپانيا را كه با سپرده 10 ساله به سرمايه گذاران واگذار شده بود، معادل 100 واحد نسبت به نرخ همين اوراق در آلمان كاهش داد.
حق بيمه از دو بخش حق بيمه خالص و حق بيمه تجارتي تشكيل شده است. هر گاه به حق بيمه خالص، هزينه هاي عمومي بيمه گر وكارمزد نماينده اضافه شود، حق بيمه تجارتي محاسبه مي شود.
بر اساس اين گزارش، با كاهش حق بيمه مازاد نرخ اوراق اسپانيايي كه در رقم 385 واحد بود به رقم 285 واحد كاهش يافت كه بيشترين و بهترين تفاوت از آغاز سال جاري ميلادي براي اقتصاد اسپانيا است.
وزيران دارايي كشورهاي گروه هفت متشكل از آمريكا، انگليس، ايتاليا، كانادا، آلمان، فرانسه، ژاپن و چين ديروز اعلام كردند كه به بازارهاي كشورهايي كه با شرايط بد اقتصادي روبرو هستند، نقدينگي تزريق مي كنند و در صورت نياز، عليه حركات نامنظم ارز نيز وارد عمل مي شوند.
حق بيمه خالص ايتاليا نيز در پي اين تصميم بانك مركزي اروپا از 300 واحد به 298 واحد كاهش يافت.


تاریخ خبر: 13900523
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی