پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

همایش تجاری ایران و پرتغال در اتاق ایران برگزار شد

 سایت اتاق ایران


«همایش تجاری ایران و پرتغال» با حضور رئیس اتاق ایران، رئيس اتاق بازرگاني پرتغال، سفیر پرتغال در ایران، روساي شوراهاي بازرگاني مشترك ايران و پرتغال و پرتغال و ايران و جمع كثيري از فعالان بخش خصوصي كشور در محل اتاق ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «دکتر محمد نهاوندیان» رئیس اتاق ایران در سخنانی در این همایش با اشاره به تلاش‌های سفیر کشور پرتغال در ایران در راستاي ارتقای سطح روابط دو کشور، تصریح کرد: حضور رئیس اتاق بازرگانی و تجار پرتغال، نشان‌دهنده علاقه‌مندی دو کشور به گسترش روابط و آمادگي انجام پروژه‌های دو‌جانبه است.


وی تأکید کرد: در شرایط بحران مالی جهانی که هنوز نشانه‌هایی از چالش در برخی اقتصادها وجود دارد، ملت‌ها باید به یکدیگر برای ایجاد بهبود در وضعیت اقتصاد جهانی و گسترش زمینه‌های همکاری دو‌جانبه کمک کنند تا بتوانیم پاسخگوی تقاضای بازارهای جهانی باشیم.

وی با بیان این‌که «ضعف اروپا برای اقتصاد جهان، خوب نیست»، افزود: در یک سیستم مالی قوی نیاز به حضور قوی اروپا هم هست.

وی هم‌چنین بر ضرورت تقویت سیستم مالی اروپا تأکید و خاطرنشان کرد: این یک مسأله بسیار استراتژیک است که سیستم مالی اروپا در شرایط رقابت، نباید ضعیف باشد.

وی با اشاره به بحران مالی جهاني افزود: این بحران مالی از آمریکا آغاز شد و سایر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار داد.

به گفته وی باید دلار را کنار گذاشت و از پول‌های رایج دیگر استفاده کرد، زیرا اگر باز هم روی مؤسسات مالی آمریکا تأکید باشد و با دلار کار کنند، دوباره شاهد رکود اقتصادی در جهان خواهیم بود.

دکتر نهاوندیان به مذاکرات خود با مقامات رسمی چین اشاره و خاطرنشان کرد: چینی‌ها نیز نگران هستند و قصد دارند روابط دو‌جانبه از طریق کار با پول‌های رایج دیگر کشورها از جمله مالزی، اندونزی، روسیه و .... داشته باشند.

وی افزود: چین قصد دارد از پول رایج خود و سایر پول‌های رایج استفاده کند، چرا‌که اگر دلار را کنار نگذارند، بسیار ضرر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، خصوصی‌سازی خود را آغاز کرده است و بخش خصوصي در زمینه‌های بسیاری فعال است؛ مانند بانک‌ها، پتروشیمی، تولید برق و.... که قبلاً در اختیار دولت بود و اکنون فضا برای فعالیت بخش خصوصی در این زمینه‌ها مهیا شده است.

  • سرمايه‌گذاري در بخش توريسم، حمل‌ونقل و انرژي

به گفته رئیس اتاق ایران، شرایط برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه خدمات، توریسم، حمل‌و‌نقل و انرژی خصوصاً انرژی‌های تجدیدپذیر بین ایران و پرتغال وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که پرتغال 42درصد انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کند، اظهار کرد: اتاق ایران سال گذشته نمایشگاهی درخصوص انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار کرد و امسال نیز نمایشگاهی در این زمینه خواهیم داشت که از پرتغال هم برای حضور در این نمایشگاه دعوت خواهیم کرد.

وی با اشاره به علاقه تجار و وجود پتانسیل‌های بسیار بالای اقتصادی و تجاری دو کشور، افزود: هر دو شورای تجاری مشترک ایران و پرتغال و پرتغال و ایران باید به گسترش روابط تجاری دو کشور کمک کنند.

  • مسايل سياسي نبايد وارد عرصه اقتصاد شود

وی در ادامه یادآور شد: مسائل سیاسی مربوط به عرصه سیاسی است و نباید وارد عرصه اقتصادی شود. اقتصاد، مشکلات خود را دارد و دخالت سیاست در اقتصاد، به مشکلات اقتصادی می‌افزاید.

رئیس اتاق ایران هم‌چنین پیشنهاد داد پرتغال نمایشگاه‌هایی را در ایران برگزار کند.

وی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تجاری و راه‌های افزایش سرمایه‌گذاری‌های دو‌جانبه بین ایران و پرتغال ارزیابی کرد.

  • دعوت از پرتغال براي شركت در نمايشگاه انرژي‌هاي تجديدپذير

وی گفت: شرکت‌های زیادی هستند که می‌خواهند با ایران در زمینه انرژی همکاری داشته باشند و ما از شرکت‌های پرتغالی هم دعوت می‌کنیم تا ضمن حضور در نمایشگاهی که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران برگزار خواهد شد، همکاری خود را با ایران در این بخش گسترش دهند.

رئیس اتاق ایران با اشاره به گسترش علاقه‌مندی تجار دو كشور براي همکاری با يكديگر، اذعان کرد: اکنون زمان بسیار خوبی برای همکاری ایران و پرتغال است و توصیه ما به پرتغال این است که بسیار سریع عمل کنند و حتماً چنان‌چه می‌خواهند در ایران نمایشگاه برگزار کنند، هر‌چه سریع‌تر این کار را انجام دهند.

  • تاكيد بر همكاري بانكي ‌بين دو كشور

وی گفت: بانک مرکزی ما در مورد مؤسسات مالی خیلی محافظه‌کار بود و فقط با بانک‌هاي رده اول دنیا مثل آمریکا و بانک‌های بزرگ اروپا کار می‌کرد، اما به دلیل مشکلات به وجود آمده شروع به همکاری با بانک‌های کوچک‌تر کرد. بانک مرکزی قبلاً حاضر نبود اجازه بدهد بانک‌های خارجی در ایران شعبه بزنند، ولی الان این اجازه داده می‌شود و اين بانك‌ها می‌توانند شعباتی را در ایران دایر کنند.

وی افزود: وقتی مشکلات ما حل شود، باز هم بانک‌های بزرگ با ما همکاری خواهند کرد، پس اکنون فرصتی برای بانک‌های کوچک‌تر ایجاد شده است تا با بانک‌های ما همکاری کنند؛ لذا بانک‌های پرتغال که با آمریکا همکاری ندارند می‌توانند با ایران همکاری کنند تا بتوانیم حجم مبادلات تجاری را افزایش دهیم.

دکتر نهاوندیان در ادامه از آمادگی اتاق ایران برای پذیرش هرگونه هیأت تجاری از کشو پرتغال خبر داد و تبادل هیأت‌های تجاری را به نفع هر دو کشور دانست.

وی اذعان کرد: پتانسیل‌های همکاری در زمینه‌های توریسم، حمل‌و‌نقل هوایی و دریایی، بانک‌ها، ماشین‌آلات، ساختمان‌سازی، انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر بین ایران و پرتغال وجود دارد.

  • حمايت اتاق ايران از گسترش روابط در زمينه‌هاي مختلف

وي گفت: ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و زمینه‌های فراوانی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد که پس از بررسی و شناسایی این زمینه‌ها می‌توانیم همکاری خوبی با شرکت‌های پرتغالی داشته باشیم.

نهاوندیان تأکید کرد: ما از گسترش روابط با پرتغال در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کنیم.

وی این همایش را برای تجار دو کشور بسیار

منبع: سایت اتاق ایران

تاریخ خبر: 13890219
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی