جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

ايران ميزبان متخصصان داخلي و خارجي استومي مي شود.

تهران - ايران در قالب همايش بين المللي انجمن هاي استومي آسيا و اقيانوسيه استومي 27 تا 29 مهرماه در تهران ميزبان متخصصان داخلي و خارجي استومي است كه براي اولين بار در كشور برگزار مي شود.
دكتر محمد وفايي رييس انجمن استومي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمي ايرنا گفت: اين همايش با هدف تبادل تجربيات و اطلاعات به منظور بالا بردن كيفيت زندگي بيماران استومي برگزار مي شود.
وي افزود: متخصصاني از كشورهاي آسيايي ، اقيانوسيه ، استراليا ، نيوزبلند ، ايتاليا ، كانادا ، ژاپن ، هند و لبنان در اين همايش حضور دارند و به ارائه مقالات خود در قالب سخنراني مي پردازند.
رييس همايش بين المللي انجمن هاي استومي آسيا و اقيانوسيه گفت: 25 مقاله در همايش ارائه مي شود كه پنج مقاله آن خارجي است. همچنين متخصصاني از كشورهاي ژاپن ، ايتاليا ، هند و لبنان به عنوان سخنرانان اصلي اين همايش خواهند بود.
اين جراح روده و مقعد درباره استومي توضيح داد: به طور كلي به هر فردي كه به دليل بيماري هايي از جمله سرطان روده ، معده و مقعد جراحي مي شود و به طور دائم يا موقت نياز دارد تا كيسه اي در انتهاي روده بزرگ آنها و برروي شكم براي دفع ادرار و مدفوع قرار گيرد ، استومي گفته مي شود.
وي ادامه داد: بيماري هايي كه منجر به استومي مي شوند در درجه اول سرطان است اما كوليت هاي زخمي ، پوليپ هاي روده و گاهي تصادفات نيز منجر به استومي مي شود كه برخي از آنها به صورت دائمي و برخي به صورت موقت استومي مي شوند.
وفايي اظهارداشت: زندگي اين بيماران بعد از استومي شديدا تحت تاثير قرار مي گيرد و به طور كلي نحوه زندگي آنها دگرگون مي شود و در بسياري موارد شغلشان را از دست مي دهند ، زيرا اين افراد هيچ اراده اي روي دفع ادرار يا مدفوع خود ندارند و در زمان دفع صدايي كه از آن خارج مي شود زندگي آنها را مختل مي كند از اين رو در بسياري موارد افرادي گوشه گير و منزوي مي شوند حتي دربرخي موارد كه اعتقادات ضعيفي دارند دست به خودكشي مي زنند.
وي ادامه داد: از اين رو انجمن استومي در راستاي آموزش و حمايت از اين افراد برنامه هاي آموزشي متنوعي را تدارك ديده است تا اين افراد از نظر روحي و چگونگي برخورد با استومي خود آموزش ببينند.
وفايي افزود: در اين آموزش ها اين افراد با نحوه برخورد با مشكلات روحي ، شغلي ، نحوه تغذيه ، روابط زناشويي و حتي مشكالات شرعي كه نتيجه استومي است آشنا مي شوند.
وي درباره محورهاي همايش گفت: روش هاي جراحي استوما ، تعيين محل صحيح استوما كه در افراد مختلف متفاوت است ، عوارض استوما ، مراقبت از استوما ، رفع مشكلات رواني ، شغلي ، اجتماعي ، زناشويي ، آموزش ، نحوه بالا بردن كيفيت زندگي اين افراد محورهاي اين همايش است.
وي ادامه داد: انجمن جهاني استومي داراي سه فدراسيون آسيايي و اقيانوسيه ، امريكاي شمالي و جنوبي و اروپايي است و اكثر كشورهاي دنيا از جمله ايران عضو آن هستند كه اين همايش هر سه سال يكبار در يك كشور عضو برگزار مي شود كه امسال ايران ميزبان اين همايش است.
رييس انجمن استومي اظهار داشت: براي بالا بردن كيفيت زندگي اين افراد نياز به پرستار استوماي روده اي است كه به طور تخصصي روي اين مساله كار كرده باشد.
وي با بيان اينكه در 10 سال اخير تعداد بيماراني كه منجر به استومي مي شوند به ويژه در زمينه سرطان زياد شده است گفت: ازاين رو نياز به پرستار استوماي روده اي بسيار الزامي است.
وفايي ادامه داد: در اين زمينه انجمن استومي اقدام به اعزام شش پرستار براي گذراندن دوره تخصصي كرده است كه هر دوره آموزشي حدود هشت هفته است و حدود 26 هزار دلار براي آنان هزينه شده است كه براي يك انجمن خيريه هزينه سنگيني است و اكنون تصميم گرفته ايم كه اين دوره ها را در داخل كشور و به دست اساتيد داخلي و با كمك اساتيد خارجي برگزار كنيم.
وي گفت: از اين رو در همايش بين المللي انجمن هاي استومي آسيا و اقيانوسيه همزمان كلاس هاي آموزشي پرستاران ويژه نيز برگزار مي شود.
وفايي اظهارداشت: انجمن خود را موظف مي داند براي 700 بيمارستان در 31 استان كشور و حدود 40 هزار استومي درسراسر كشور پرستاران ويژه تربيت كند و لازم است اين پرستاران از طرف دولت حمايت و از طرف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي امتياز دريافت كنند.
رييس انجكن استومي گفت: انجمن علمي مراقبت از استومي ، انجن استومي ايران و اتحاديه آسيا و جنوب اقيانوسيه استومي برگزار كنندگان اين همايش هستند و شركت كنندگان در آن امتياز باز آموزي دريافت مي كنند.
به گفته وي انجمن استومي سه هزار و 500 عضو دارد و به صورت خيريه اداره مي شود.


تاریخ خبر: 13900728
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
جشنواره ملی حاتم 28 آذر ماه برگزار می گردد- آذر 1402
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی