شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

رتبه اعتباري اسپانيا باز هم كاهش يافت.
تهران- همزمان با فضاي ايجاد شده در اروپا مبني براينكه بحران بدهي دراين قاره منجر به محاصره مالي كشورهاي منطقه مي شود ، موسسه ارزشيابي موديز اينوسترز سرويس براي سومين بار از ژوئن 2010 (خرداد 89) تاكنون اقدام به كاهش رتبه اعتباري اسپانيا كرد.
به گزارش ايرنا ، موسسه موديز با باقي ماندن بر دورنماي منفي نسبت به اقتصاد اسپانيا، رتبه اعتباري اين كشور را به پنجمين سطح پايه سرمايه گذاري تقليل داد و آن را از Aa2 به A1 رساند.
موسسه ارزشيابي استاندارد اند پورز نيز رتبه اعتباري اسپانيا را در تاريخ 14 اكتبر (23 مهر) به چهارمين سطح پايه سرمايه گذاري خود كاهش داده بود.
موسسه ارزشيابي فيچ هم هفتم اكتبر (15 مهر) ، يعني روزي كه رتبه اعتباري ايتاليا را كاهش داده بود، اقدام به كاهش رتبه اعتباري اسپانيا كرد و مانند استاندارد اند پورز آن را به چهارمين سطح پايه سرمايه گذاري خود تقليل داد.
موسسه ارزشيابي موديز در بيانيه اي به شكنندگي ادامه دار اسپانيا در برابر فشار بازار اشاره كرد كه منجر به بالا رفتن هزينه هاي استقراض و دورنماي رشد ضعيفتر اقتصادي مي شود.
موديز براي منعكس كردن جنبه هاي منفي خطرات ناشي از پتانسيل تشديد بحران بدهي منطقه يورو، در رتبه بندي اسپانيا، بر دورنماي منفي باقي مي ماند.
نرخ برابري يورو در مقابل دلار آمريكا در ساعت هفت صبح روز چهارشنبه به وقت توكيو، 1/0 درصد كاهش يافت و به 3738/1 دلار رسيد.
موسسه موديز اعلام كرد، حتي اگر سياست كاري در سطح منطقه يورو در بازگرداندن درجاتي از شرايط عادي به بانك ها و بازارهاي اوراق قرضه در كوتاه مدت موفق عمل كند ، شكنندگي پنهان و اعتماد از دست رفته عميق است و احتمالا ادامه خواهد داشت.
در نشست هفته گذشته وزراي دارايي و روساي بانك هاي مركزي كشورهاي گروه 20 هشدار داده شد كه بحران بدهي اروپا، اقتصاد جهاني را تهديد مي كند.


تاریخ خبر: 13900728
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی