جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
EN/ES
فارسی
 
اخبار اتاق ایران و اسپانیا

اسپانيا پيشتاز بيكاري در منطقه پولي يورو

اسپانيا پيشتاز بيكاري در منطقه پولي يورو

تهران - كشور اسپانيا با بيش از 21درصد نرخ بيكاري، پيشتاز در عرصه معضل افراد فاقد شغل در منطقه بحران زده پولي يورو به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي در گزارشي اعلام كرد نرخ رشد بيكاري طي سه سال اخير، بين پنج كشور بحران زده عضو منطقه پولي يورو همچنان رو به افزايش است.
برپايه اين گزارش درصد نرخ بيكاري اسپانيا در سال2008 ميلادي 9درصد بود كه اين ميزان در سالجاري ميلادي با جهشي چشمگير به 2/21 (بيست ويك و دو دهم) درصد رسيده است.
كشورهاي ديگر اروپايي كه در پشت سر اسپانيا در اين زمينه قرار گرفته اند به ترتيب ، يونان نزديك به 17درصد، ايرلند 14.6 درصد، پرتغال2/13 درصد و ايتاليا نزديك به هشت درصد، مي باشند.
نمودار نرخ بيكاري در اين پنج كشور اروپايي نشان از افزايش قابل ملاحظه در قياس با سال 2008 دارد.
به گفته اين شبكه خبري مركز بحران اقتصادي منطقه پولي يورو كه هم اكنون در يونان است، وضعيت اشتغال و بيكاري به يك هيولاي وهمناك براي شهروندان آن در آمده است.
شهروندان يوناني چه از نسل گذشته و چه نسل جديد، با توجه به وضعيت اقتصادي پيشرو، هيچگونه اميدي براي آينده خود و كشورشان متصور نيستند.
اين گزارش حاكي است در اكثر كشورهاي بحران زده عضو حوزه پولي يورو بخصوص در يونان، تنها راه چاره پيش روي جوانان براي ادامه زندگي، بازگشت نزد والدين خود براي بهره گرفتن از حقوق بازنشستگي آنها، باقي مانده است.
گزارشگر شبكه تلويزيوني يورونيوز روز دوشنبه در گزارشي روند نشست سران اتحاديه اروپا و مقامات دارايي در بروكسل، با وجود اختلاف نظرهاي موجود، نا اميد كننده خواند.
در همين حال روزنامه گاردين در مورد اختلاف بين رهبران كشورهاي اروپايي در نشست بروكسل به حمله نيكلا ساركوزي به ديويد كامرون نخست وزير انگليس اشاره كرد.
اين روزنامه انگليسي نوشت؛ رييس جمهوري فرانسه در اين جلسه خشم خود را از انتقادات و سخنراني هاي مستمر مقامات انگليسي در باره پول واحد اروپايي به معرض نمايش گذاشت و با بي ادبي خطاب به نخست وزير انگليس گفت: شما فرصت خوبي را براي اينكه خفه بشوي از دست دادي.
ساركوزي افزود: ما از اينكه شما هر روز انتقاد و نصحيت مي كنيد كه چه كاري بكنيم و چه كاري نكنيم، عصباني و ناراحت هستيم. شما مي گوييد از يورو متنفر هستيد و در عين حال مي خواهيد در كار و نشست ما مداخله كنيد.
بر اساس گزارش منابع خبري، سران اتحاديه اروپا در اجلاس روز گذشته (يكشنبه) خود در باره تامين اعتباري صد ميليارد پوندي براي كمك به كشورهاي بحران زده حوزه يورو گفت و گو كردند.


تاریخ خبر: 13900804
عید فطر مبارک
نوروز خجسته و سال نو مبارک
رمضان مبارک- پیام رییس اتاق مشترک
وبینار رایگان آشنایی با نمایشگاه گالفود دبی دربهمن ماه 1402
تقدیم استوار نامه سفیر ایران به پادشاه اسپانیا
آرشیو
 
 



Contact us
Tel / Fax: +9821-88381350
Email : info@isbc.ir     iranandspain@gmail.com
 پس از ارسال ایمیل حتما با دبیرخانه اتاق مشترک
 تماس بگیرید و از رسیدن پیام خود مطمئن شوید




تذكر مهم اتاق بازرگانی ایران واسپانیا به فعالان اقتصادي
 اين اتاق در خصوص سوء استفاده از نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا درخصوص اعزام هيأت‌هاي بازرگاني و برگزاری نمایشگاههای داخلی و خارجی به عموم فعالان اقتصادي در اين باره هشدار داد كه شرح كامل آن در ادامه مي‌آيد: بارها ديده شده است كه اشخاص حقيقي يا حقوقي با عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، اقداماتي مي‌كنند كه لزوماً مورد تأييد اتاق نيست. برهمين اساس شايسته است در مورد اصالت و صحت، فراخوان‌هاي مختلفي كه به منظور اعزام هيأت‌هاي بازرگاني بخش‌ خصوصي به خارج از كشور، ميزباني هيأت‌هاي تجاري در ايران، صدور ويزا و خدمات مسافرتي، برگزاري همايش‌هاي مختلف و مانند آن، تحت نام اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا يا به‌عناوين ديگر و يا با ادعاي همكاري اتاق منتشر مي‌شود، از دبیرخانه اتاق، استعلام شود.البته سوء استفاده از عنوان اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا نيز قابل پي‌گيري حقوقي است.
EN/ES - فارسی - عضویت - ورود اعضاء
نظر خواهی و پیشنهادات - عضویت در سایت - تماس با ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراح: روزبهان یوسفی